Waar voldoet jullie ideale koffer aan?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Flying doc, 7 apr 2016.

  1. Iemand ervaring met Smart Luggage?
     
  2. DeMennooos

    DeMennooos Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben toe aan een nieuwe carry-on trolly. Mijn oog is gevallen op een Samsonite Lite-Cube DLX, maar die 55x40x20cm.
    Nu las ik dat ik 2016 het geen probleem was om mee te nemen.
    Is dat nu nog steeds zo of zijn ze veel strikter geworden in deze maat afwijkingen en moet je hem nu constant afgeven?
     
  3. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Carry-on:

    Mijn carry-on bagage bestaad 99% uit mijn fotografie gear. Dus heb hiervoor een rugzak van F-Stop.

    [​IMG]
    Hierin past mijn fotogear, laptop en alles wat ik nodig heb tijdens de vlucht. Is een modulair systeem waardoor ik kan kiezen voor geheel of gedeeltelijk voor fotogear. Heb met deze backpack nog nooit problemen gehad met overhead luggage. Past door zijn halfronde bovenkant er heel netjes in. Hij is vaak genoeg zwaarder dan wat toegestaan is maar nooit last gehad dat hij het ruim in moest. Wat niet gaat gebeuren gezien er 10K aan gear in zit wat een tripje onderin niet overleefd.

    Checked:

    Heb gekozen voor een Rimowa Topas Stealth 78 Black.

    [​IMG]

    Vind het een mooie koffer om te zien en kan er ook mijn fotogear in kwijt die ik niet kan wil of kan meedragen. Past precies een lampstatief in als ik deze uit elkaar haal. Verder genoeg ruimte voor kleding. Stevig en niet te zwaar, TSA en cijferslot en 4 wielen.
     
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb gekozen voor een Samsonite Boost met afmetingen 55x35x20, omdat ik bang was dat die 40cm breed problemen op zou leveren.
    Achteraf gezien had ik gewoon een grotere kunnen kopen want als ik zie want anderen meenemen aan boord...
    Ik heb onlangs 1x een stewardess een opmerking horen maken dat die koffer eigenlijk te groot is, maar toch ging hij met wat persen gewoon bovenin.
     
    DeMennooos vindt dit leuk.
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik ga meestal ook voor twee wielen, ook voor ruimbagage. Wel hardschalig uiteraard, maar niet die extreem dure. Die plastic koffers van Samsonite met combinatieslot vind ik erg goed.

    Twee wielen rollen gewoon beter dan vier, vooral als je de gang er een beetje in hebt. Ik heb altijd ruzie met de vierwielige koffers van mijn vriendin. Ze rollen alle kanten op. Vooral in die bus van en naar Schiphol P3 is het rollen geblazen. :p

    Nu zit ik eraan te denken om ook voor mijn handbagage een hardschalig koffertje te nemen. Dan kan ik hem eventueel ook inchecken zonder bang te zijn dat er dingen kapot gaan.

    Paspoort enzo gaan meestal toch in mijn laptoptas dus een speciaal vak daarvoor is niet nodig. Zat zelf aan de Samsonite Cabin Collection Upricht 55cm te denken of de Samsonite Prodigy Upright 55cm. Die eerste lijkt het stevigst.

    Stille wielen vind ik zelf ook erg belangrijk, vooral voor handbagage! :rolleyes:
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben nu 3 maanden geleden met mijn nieuwe job begonnen en heb toen de Samsonite GuardIt 17,3" gekocht en die bevalt ontzettend goed. Voor 1 of 2 nachten kan hier ook voldoende kleding in. Voor langere klussen (2+ nachten) neem ik nog een samsonite hardshell koffer mee om in te checken.
    Om toch wat compacter te reizen heb ik een paar dagen geleden een travelpro flightcrew 5, 55 cm expandable koffer gekocht. Dit om ook voor wat langere tijd met alleen handbagage te reizen. Ik heb deze koffer in de VS gezien in een winkel en daar wilden ze me hem niet verkopen aangezien ik geen flightcrew was. In de UK gewoon online kunnen bestellen.

    Mijn eisen:
    Cabine:
    • Diverse vakken voor handig opbergen van zaken die je vaak nodig hebt. (zo irritant als je je paspoort nodig hebt en je moet zoeken)
    • 2 of 4 wieltjes is mij om het even zo lang ze stevig zijn.
    • trekstang die lang genoeg is anders schop je er telkens tegen aan.
    • Stevige ritsen
    Checked:
    • 4 wielen. rijdt toch het makkelijkste en je kan er handbagage bovenop zetten (bijv mijn samsonite GuardIt)
    • hardcase
    • minimaal 2 sluitingen.
    • klein formaat expandable
    • groot formaat stevige sluiting.
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Zojuist de knoop doorgehakt en de Rimowa Topas Stealth Multiwheel 56 besteld... Had hem al een tijdje op het oog, en kon het toch niet laten :cool:

    Mooi op tijd voor de komende trips en hoef ik geen full-size koffer mee te nemen en in te checken.
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  8. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    kwam laatst deze koffer tegen voor gebruik als cabinebagage:
    xiaomi 20 inch metal travel suitcase universal wheel silver

    iemand ervaring mee?
     
  9. Ken m niet, maar lijkt een beetje een vernieuwde Rimowa
     
  10. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Alleen dan voor 140 euro.
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  11. Ein_Kessel_Buntes

    Ein_Kessel_Buntes Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Niet de metalen maar die van plastic komt af en toe voorbij als sale op Mydealz.de. Nu voor € 56 (minus cashback van € 0,53), ik heb nu maar eens besteld, kun je je vast geen buil aan vallen.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  12. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Xiaomi is toch ook een merk mobiele telefoon? Aziatische allesie?
     
  13. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Klopt merk maakt van alles en nog wat.
     
    lloydje33 en Arjan69 vinden dit leuk.
  14. Net als Samsung, maakt ook van alles wat veel mensen niet weten
     
  15. Waar kopen jullie koffers? Ik wil een nieuwe Rimowa Cabin kopen, maar zie door de bomen t bos niet meer
     
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb erg goede ervaringen met travelbags.nl
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  18. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ik had mijn Rimowa bij www.bagageonline.nl besteld met 15% korting. Maar zie nu dat ze geen Rimowa meer hebben.

    De kortingscode is tui15 en werkt nog steeds.
     
  19. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Heeft iemand ervaringen met een duffel op wielen als ruimbagage? Ik ben namelijk op zoek naar een zeer grote ruime koffer/tas (100 liter +) die aan de bagage eisen voldoet.
     
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De enige duffel waar ik bij zweer heeft geen wielen helaas, zijn de base camp duffels van The North Face.
     
    noppie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina