Waar voldoet jullie ideale koffer aan?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Flying doc, 7 apr 2016.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Basjep en Lionell vinden dit leuk.
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Checked of handbagage?

    Checked:
    • Ruimte
    • Hardcase
    • TSA sloten
    • 4 wielen
    Handbagage
    • Apart opbergvak voor mijn laptop zodat ik geen laptoptas mee hoef te nemen.
    • Softcase zodat ik makkelijk overal bij kan.
    • Expandable zodat ik, wanneer nodig, extra ruimte heb(past dan alleen niet op een EU vlucht in de bagage bak).
    • 2 wielen die er op blijven zitten. Ben nu al twee keer ingehaald door mijn Tumi wieltje:p
     
    Lionell en Carel1 vinden dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Voor checked luggage zweer ik al jaren bij m'n trouwe Samsonite koffer. Die heeft 4 wielen eronder staan dus overal makkelijk te bewegen en een stevig handvat aan de bovenkant wat ik hoogte verstelbaar is. Daarnaast zit er in het midden een slot met cijfercombinatie op en aan de zijkant 2 sloten met sleutel. Niet dat ik deze gebruik want ik doe er altijd een TSA bagage band omheen met cijferslot.

    De gedachte daarachter is 2delig, de US CBP kan zo makkelijk in m'n koffer zonder de sloten van de koffer zelf kapot te hoeven breken. Anderzijds zodat m'n koffer nooit kan openklappen onderweg als ze ermee denken te gooien...

    Qua handbagage ga ik nooit op pad zonder m'n UDG trolley die eigenlijk bestemd is voor een DJ. Hij is compact genoeg, heeft een apart opbergvak voor laptop, gaat op slot dmv 2 kleine TSA hangslotjes. Uit deze trolley heb ik in december 7 dagen geleefd tijdens m'n maffe mileage run.
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Carry on:
    • licht en handzaam
    • stevig
    • vier wielen
    • TSA slot met cijfercombinatie
    Checked:
    • Goede stevige koffer (je wilt niet weten hoe ze er soms mee gooien)
    • Een felle kleur das handig op de reclaim-band
    • 2 wielen
    • Een TSA slot (laatste keer in VS was mn kofferriem verdwenen...)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Heel simpel; stevig, veel nuttige ruimte, en goed handelbaar.

    Voor ruimbagage heb ik een simpele hard schalen Samsonite koffer (in twee verschillende groottes) met twee wielen. Met koffers met 4 wielen heb ik niet zulke goede ervaringen.
    Waarom een Samsonite? Stevig en (bij de basismodellen) niet al te duur. In het verleden heb ik weleens een LIV koffer geprobeerd; die heeft het niet eens tien vluchten volgehouden.

    Voor cabinebagage heb ik het liefste een trolley van stevig maar enigszins flexibel materiaal. Het is al lastig genoeg om die dingen in de bagagerekken te proppen. Hij moet wel een ritje bagageband kunnen overleven, voor het geval dat hij alsnog ingechecked moet worden. Verder twee stangen, zodat een laptoptas makkelijk blijft zitten.

    Mooi hoeft het allemaal niet te zijn, en allerlei gadgets hoef ik ook niet. Functioneel, en voor de ruimbagage natuurlijk makkelijk herkenbaar. Wel een zakelijke uitstraling, want ik loop er (op de eerste en laatste dag) ook bij klanten mee naar binnen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb gisteren een samsonite hand bagage koffer gekocht.
    Ik ga binnenkort een klein weekje naar Spanje met Transavia en heb er voor gekozen geen ruim bagage bij te boeken.
    Bij Transavia zijn de maximale afmetingen 55x40x20 , omdat ik soms ook wel eens met easyJet en Ryanair op steden trip ga heb ik voor een samsonite gekozen met de afmetingen 50x40x20.

    Ik was verbaast hoeveel er in z'n klein koffertje gaat.

    Echter nu zag ik dat bij KLM en american airlines de maximale breedte 35cm is. Wat zijn jullie ervaringen met de maatschappijen voor het overschrijden van de maximale afmetingen (hoogte en diepte zit ik sowieso goed).

    En stel dat mijn handbagage niet word toe gelaten en het moet naar ruimbagage. Moet ik dan extra kosten betalen als ik FB Silver ben in principe gratis ruimbagage mag meenemen?
     
  7. Screamhouse

    Screamhouse Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een 55x40x25 Samsonite, wordt bij KLM weleens ingenomen, soms wordt hij bij de gate afgegeven, soms op de band. Maar 9 van de 10 keer mag hij mee, zelfs in de cityhopper.
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ( L + B + H ) ;-)
     
    Robby43 en WorldTraveller vinden dit leuk.
  9. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Carry-on
    Expandable
    2 wielen
    Soft-shell
    Vak voor laptop aan de buitenkant
    Ruimte voor paraplu aan de buitenkant

    Heb een Samsonite X'blade 1.0 uit 2010 waar die weekend de handle van is afgebroken. Samsonite geeft aan dat het geen productiefout en daarom niet onder de garantie valt. Ik twijfel of ik hem laat repareren (60 euro) of op zoek ga naar iets nieuws.

    Voor kortere trips (<=3 dagen) naar warme bestemmingen gebruik ik vaak een (handgemaakte) leren schoudertas. Heeft weinig ruimte, maar als het warm is en er weinig risico op regen is, heb ik ook niet veel nodig.

    Checked luggage
    Gebruik ik zelden. Afhankelijk van de bestemming vindt ik het belangrijk dat mijn baggage tegen een stootje kan en waterdicht is óf dat mijn pakken en overhemden er netjes in blijven.

    Dus als het sportieve vakanties zijn (skieen, bergbeklimmen etc) neem ik meestal mijn Duffle Bag van The North Face mee:
    [​IMG]

    Als ik meerdere pakken mee wil/moet nemen, gebruik ik mijn Wenger garment carrier:

    [​IMG]

    Tenslotte wil ik nog mededelen dat ik die gigantische backpacks echt verschrikkelijk vindt. Er is geen enkele reden waarom je jezelf zou martelen met 20 kilo op je rug, terwijl de meeste backpackers nog geen 3% van hun reistijd doorbrengen op plekken waar geen asfalt/bestrating is. Gewoon lekker iets met wielen kopen, werkt veel beter.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2016
    high_class vindt dit leuk.
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Iemand een idee of er carry-on garment bags bestaan>? zou wel ideaal zijn om je pak en shirt kreukvrij mee te kunnen nemen!
     
  11. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Hi IF,
    Vroeg me laatst af welke baggage iedereen bij zich draagt en ik dacht laat ik er maar gewoon een topic over maken.
    Zelf loop ik altijd met een The North Face Borealis rugzak gepaard met een Samsonite Uplift.
    Zit er wel aan te denken om een Rimowa te kopen alleen weet totaal niet welke... :D
    Groet, Exeliser
     
    Lionell vindt dit leuk.
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als jullie het niet erg vinden dan gaan we in de thread verder die @WorldTraveller13 hierboven vermeldde en dan doe ik deze op slot.
     
  13. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Goede wielen. Heb een metalen Rimowa die serieuze reparatie benodigd om deze weer te willen gebruiken. Toen ik eind juni 2015 voor een aantal weken de hort op ging heb ik een plastieken Samsonite S'Cure DLX Spinner gekocht, een goede drie weken verder de avond voor m'n terug reis zag ik dat het loopvlak van drie van de vier wielen open gereten was en er aan beide kanten afhing. Wiel vier ging de zelfde kant op. Bij terugkomst koffer opgestuurd en de vier wielen zijn kosteloos vervangen. In december 2015 twee weken weggeweest en op een en de zelfde plek gebleven, ook deze keer ziet het voor de wielen er slecht uit. De wielen van de Rimowa zien er naar al die jaren nog goed uit. Zo jammer dat die koffer niet meer naadloos dicht kan.
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Afgelopen vakantie voor de tweede keer grote problemen gehad met onze Rimowa Salsa. Cijferslot ging niet meer open op de correcte combinatie. Gelukkig was hij nog open toen ik erachter kwam, maar tiewraps hebben niet mijn voorkeur. Nu besloten deze maar te vervangen door de hardere polycarbonaat variant, zonder rits en rottige sloten.
     
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    hah dit heeft mijn vader ook gehad. Koffer moest open bij de carry on scanner en ging toen niet open. Gelukkig waren ze niet moeilijk en thuis dus maar open gebroken....
     
  16. delamar

    delamar Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb zelf, afhankelijk van de bestemming, samen met mijn vriendin, een backpack op mijn rug. Als je veel met de bus reist, stukken moet lopen en gewoon vaak met je bagage van A naar B moet (zonder constant taxi's te nemen) is het gewoon praktischer dan met die koffers achter je aan slepen. Overigens heeft zij meestal +/- 10kg op haar rug en ik +/-14kg, 20 is voor ons niet goed te doen. Trips waar we zelf een auto huren gaat de hardshell koffer mee, maar waar we voornamelijk van openbaar vervoer gebruik maken (China, Maleisie, Cambodia) de backpack!
     
  17. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb zo'n drie jaar geleden een Vaude koffer met rits gekocht voor de handbage. Toegegeven, ik heb hem intensief gebruikt, en hij gaat ook weleens met de ruimbagage mee. In dat geval gaan er ook weleens grote dingen in (zoals zelfs een ingeklapte muziekstandaard). Maar ik ben toch wel een beetje teleurgesteld dat nu de rits aan het kapot gaan is. En helaas geeft Vaude maar twee jaar garantie op de ritsen.

    Het bevestigt weer eens mijn wantrouwen tegen alles wat ritsen heeft (want de rest van de koffer is nog in prima staat, zelfs de wieltjes die toch regelmatig door de pekel en grit hebben gereden). Volgende koffer wordt er beslist weer eentje zonder rits.
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Die rits is wel heel snel stuk gegaan. Ik heb bijna 10 jaar met een Samsonite handbagage koffer gedaan en alhoewel die toen versleten was, ging de rits nog prima. Begin vorig jaar weer een Samsonite koffer gekocht, nu een spinner voor minder dan € 90 in de aanbieding op Schiphol.
     
  19. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    De rits is nog niet echt stuk maar heeft wel twee plekken waar hij erg moeilijk loopt. Voor de rest is de Vaude koffer behoorlijk sterk (hij gaat ook regelmatig in de ruimbagage) maar een werkende rits is toch wel essentieel.
     

Deel Deze Pagina