Waar mijlen zetten?

Discussie in 'Brussels Airlines: Miles & More' gestart door Darrow, 19 sep 2015.

  1. Darrow

    Darrow Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb momenteel in 2016 2 vluchten gepland met Star Alliance,

    BRU-ZRH-HKG (swiss, class L)
    BRU-IST (tk, class W)

    Ik zou graag status halen volgend jaar en deze vluchten zouden eventueel het zetje kunnen geven om te beginnen. Bij welk programma zouden jullie deze vluchten zetten? Ik heb een oude M&M account met 2 vluchtsegmenten dit jaar en 500 awardsmijlen/250 statusmijlen.

    Na enkele programma's bestudeert te hebben dacht ik aan Miles & Smiles, maar misschien zit ik volledig mis :)


    Of een suggestie voor een compleet ander programma mag ook.



    Alvast bedankt!
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik parkeer al m'n miles bij M&M, niet om de status, maar om er award tickets mee te boeken. Ik weet niet of je een M&M kredietkaart gebruikt? Daarmee kan je ook flink wat miles genereren om een award ticket aan over te houden.

    Als het echt om status te doen is, dan zou ik kijken naar TK:

    "Classic Plus card holders need to reach 40.000 Status Miles within 12 consecutive months in order to qualify for Elite Membership and Elite Card order is given automatically to the address that is registered in our systems. Elite Card is valid for 2 years."

    Maar dan moet je dus flink wat vliegen om dat te behalen.
     
  3. Darrow

    Darrow Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Ik had ooit eens 25.000 miles bijeengevlogen bij M&M maar toen ik dan iets via de promoties wou boeken waren de taxen zo hoog of hoger als de normale ticketprijs .. Creditcard is eigelijk de bedoeling maar is momenteel geen optie.
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De hoge taksen hangen af van het vertrekpunt en de bestemming, soms zijn er mooie deals te maken. Maar binnen Europa zijn de taksen soms zo hoog dat je er nog een extra economy class ticket van kan kopen.

    Vlieg je voor zaken of privé? Als je een inzicht hebt op hoeveel je gaat vliegen en met welke maatschappijen of alliantie, dan kan je daarop de keuze van je FFP afstemmen.
     
  5. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Turkish en Aegean lijken mij het beste om op te sparen als het je puur om de status te doen is. Ik vermeld Aegean omdat, hoewel je iets meer miles nodig hebt dan met Turkish voor de gold card, de klantendienst bij de Grieken heel wat beter is dan bij Turkish.
     
  6. Darrow

    Darrow Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Heb inmiddels m'!n eerste MR geboekt bij Aegean/Miles&Bonus. Denk idd ook dat die nog steeds het meest interessant is.
     
    Bodemvisser en flyerbe vinden dit leuk.
  7. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    En als je een trip naar Griekenland plant dan heb je natuurlijk een fast track naar gold, met 4 aegean vluchten en 24 000 miles krijg je dan al je gold card.
     
    Darrow vindt dit leuk.
  8. Darrow

    Darrow Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Serieus? Eerste wat ik hiervan hoor! Eens opzoeken.
     
  9. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    hier kan je het terugvinden: http://en.aegeanair.com/milesandbonus/about-the-program/gold/

    Om de gold card te behouden dien je 24 000 miles te vliegen of slechts 12 000 als je nog eens 4 aegean vluchten neemt.
     
  10. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    flyerbe en Darrow vinden dit leuk.
  11. Darrow

    Darrow Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8

Deel Deze Pagina