Waar kan je het beste je miles verdienen?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door TimoW, 10 aug 2014.

  1. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Naar aanleiding van het bericht Handleiding: Flying Blue had ik een vraag gesteld. Daar kreeg ik al een paar handige antwoorden op, maar zoals zij ook al zeiden: plaats het even op het forum dan hebben wellicht andere ook nog goede tips.

    Mijn vraag: Waarom zou je bijvoorbeeld kiezen om de miles te sparen via Flying Blue als je met bijvoorbeeld Delta vaak 100% krijgt? Zitten er bepaalde voordelen aan FB?

    Het verscheelt dus als ik het goed heb wat je doel is met wat je wilt bereiken. Of je veel miles wilt sparen en daarmee Award Tickets wilt boeken of dat je een hogere status wilt.

    In mijn geval zou ik graag miles sparen om die in te zetten voor Award Tickets. Ik neem aan dat als je eenmaal meer vliegt om de miles te sparen ook vanzelf een hogere status krijgt?

    Ik ben benieuwd waar jullie je miles verdienen en met welke reden.
     
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik denk dat het voor ieder verschillend is.. als jij puur voor award boekingen gaat dan heb je zeker ook wel een bestemming in gedachten.. ik zou dan ook kijken hoeveel miles het bij Skymiles kost en of bij Flying Blue ... als het 150K bij Skymiles kost en 80K bij Flying Blue.. dan moet je je afvragen of het dan wel waard is om alles op Delta te gooien..

    Ik ga puur voor status en de voordelen.. dus ik ga daar heen waar ik me het beste,snelst en makkelijkst kan qualificeren... Skyprio is Skyprio voor mij!
     
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Oh, tenzij ik weet dat ik HON zou kunnen worden.. dan zou ik 100% loyaal worden aan de LH group..
     
  4. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Naja ik heb niet perse een specifieke bestemming. Ik vind het wel mooi om de aanbiedingen van de award tickets te volgen en naar een bestemming te gaan waar je vooraf niet snel aan zou denken.

    Ik vind het wel lastig. Ik lees al die mooie verhalen van mensen die status hebben bereikt of super mooie deals hebben gemaakt doordat zij veel miles hebben. Dan denk ik echt: waar moet ik beginnen haha:p
     
  5. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik zou eerst een aliantie kiezen
    Dan kijken waar je veel heen zou willen/kunnen vliegen
    Dan dan gaan inzoemen in verschillende programma's
     
    TimoW vindt dit leuk.
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Nouja, hier kun je beginnen :)
     
    Jan van Putten en TimoW vinden dit leuk.
  7. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Haha ja precies. Je leert veel van dit forum! :)
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ben zelf ook 'nieuw' hierin en ben het met je eens dat je je afvraagt waar je moet beginnen. Onthou dat (bijna) iedereen bij nul is begonnen en dat dit forum een prachtig hulpmiddel is om miles te sparen ;)
     
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Zoals Mike al aangaf, verdiepen in de verschillende programma's. SkyMiles bijvoorbeeld hanteert hoge kosten aan award tickets wanneer de vertrekplaats buiten de VS is.
    Als je vragen hebt, stel gerust je vragen. Owja, er zijn geen domme vragen!
     
    SVDH en Mike vinden dit leuk.
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Hoi Timo, leuk dat je je weg naar het forum hebt gevonden!
    Om de afweging Skymiles vs Flying Blue te maken zouden de volgende dingen handig zijn om te weten:
    • Wil je snel status of gratis vluchten verdienen?
    • Indien gratis vluchten, naar wat voor bestemmingen wil je de award vluchten boeken? In Economy of Business Class? En kun je deze vluchten ver van te voren boeken?
    • Vlieg je voornamelijk (betaalde vluchten) intra-EU of intercontinentaal? Hoeveel vluchten (segmenten) op jaarbasis?
    • Vlieg je Economy of Business Class? Indien Economy, is dit het laagste mogelijke tarief of boek je flexibele tickets?
    • Welke Skyteam airlines denk je (voornamelijk) te gaan vliegen? KLM, Delta of juist andere partners? Naar welke bestemmingen ben je van plan te vliegen?
    • Kom je in aanmerking voor/zou je willen een Flying Blue American Express kaart?
    Met deze informatie kunnen we beter een passend advies geven of je Skymiles of Flying Blue miles moet gaan sparen. Beide programma's hebben hun voor- en nadelen. Het hangst sterk van je reispatroon en -wensen af.
     
    TimoW vindt dit leuk.
  11. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Om antwoord te geven op de punten:

    • Ik wil gratis vluchten verdienen
    • Het liefste Business Class, ik had ergens gelezen dat als je award vluchten boekt het niet heel veel meer miles zijn om in Business class te vliegen? Klopt dat? Ik ben zelf nog student, dus in mijn planning ben ik wel flexibel.
    • Ik ben deze zomer naar Bangkok gevlogen, toen dacht ik ah dan kan ik mooi mijn eerste miles sparen. Maarja het was geboekt in G (was geboekt via FOX met een groepsreis) dus helaas geen miles. Als ik dat zo lees lijkt het mij ook best leuk om mileage runs te doen. Ik zie dat veel Amerikanen het doen, ik weet niet of dat voor Nl-ers ook geschikt is?
    • Ik vlieg tot nu toe altijd Economy. Ik weet niet goed wat je bedoeld met flexibele tickets.
    • Het liefste zou ik of naar Azië (Singapore, Hong Kong, Tokyo enz gaan) of naar VS gaan. Airlines heb ik geen voorkeur
    • Zoals ik al aangaf ben ik nog een student dus ik denk niet dat de AMEX voor mij in aanmerking komt. Ik heb wel een eigen bedrijf, valt daar nog wat uit te halen qua pasjes of andere voordelen?
    Alvast heel erg bedankt. :)
     
  12. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb hetzelfde, maar dit forum is een erg goede bron van informatie. Er zijn genoeg Engelse fora en sites, maar deze is helemaal toegespitst op de Benelux reiziger.
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    (Klik even op vergroten, ik heb in dikgedrukte letters mijn reactie op de individuele punten geschreven)

    Thanks voor de info. Zou je verder nog je reisplannen kunnen posten? Dus het aantal vluchten en de bestemmingen die je van plan bent om betaald te reizen. Dan zal ik even rekenen met de afstand en miles en zal ik laten weten welk programma ik aan zou raden voor jouw wensen!
     
  14. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Wat je wel kunt doen aangezien je een bedrijf hebt, is je aanmelden voor bijvoorbeeld BlueBiz (al weet ik niet precies wat de voorwaarden qua bedrijf hiervoor zijn)
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Dan moet je wel wat reizende medewerkers hebben, wil je er wat aan hebben.
     
  16. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Jezelf als eigenaar?
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Tuurlijk kan je als eigenaar ook reizen, maar tenzij je nog andere reizende medewerkers hebt zal het lang duren voor je een award bij elkaar hebt gesprokkeld. FB gaat natuurlijk uit van een hoop reizigers in zo'n programma.
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, bij 1 medewerker ben je volgens mij beter af met je standaard flying blue?
    Tenzijn je voor je dubbel krijgt, FB als reizende individu en Bluebiz punten voor het bedrijf.

    ...ik ben eigenlijk helemaal niet zo bekend met BB :)
     
  19. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Voor zover ik weet kun je dubbelen ;)
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ja je kan dubbelen. Anders heb ik medelij met de medewerkers!
     
    Kilian vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina