Waar begin jij bij het boeken/zoeken van goede tickets?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Jan van Putten, 15 aug 2014.

  1. Ik begin eigenlijk ook altijd met Skyscanner, vooral omdat ik de 'zoek in maand' optie te gek vind, je ziet dan erg snel wat de goedkoopste dag is om te vliegen. Maar ik boek nooit voordat ik gecrosschecked heb met minimaal Orbitz en Kayak, bij de Airline zelf en ITA natuurlijk of ik met de prijs in de buurt zit.

    Heb er trouwens ook eens een artikeltje over geschreven:) http://www.tripified.nl/flight-hacking-101-hoe-vind-ik-goedkope-vliegtickets/
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  2. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Absoluut een leuke optie!
     
  3. Luda

    Luda Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb eigenlijk ook het idee dat wanneer ik met ITA op hetzelfde manier zoek ik helemaal niet de goedkoopste tickets gevonden krijgen dan wanneer ik per stad afzonderlijk zoek. Hebben jullie dat ook?

    Ik wil bijvoorbeeld van 30 maart 2015 t/m 10 april 2015 naar Kuala Lumpur (KUL). Als ik dan alleen zoek BRU-KUL krijg ik een prijs van 546 bij Etihad. Als ik dan ineens met alle steden in de buurt zoek krijg ik ineens een prijs van 589 van KLM. Doe ik wellicht iets fout?
     
  4. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik begin eigenlijk altijd bij swoodoo.com. Goede prijsvergelijker waar je ook al ziet welke betalingskosten voor welk betaalmiddel per site in rekening worden gebracht.
    Ik boek dan meestal bij de goedkoopste Duitse OTA waarnaar ik word doorgelinkt ;-)
     
  5. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Het kan er iets mee te maken hebben, dat ITA maar 60 seconden per zoekopdracht besteedt. Dat wil zeggen: als je zoekopdracht te ruim is, besteedt ITA er 60 seconden aan en daarna het laat de resultaten zien die het tot dan toe heeft gevonden (zonder verder te zoeken). Je zoekopdracht is in dat geval iets te ruim en het is raadzaam hem te beperken.
     
    schipr vindt dit leuk.
  6. Luda

    Luda Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Dat zijn dingen die ik dus niet wist. Zijn er nog andere belangrijke punten om te weten?
     
  7. Remco

    Remco Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Rond lunchtijd krijg ik altijd de beste resultaten in ITA (lees: laagste prijzen). Ik denk dat dit samenhangt met mijn aanname dat de servers dan het minst belast zijn. USA slaapt, Azië is naar huis, en de EU zit wellicht te lunchen. Als je op andere tijden zoekt, loont het altijd om een paar keer te proberen. Scheelt soms een hoop geld.
     
    koen509 en TheoS vinden dit leuk.
  8. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  9. elfirseteee

    elfirseteee Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    https://aviasales.com Uitstekend ik krijg de laagste prijzen heb al vaak через Aviasales geboekt. Zeker een aanrader !!!
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2023
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.610
    Leuk Bevonden:
    3.214
    Trofeepunten:
    508
    Mag ik vragen waarom je op allemaal oude berichten zoals deze (uit 2014) reageert?
     
    noppie, Lexflyer en Eagle vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina