Vroeg of juist laat Economy Comfort boeken

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Quincy, 16 jun 2021.

  1. Quincy

    Quincy Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hoi,
    Ik kon de vraag niet zo snel vinden op het forum dus vandaar dat ik hem hier toch even stel.
    In november ga ik met mijn vriendin naar Costa Rica met KLM. Nu vroeg ik mij af is het slim om Economy Comfort juist vroeg of laat bij te boeken, We vliegen met een 787-9. Op seatguru. wordt aangegeven dat bij rij 10 de galley nog voor overlast kan zorgen hebben mensen hier ervaring mee? en klopt het dat deze stoel wat smaller is doordat je scherm in de leuning zit?
    Hoor graag jullie ervaringen.
     
  2. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Wil je echt economy comfort? Wil je daarvoor betalen? De extra beenruimte is juist op de bulkhead-rij (dus rij 10) beperkt, je kunt je voeten niet uitstrekken onder de stoel van degene voor je, wat in rij 11 weer wel kan. En ja, de stoelen zijn inderdaad iets smaller, en mogelijk moet je je schermpje opbergen tijdens opstijgen en landen, en kun je geen spullen voor je op de vloer zetten. Bovendien heb je kans dat mensen voor je langs gaan lopen als het druk is in de galley én loop je de kans dat er baby's worden opgehangen in een bassinet aan de bulkhead.
    Als ik in de ongelukkige omstandigheid ben dat ik long-haul economy class moet reizen (wat gelukkig nooit zo is omdat dat beneden mijn waardigheid en sociale klasse is en het gewoon lekker is om € 3.000,- voor een retourtje te betalen in business class, gewoon omdat ik het me kan veroorloven... ow ik moet naar een ander topic denk ik ==> https://insideflyer.nl/forums/threads/blowhards-business-hier-mag-je-vrijuit-opscheppen.3476/) dan kies ik liever voor wat vrije stoelen om me heen, maakt niet uit waar in het vliegtuig, dan een betaalde Comfort seat bij de bulkhead. Maar dat is persoonlijk.
     
    Godenzoon14, Nordic75, Bosbewoner en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Over de 787-900 kan ik geen echte gebruikerservaringen melden, wel is het raadzaam als je economy comfort wilt reizen om dit direct bij te boeken, want hoe dichter bij vertrek hoe meer stoelen zijn ingenomen.
    Let wel, dit geld voor de widebody vluchten met KLM, want daar zijn de EC Comfort vaste stoelen en op een gegeven moment zijn deze op.
    Zo kon ik in de 777-200 of 777-300 doordat ik vroeg kon boeken eigenlijk altijd wel stoel 10K selecteren, wetende dat ik dan door het vroeg boeken en vanaf Antwerpen of Dusseldorf een relatief goedkoop ticket heb en door de platinum status één van de beste stoelen in het toestel kan selecteren, terwijl degene die 4x mijn ticketprijs betaald wordt veroordeeld tot de middenstoel in diezelfde rij...

    Voor vluchten binnen Europa geldt dit minder, uiteraard leg ik ze bij het boeken ook wel vast, maar zo'n 3 dagen voor vertrek schuift de rij meestal naar voren, en zo ook de stoel die ik heb geselecteerd, bij het inchecken zijn ze meestal wel beschikbaar en is het in mijn ogen zonde om extra te betalen als je vervolgens toch nog met 3 in een rij zit als je achterin misschien wel een stoel naast je of en hele rij kunt hebben.

    Moet zeggen dat ik vroegâh wel tevreden was met de reguliere stoelen, maar nu ik meer vlieg en eigenlijk uitsluitend met handbagage reis is het wel fijn om als eerste het toestel uit te zijn. Daarnaast is ook binnen Europa de extra beenruimte wel fijn, zat laatst voor de gein eens achterin en ik schrok eigenlijk hoe beperkt die ruimte was en ik me ook steeds maar afvragen waar ik mijn telefoon kon opladen. De purser heeft ook 3 x aangeboden of ik niet naar voren wilde, maar nee, ik wilde een complete rij voor mijzelf....
     
    michiel1, Bosbewoner, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Quincy

    Quincy Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor jullie antwoorden zover. Ik denk dat ik het gewoon de gaten ga houden hoe snel het toestel gaat vollopen. en dat ik wat later beslis wat het gaat worden.
     

Deel Deze Pagina