Vraag over een geboekt award ticket

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Marcob, 9 jan 2019.

  1. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Goedemorgen Flyers,

    Ik heb een vraagje, stel een er is een Award ticket geboekt door een FB Gold lid voor hem en zijn partner.
    Dat ticket is geboekt op 5 januari, maar in 2018 heeft hij zicht niet nogmaals als gold weten te kwalificeren.
    Per 31 maart wordt de status van deze dus FB Silver.

    Het ticket is uitgegeven op Gold niveau (staat in boeking) en partner profiteert door één boeking automatisch mee zoals bekend met Award tickets.

    De vlucht op het Award ticket is echter pas in juli (wanneer hij dus Silver is).
    Welke voorwaarden blijven van toepassing? Heeft hij geluk en blijft het Award ticket gold?
    Of wordt deze bij het inchecken omgezet naar Silver. Kortom, loungetoegang of niet?

    Wie kent deze situatie?
     
  2. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Mijn persoonlijke ervaring:

    Skyteam Priority blijft op het ticket staan. De extra bagage vrijstelling is daarmee ook geldig.

    Loungetoe is niet meer mogelijk. Dat kost de maatschappij veel geld en wordt altijd ter plaatsen gecontroleerd.
     
    Marcob vindt dit leuk.
  3. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Dank voor je update!
     
  4. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Al zou ik het altijd even proberen bij de lounge, zeker op Schiphol zelf.... ;-)
     
  5. ErikJansen

    ErikJansen Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ter plekke op Schiphol zijn er wel mogelijkheden, maar wel afhankelijk van wie er aan de balie zit
     

Deel Deze Pagina