Vraag over aantal BlueBiz credits

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door JeroenZeg, 7 mrt 2018.

  1. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik kreeg vanochtend een mail van BlueBiz met de aanbieding dat op vluchten geboekt tussen 6-3 en 26-3 en uitgevoerd voor 1-9 dubbele Blue Credits worden uitgekeerd. Nu vind ik BlueBiz een lastig programma, omdat het me elke keer onduidelijk is hoeveel credits ze precies uitkeren voor vluchten met overstap.

    Als voorbeeld onderstaand vluchtschema. Volgens mijn berekening zou dit 235 Credits* moeten opleveren, wat met de aanbieding dan 470 Credits worden. Kan iemand bevestigen of dit klopt?

    *
    - Retour intercontinentaal Delta Z = 150
    - 2x enkele reis binnen N-A Delta F = 40
    - 1x retour binnen N-A Delta Z = 30
    - 1x enkele reis binnen Europa KLM Z = 15

    Schermafbeelding 2018-03-07 om 14.40.45.png
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    In bovenstaand geval wordt de intercontinentale leg gebruikt voor de berekening van het aantal BlueBiz credits.
    Je krijgt er dus 150 en met de lopende actie 300.
     
  3. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Zijn de regels veranderd dan? Ik vloog in 2016 CPH-AMS-JFK-AMS-CPH en ik kreeg bijgeschreven 15+75+75= 165 (de laatste leg heb ik geskipped)

    En nog een aanvullend vraagje: krijg je ook blue credits als je via een OTA boekt?
    Dan wordt het erg interresant bij bijvoorbeeld recente click en mix aanbiedingen bij expedia.de

    Of gewoon via delta: een retour TXL-AMS-BOS-LGA-BOS-AMS-TXL kost E 1.230.
    https://goo.gl/flights/rgiDB
    Als je inderdaad per leg blue credits krijgt is de berekening 15+75+20+20+75+15 =220 *2 = 440. Dan kost dat ticket nog maar 790..

    Of maak ik een denkfout?
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2018
  4. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    In je reservering kan je je blue biz nummer laten zetten of het zelf doen bij een online omgeving. Tickets bij KLM boek ik meestal niet meer bij KLM maar een priceline of iets dergelijks aangezien de rate en cc methodes beter zijn (zonder kosten). Alle resa's een ticketnummer uitgegeven door een airline die meedoet aan het bluebiz program geeft je credits. Een retourtje kan je maximaal 150 credits opleveren.

    Soms echter, met losse legs en "gekke" tickets worden er fouten gemaakt bij blue bizz. Je kan hiermee enorm veel geluk hebben. Ikzelf heb een keer ruim 200 punten gekregen voor een retourtje Las Vegas.
     
  5. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb in het verleden dus ook wel eens punten gekregen alle legs op DUS - AMS - BKK - AMS - DUS. Vandaar ook mijn vraag. Het zou zomaar kunnen dat er gewoon geen pijl op te trekken is; wat ik begrepen heb worden alle BlueBiz punten handmatig bijgeschreven...
     
  6. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Mijn ervaring is dat als de vluchten op een verschillende dag zijn, je voor beide vluchten apart punten krijgt. Bijvoorbeeld op maandag LON-AMS en op dinsdag AMS-JFK. Is de overstap op dezelfde dag, dan zien ze het als 1 vlucht.
     
  7. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Met mijn "gekke" ticket GDN - IKT van december zou ik volgens mijn berekening, voor 16 enkeltjes in J/C, 240 bluebiz punten krijgen.
    Meerdere vluchten op 1 dag, soms zat er een dag tussen.
    Ik heb nu nog 1 leg te gaan en heb al 465 punten ontvangen dus er komen nog in ieder geval 15 punten bij. Het ticket kostte 730 euro of zoiets en met al mijn ontvangen award miles (77K, al besteed aan trip Azië begin dit jaar in de dure tijd), het behalen van de platinum-status was het een erg lonende actie. Min of meer geld toe gekregen voor die trip.
    Dat aantal ontvangen bluebiz punten zal wel een foutje zijn maar daarover zal ik echt niet gaan klagen.
    Nu is het wel zo dat je aan de andere kant altijd wel heel goed in de gaten moet houden dat alle vluchten worden bijgeschreven, ik moet geregeld claimen want men "vergeet" geregeld de vluchten bij te schrijven.
     
    thomassmit en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik vermoed dat je dubbele credits hebt ontvangen omdat je geboekt heb binnen een bepaalde actie. 480 is precies het dubbele van 240 :)

    Mijn ervaring met BlueBiz is dat het een complete bende is. Moet er vaker achteraan bellen/een claim indienen dan dat het goed gaat. Ook de telefonische bereikbaarheid is zeer slecht.
     
    zaanam vindt dit leuk.
  9. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Moet zeggen dat aanmelden een zooitje was, maar dat er nu al vele vluchten netjes en snel na vliegen bijgeschreven zijn. Stuk voor stuk per segment.
     

Deel Deze Pagina