Voorwaarden EMD-vouchers KLM aangepast

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Krabnov, 15 apr 2017.

  1. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    KLM heeft regelmatig EMD-vouchers uit aan passagiers als goedmakertje voor vertraging en andere ongemakken. Die vouchers zijn te gebruiken als korting op je volgende boeking bij KLM. Er is levendige handel in EMD's, omdat tot voor kort de vouchers overdraagbaar waren (ook al was verkopen officieel niet toegestaan, maar KLM kan niet controleren hoe je aan een voucher komt en of je ervoor moest betalen).

    Het lijkt er echter op dat KLM de voorwaarden strenger heeft gemaakt waardoor je vouchers absoluut niet meer mag en niet meer KAN overdragen.

    Vergelijk de oude voorwaarden maar eens met de huidige voorwaarden, m.n. artt. 7 en 8.

    Ik heb nog geen ervaring met de handhaving van deze nieuwe regels, maar ik ben bang dat de tijd van EMD's scoren op Marktplaats hiermee wel voorbij is - ik durf het risico niet te nemen dan ik met een waardeloos voucher zit.
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Mmm, dezelfde familienaam mag je de voucher toch gebruiken, maar als vrouw moet je met je meisjesnaam boeken. Ben benieuwd hoe ze daar mee omgaan
     
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Volgens de voorwaarden is de voucher niet overdraagbaar, dus ook niet aan een familielid.
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    • Voucher kan worden gebruikt door de passagier op wiens naam het voucher is uitgegeven.
    • voor passagiers met dezelfde familienaam
    • voor passagiers die in dezelfde reservering staan geboekt als de eigenaar van het voucher op het moment dat het voucher wordt gebruikt.
    Bij art. 3 staat dit vermeld
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Je hebt gelijk, ik had alleen naar artikel 8 gekeken.
     
  6. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Nieuwe voorwaarden zullen wel per direct ingaan. Wel vreemd dat ze dan al van toepassing zijn op al uitgegeven vouchers onder de vorige voorwaarden? Ik ga het navragen op Twitter.
     
  7. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb vandaag gebeld met de platinum service lijn. Zij bevestigen dit verhaal en wijzen mij erop dat op het document zelf altijd wordt verwezen naar de voorwaarden op de site, waarin het voorbehoud wordt gemaakt dat ze te allen tijde kunnen worden aangepast.
     
  8. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb op Twitter de reactie gehad dat er voor mij eenmalig een uitzondering gemaakt kan worden. Denk dat dit voornamelijk door mijn status komt.
     
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Vind het een rare wijziging van KLM. Ten eerste omdat alle andere airlines een voucher hebben die overdraagbaar is, of waarmee je voor een ander kan boeken.
    Daarnaast bieden ze vaak een voucher of cash, waarbij de voucher een hogere waarde heeft omdat ze dat natuurlijk veel geld scheelt. Nu zullen heel veel mensen ( waaronder ik) voor het geld kiezen waardoor KLM met extra kosten komt te zitten. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit systeem aanpassen voor die paar voucher die op marktplaats verhandeld worden, dat is echt marginaal op de duizenden vouchers die ze wekelijks uitschrijven.
     
  10. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Klopt niet helemaal wat je zegt. Delta-vouchers zijn vaak ook 'non-endorsable'.
     
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ok bijna alle andere ;-) maar ben je t eens dat meer mensen voor cash zullen kiezen door deze maatregel en dat het klm in essentie meer geld zal kosten?
     
  12. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ja, dat ligt dan wel voor de hand ja, hoewel ik zelf nog steeds voor de EMD zou kiezen.
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Waarschijnlijk rekenen ze er ook op dat een deel normaal gesproken niet wordt geïnd, omdat mensen niet van plan zijn te reizen. Als zij vervolgens de voucher doorgeven/doorverkopen gaat dat minder op.
     
  14. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik probeer net voor mijn partner een ticket naar MAN te boeken. EDM staat op mijn naam en ik ben ingelogd met mijn KLM account, maar zelfs dan accepteert hij de voucher niet. Wat een bende dit.... Op Twitter geeft KLM aan dat ze dit gaan oplossen, maar een vreemd proces blijft dit natuurlijk wel.
     
  15. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Update: Platinumlijn heeft dit uiteindelijk in orde gemaak als uitzondering. Ze hebben alle EMD's die ik nog had liggen onder mijn FB nummer gezet. Ik kan de EMD's die niet op mijn naam staan alleen nog telefonisch inwisselen. Het boekingsysteem van KLM gaat niet toelaten om dit online te doen.
     

Deel Deze Pagina