Voorwaarden EMD-vouchers KLM aangepast

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Krabnov, 15 apr 2017.

  1. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    KLM heeft regelmatig EMD-vouchers uit aan passagiers als goedmakertje voor vertraging en andere ongemakken. Die vouchers zijn te gebruiken als korting op je volgende boeking bij KLM. Er is levendige handel in EMD's, omdat tot voor kort de vouchers overdraagbaar waren (ook al was verkopen officieel niet toegestaan, maar KLM kan niet controleren hoe je aan een voucher komt en of je ervoor moest betalen).

    Het lijkt er echter op dat KLM de voorwaarden strenger heeft gemaakt waardoor je vouchers absoluut niet meer mag en niet meer KAN overdragen.

    Vergelijk de oude voorwaarden maar eens met de huidige voorwaarden, m.n. artt. 7 en 8.

    Ik heb nog geen ervaring met de handhaving van deze nieuwe regels, maar ik ben bang dat de tijd van EMD's scoren op Marktplaats hiermee wel voorbij is - ik durf het risico niet te nemen dan ik met een waardeloos voucher zit.
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Mmm, dezelfde familienaam mag je de voucher toch gebruiken, maar als vrouw moet je met je meisjesnaam boeken. Ben benieuwd hoe ze daar mee omgaan
     
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Volgens de voorwaarden is de voucher niet overdraagbaar, dus ook niet aan een familielid.
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    • Voucher kan worden gebruikt door de passagier op wiens naam het voucher is uitgegeven.
    • voor passagiers met dezelfde familienaam
    • voor passagiers die in dezelfde reservering staan geboekt als de eigenaar van het voucher op het moment dat het voucher wordt gebruikt.