Voordelen Sixt/Hertz/Avis/... i.c.m. status match

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Sky93, 22 okt 2019.

  1. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Onder het mom van 'door de bomen het bos niet meer zien', ben ik benieuwd of jullie mij wegwijs kunnen maken. ;)

    Ik sta op het punt (morgen of overmorgen) om via Hertz/Sixt/Avis/een andere aanbieder een auto te huren tot eind dit jaar (tot aan de kerst). Daarna zal ik vanaf januari 2020 voor ruim een jaar (potentieel oplopend naar 2+ jaar) in Zweden zeer regelmatig een auto huren bij een van deze partijen vanaf GOT.

    Wat zou jullie advies zijn voor welke partij te kiezen en waarom? Wat zou dus de beste partij zijn wat betreft voordelen al dan niet i.c.m. een status match?

    Wat achtergrond info:
    - Ik heb nog bij geen enkele aanbieder een auto gehuurd, dus nergens punten gespaard;
    - Ik ben FB Gold;
    - Status match met Sixt al gedaan naar Sixt Gold. Nog geen punten gespaard;
    - Hertz Plus Gold rewards lid. Nog geen punten gespaard.

    Status match met Hertz/Avis/etc. kan ik vrij weinig over vinden, hoe gaat dit ik zijn werk?

    FB miles sparen:
    - Sixt: max 1200 per huur.
    https://insideflyer.nl/zo-werkt-flying-blue-status-match-met-sixt/
    https://www.flyingblue.nl/nl/partners/car-rental/car-rental-sixt-rent-a-car/presentation

    - Hertz: max 800 per huur, of toch 5 miles per euro spent zonder plafond? Erg onduidelijk als je het mij vraagt.
    https://www.flyingblue.com/en/partners/car-rental/car-rental-hertz/presentation
    https://www.hertz.nl/rentacar/partner/index.jsp?targetPage=KLMRoyalDutchAirlines.jsp

    - Avis: max 900(?) per huur, aldus deze link:
    https://one.avisworld.com/nl/partners/flyingblue/Member-Benefits
    en dus tijdelijk 2000 miles bonus.

    Maar goed, FB miles sparen zijn vast niet de enige of belangrijkste voordelen per verhuurder. Kunnen jullie mij adviseren? Alvast dank voor jullie hulp! :)
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2019
  2. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben lange tijd AVIS fan geweest (tot Presidents club level), en dat leverde altijd 600 FB mijlen per huur op.
    De laatste 2 jaar wat slechte ervaringen gehad met AVIS, en kwam door de AMEX FB plat kaart in bezit van Hertz Gold Plus.
    Ik huur weinig de laatste tijd, dus kan je niet bijpraten over de verdienste van mijlen bij Hertz.

    Toevallig heb ik zelf vorige week in GOT een reservering gemaakt bij Hertz (een dag voor aankomst). De keuze was simpel want AVIS was ruim 2x duurder.
    Bij Hertz was de goedkoopste klasse in het beschikbare aanbod die van de Volvo V60, zelfs goedkoper dan bv een Toyota Yaris, dan is de keuze snel gemaakt!
    (Eerlijk is eerlijk: In Zweden is "goedkoop" ook een relatief begrip.)
    Toen ik eenmaal in de parkeergarage kwam, stond er op de aangegeven parkeerplaats een nagelnieuwe V90. Mij hoor je niet klagen!
    Misschien is deze ervaring gewoon een moment opname, maar het zou je kunnen helpen in je keuze.
     
  3. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Zoals het er nu naar uit ziet, sla ik de Hertz weg in. Op basis van tarieven en voorkeur vanuit werkgever (ook al is dit geen harde eis). Blijft alleen de vraag over hoe te boeken om de FB voordelen en miles te krijgen. Morgen maar even bellen met Hertz.
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Laatste tijd bij avis en hertz gehuurd. Avis in EU, VS en Canada waren prima. Partner huurde in Midden Oosten, geen aanrader. Werd later van alles nog afgeschreven van de creditcard. Hertz in EU ook oke, maar in Mexico niet. Bij allebei status, daar mag het niet aan liggen.
     
  5. V70

    V70 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Nordic75 vindt dit leuk.
  6. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de reacties. Interessant leesvoer. Ik heb inmiddels bij Hertz geboekt.

    Die gaven aan dat je alleen punten bij Hertz kan sparen of miles via de CDP Flying Blue code, maar niet beide tegelijk. Dit tenzij je natuurlijk betaalt met AMEX, dan heb ook je miles. Die binnenkort maar eens regelen dus. :)
     
  7. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie dat je inmiddels als geboekt hebt. Mocht er iemand overwegen om een status match te doen met Sixt dan raad ik aan vooraf goed alles door te nemen en eventueel al contact op te nemen met Sixt voor de huur plaatsvindt.

    Ik heb afgelopen week in NYC op basis van mijn Flying Blue Platinum status een auto gehuurd. Maar er werd wel moeilijk gedaan over de match omdat het niet (voldoende) bevestigd was. Voor mij overigens de eerste keer bij Sixt.
     

Deel Deze Pagina