Vluchtvertraging Norwegian

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door kevinvdwal, 1 mrt 2015.

  1. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb me vandaag wat ingelezen in de wet en regelgeving op het gebied van vertraging/annulering van vluchten e.d. Vorig jaar heb ik vertraging gehad met Norwegian op een vlucht van FLL-OSL. Vanuitgaande dat Noorwegen niet in de EU ligt, dacht ik dat ik geen recht had op vergoeding. Nu zie ik op verschillende sites dat Noorwegen bij de EER zit en dit ook onder dezelfde regels valt. Echter als ik een site bezoek om te kijken of ik recht heb op vergoeding krijg ik 'nul' op het rekest. Hebben jullie enig idee of ik nu recht heb op een vergoeding of niet? Het was een vertraging van meer dan 3 uur. Het toestel wat ons zou moeten meenemen had vertraging op de voorgaande vlucht zodat die van ons ook vertraagd was. Ik kan omdat het nu alweer enige tijd geleden is, niet exact meer zien hoe lang. Ik hoor graag jullie ervaringen met vluchtvertraging en hulp met deze kwestie.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Welke site zegt van niet? Wat was de reden van de vertraging?
     
  3. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    EUclaim bijvoorbeeld of flightclaimservice. Het toestel waarmee wij zouden moeten vliegen was niet op tijd bij de gate doordat er op de voorgaande vlucht een re-route zou zijn geweest door een medische reden.
     
  4. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Medische reden van een passagier? Vaak hoeft een airline 'niet' te betalen omdat het overmacht is. Claim moet je sws direct indienen bij Norwegian
     

Deel Deze Pagina