Vliegen met (kleine) kinderen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Brangeri, 23 nov 2022.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    423
    Trofeepunten:
    63
    Wat een raar verhaal? Meerdere keren met onze <2-jarige met AF gevlogen en dit nog nooit gehad? Sterker nog: toen we met ons CARES harnas wide vliegen en je dat nog moest aanmelden bij je reservering (en we met AF en KLM vlogen), gaf de KCC-medewerker van KLM af dat AF altijd heel erg moeilijk doet (deed?) met die dingen. Uiteindelijk kregen we het advies om dat ding gewoon mee te nemen en het met de crew te regelen en dat ging top. Evengoed: daar heb je nu natuurlijk niets aan.

    Mijn tip: https://huren.reiswieg.nl/bestellen/huren/Veilig_vliegen_met_je_kindje voor vliegtuigkinderzitjestoeltjes. Gaat dan met name om de breedte (het moet passen). Gebruik ze regelmatig om lichtgewicht kinderwagens te huren, omdat onze Bugaboo te groot is.

    Alternatief, aangezien je bijna vertrekt: https://www.kidstravelservice.nl/cares-harnas-verhuur/

    Ik heb de mijne gekocht via Amazon voor $97 en zeker geen €149 (zoals bij Kids Travel Service.
     
    PeterD en Roog vinden dit leuk.
  2. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    423
    Trofeepunten:
    63
    CARES is wel de beste optie als je kindje een eigen stoel heeft, want het zorgt ervoor dat ze niet onder de gordel glijdt (wat wel het geval is bij een normale vliegtuiggordel). Kan het harnas van harte aanraden, onze oudste werd er altijd rustig van (dacht dat we in de auto zaten en dat vond hij helemaal het einde).
     
    Roog vindt dit leuk.
  3. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Dat vind ik een mooie uitleg die ik goed kan volgen. Zo had ik m nog niet gelezen en begrepen :) Dank!
     
    PeterD vindt dit leuk.
  4. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Toen we net lekker zaten voor onze vlucht vanaf PTY en niks op de stoel zagen liggen, toch maar even gevraagd of we zo nog de gordel voor onze dochter van anderhalf kregen die op schoot zat. Blijkbaar bestond zoiets niet bij COPA, hij had er in ieder geval nog nooit van gehoord.

    “Tot 2 jaar oud op schoot gewoon goed vasthouden.”

    Dat hebben we toen maar gedaan haha. Door de verbazing bedachten we ons tijdens het opstijgen dat we dus ook geen life-vest in baby formaat hadden gekregen. Heb hier maar niet meer om gevraagd. :confused::p
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  5. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    250
    Trofeepunten:
    63
    Laatst maar weer de tickets gekocht voor het jaarlijkse tripje richting Zuid-Afrika, op de heenweg vlieg ik alleen met de kleine van bijna 3.
    Heb maar via CDG geboekt zodat het een nachtvlucht is, hopelijk wil ie een beetje slapen. Tickets voor PE waren slechts €100 duurder dus maar die gepakt, een beetje extra ruimte is wel lekker met de kleine.
     
    mitchelldejong vindt dit leuk.
  6. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    666
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Wij gaan begin volgend jaar met het gezin een rondreis van 4 weken door Thailand maken. Onlangs vluchten AMS-BKK met EVA Air in economy geboekt: een stuk goedkoper, meer beenruimte en (voor nu iig) een 3-3-3 opstelling in de 777. De Premium economy prijzen schoten net toen we besloten hadden het te gaan doen flink omhoog helaas. Ik had nog de hoop om miles in te zetten voor KLM's Premium Comfort, maar dat waren echt idiote tarieven.

    Anyway, tips voor familievriendelijke bestemming incl hotels in Thailand zijn van harte welkom. Hopelijk kan ik een heel zooitje Accor, IHG en voornamelijk Hilton honors punten burnen :)
     
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.744
    Leuk Bevonden:
    2.547
    Trofeepunten:
    428
    Hilton zit voornamelijk in Bangkok en Phuket/Samui. Ik heb zelf geen kinderen maar denk dat Chiang Mai sws een leuke bestemming is en Koh Lanta wordt ook als kindvriendelijk gezien. Op de leukere plekken in Thailand (vind ik dan) zijn het voornamelijk onafhankelijke hotels, Samui en Phuket heb je wederom de meeste kans voor hotels met een programma.
     
  8. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    IHG ideetjes:
    :
    In Bangkok
    bijvoorbeeld Hotel Indigo, leuk boutique hotel. Rustig, zwembad(je) op de 24ste verdieping en 26ste mooie skybar.
    Ook het Kimpton hotel Maa Laai in Bangkok top!
    Ook een nieuw Intercontinetal hotel geopend op Sukhumvit (nog niet geweest)

    Op Koh Samui
    is er ook een Kimpton (Kitalay) bij een rustig strand (Choeng Mon Beach), is echt top. Ook voor kinderen
    www.kimptonkitalaysamui.com
    Verder nog een Holiday Inn bij Fishermans Village (wel aardig, maar niet heeel speciaal) en een Intercontinental. Deze laatste is ook top maar wel wat afgelegen

    In Chiang Mai
    is recent een nieuw Intercontinental Hotel geopend (nog niet geweest)
     
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    250
    Trofeepunten:
    63
    Wij vliegen binnenkort naar Italië met een peuter met eigen stoelboeking. Helaas vliegt alleen Transavia op deze bestemming en ik krijg maar niet uitgevogeld hoe hun autostoel beleid is, mogen ze nu zonder kosten mee in het ruim zoals bij KLM of moeten ze per se in de vliegtuigstoel passen? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
     
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    423
    Trofeepunten:
    63
    Tot en met 2 jaar is het verplicht bij eigen stoel en mag je gratis een autostoel meenemen. Daarboven wordt het als bagage gezien en moet je ervoor betalen. Alleen een buggy is gratis.

    Zie: https://www.transavia.com/service/n...-groepen/vliegen-met-kinderen/bagage-meenemen

    Het staat hier echter niet expliciet, in tegenstelling tot KLM. Het is mij niet duidelijk waarom Transavia hier zo onduidelijk over is. Je kunt ze ook even appen, ze zijn dan weer wel erg responsief en snel (ik vind hun klantenservice op dat punt zelfs beter dan KLM).
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.744
    Leuk Bevonden:
    2.547
    Trofeepunten:
    428
    Denk dat ze vandaag niet reageren op deze vraag in de app.. :p
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    423
    Trofeepunten:
    63
    Haha :D

    Wij waren net geland op Schiphol vanochtend, onze sjoof had heel veel moeite zich door het verkeer te worstelen om bij vertrek 2 te komen. Was bij aankomst echter lekker rustig, geen wachttijd bij de KMar.

    We rijden uurtje of negen weg van Schiphol, krijg ik een notificatie van de Schiphol app dat een Microsoft storing mogelijk impact kan hebben op het vliegverkeer :eek:

    The rest is history....
     
    michiel1, Vliegende_Keep en Ruut vinden dit leuk.
  13. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    250
    Trofeepunten:
    63
    Hij is ouder dan 2 jaar. Ik heb wel een stuk ruimbagage geboekt, dat wordt dus mijn t-shirts in de stoelhoes proppen :D
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina