Vliegen met (kleine) kinderen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Brangeri, 23 nov 2022.

  1. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Is ook niet erg in het vliegtuig vind ik, wij houden hem ook zoet met de iPad en knijpzakjes en snacks.
     
  2. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
    Ik vind dit nog steeds een erg leuk topic om te volgen en te posten :)

    Dat brengt mij op het volgende: AMS - BKK in premium economy.

    Gezien de premium economy perikelen bij KLM en het feit dat economy comfort class met AF via CDG twee keer zo duur is (ik kan dan beter BC boeken) ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het vliegen met een (dan) vierjarige en anderhalf jarige baby met EVA Air in premium economy. Ik verwacht dat onze jongste dan ook weer zo groot is dat hij zelf in een stoel kan zitten.

    PS: het valt mij op dat Emirates premium economy (nog) niet aanbiedt op deze route.
     
  3. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Interessante! Wij hebben plannen voor dezelfde route over een jaar of 2! De oudste is dan nog net niet leerplichtig.. :) Zat zelf ook al te bedenken/af te wegen of meerprijs PE het waard is...
     
  4. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
    Wat ook het overwegen is (en daar denk ik serieus aan) is om te gaan voor een carrier waarbij het economy product vele malen beter is (als in service én beenruimte) dan (in mijn geval) KLM AF. Want voor vier personen KLM Economy Comfort is nog steeds flink aan de prijs en er is niet altijd een garantie dat die stoelen ook te boeken zijn.

    Ik denk dan aan Eva Air voor de rechtstreekse vlucht, maar speel ook zeker met het idee om te kijken naar Qatar en Emirates. Alleen vind ik die tussenstop zowel een vloek als een zegen. Met Qatar kun je overigens voor zeer weinig geld een stopover boeken in Qatar (kan ook met Emirates, maar is stukken duurder).

    Aangezien het nog lang niet zo ver is, genoeg tijd om over na te denken (en te dromen :D )
     
  5. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
    Kleine update over de zoektocht naar tickets voor Thailand eind dit jaar.

    Ben nu aan het kijken naar Emirates (€4300) versie Qatar (€4000) voor het gezin (twee kids waarvoor ik stoelen ga boeken). KLM is bijna €2000 duurder met economy comfort stoelen erbij. Ik vind de economyproducten van Emirates en Qatar beter.

    Emirates wint het op dit moment qua vluchttijden en toestel (A380). Ga me zo eens goed verdiepen in de verschillen tussen beide airlines.

    Waar ik nog over twijfel is om nu al te boeken ja of nee. Want het risico is dat ik misschien toekomstige aanbiedingen mis. Maar ik vraag me af of vroegbeoeken hier misschien juist slimmer is, omdat ik dit wel een erg goede deal vind.

    Wat zijn jullie gedachten?
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  6. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Voor covid had Emirates vaak goede deals een aantal keer per jaar maar daarbij zijn periodes rond feestdagen e.d. uitgesloten. Dus als je voor de kerstperiode zoekt en als de prijs nu goed lijkt zou ik boeken.
     
  7. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
    Goed punt. We willen één week voor de Kerstvakantie vertrekken en één week na de Kerstvakantie weer terug.
     
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    en voor de duidelijkheid neem ik aan dat je naar gewone economy, dus niet premium eco, stoelen kijkt?
     
  9. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
    Yes, op deze route hebben ze geen PE. Toevallig zit ik nu te spelen met data en kan ik een retour boeken voor €3096. Dat is de helft van KLM met economy comfort stoepen en lijkt mij echt een bizar goede deal, zeker omdat ik het ook nog kan combineren met een hotel met zwembad in Dubai pakken tussendoor en zo de reis in twee stukken knippen en de jetlag kleiner kan maken. Ben nog even wat dingen aan het onderzoeken (welk hotel, wel of niet achter security), maar mijn vinger hangt al boven de 'book now' knop.
     
    BartF vindt dit leuk.
  10. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
    Alright, I did it :D AMS - BKK in economy, mijn vrouw en ik en twee kiddos. Beetje kunnen schuiven met de data en uiteindelijk uitgekomen op €3182. Moest wel even Emirates bellen en boeken, omdat de jongste dan anderhalf is. Maar ik hem wel graag in een stoel wil hebben. We blijven een maand: vertrekken halverwege december en komen halverwege januari weer terug. Ik denk dat dit een hele goede prijs is :cool:
     
    michiel1, SvnKngs, MoonJ en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Lijkt mij ook! Verstandige zet ook om die eigen stoel te boeken.

    Jammer dat dat in 9 van de 10 gevallen niet online kan (hulde voor United Airlines, daar kan het wel).
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  12. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
    Ja, dank je. Intercontinentaal voor onze oudste zoon eigenlijk ook altijd een eigen stoel geboekt (vanaf dat hij 1,5 jaar was), nadat we in 2020 op een vlucht van AMS naar CUR dat het toestel zo goed als leeg was (met 30 mensen in een A330....).

    Mijn kids zijn erg lang en een beetje comfort tijdens een lange reis betaalt zich algauw terug. Inderdaad jammer dat je altijd moet bellen om een stoel te boeken. In de tijden dat KLM telefonisch nagenoeg niet bereikbaar was, was dit een drama. Ook jammer dat KLM op routes naar ZO-Azië al jaren (ook voor COVID) niet in staat is goed te concureren met de Aziatische carriers. Zeker als je kijkt naar het 'standaard'economy product.
     
  13. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag teruggekomen uit ALC met het gezin. Voor het eerst sinds 2019 weer met een HV vanuit RTM a.k.a. 010 airport. Gemengde gevoelens, want HV en daar vlieg ik liever niet mee. Eerst de positieve aspecten van onze reis.

    Binnen een uur van voordeur tot Vista Lounge stukje lopen en met het OV, dat is gewoon top. De kisten van Transavia zijn jong, modern interieur en schoon. Vlucht prima. Inchecken/bagageafgifte op 010 airport was erg prettig. Ook fijn is dat je met Transavia redelijk flexibel bagage bij kunt kopen. Bij Reiswieg.nl een kinderwagen gehuurd en die was iets zwaarder dan gedacht. Als oplossing 40 kg bagage gekocht en dan kun je het gewicht verdelen over je totale bagage, met een maximum gewicht van 32 kg per koffer. Prijzen aan boord voor eten en drinken vielen me nog mee. Laatste keer easyJet (ook jarenlang geleden) kan ik me herinneren dat een eenvoudig broodje al €7,50 kostte). Customer care via WhatsApp is erg responsief, ik kan me nog wel wat WhatsApp chats met KLM herinneren die buitengewoon slecht waren.

    In het algemeen vind ik Spaanse vliegvelden erg kindvriendelijk. Er zijn speciale fast track lanes voor gezinnen (inclusief boxen, waar je je jongste(n) in kunt leggen. Daar kunnen ze in Nederland nog een puntje aan zuigen. De Sala VIP in ALC heeft een speciaal kindergedeelte aan de ingang (slim). Daar even gezeten met de jongens. Als gast krijg je specifiek voor jouw vlucht een boarding call als het zover is. Top.

    Dan de minder positieve aspecten. Volk dat één keer per jaar vliegt en/of zichzelf niet voorbereid op de reis en daardoor de boel ophoudt. Geen priority boarding voor gezinnen met jonge kinderen (ik kan mij herinneren dat dit wel in 2019 nog het geval was). Gebeurde ook in ALC, dus mijn aanname is dat dit beleid is. Daarmee vind ik Transavia niet hoog scoren als gezinsvriendelijke airline. Stoelen op rij 1 kon ik niet direct boeken, dat moest via het customer care center. Sowieso erg weinig stoelen met extra beenruimte beschikbaar. Geen FB-voordelen, dus je hebt niets aan je status. Blijf dat gek vinden, want Transavia is wel 100% dochter van AF-KLM en als je met HOP vliegt dan heb je dat wel. Dat brengt mij op het laatste punt: de prijs. In mijn ervaring zijn prijsvechters onderaan de streep helemaal niet goedkoop, zo ook Transavia. De enige twee redenen om niet met KLM te vliegen was dat dit vier keer duurder was en erg ongunstige vliegtijden had.

    Jemig, wat is dit een lang verhaal geworden :eek: Nou goed, misschien kan ik iemand helpen met deze ervaring. Ik vond het schrijven over mijn Transavia-ervaring in ieder geval erg therapeutisch :D
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2023
    SvnKngs, noppie, michiel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    HOP! Vergelijkt zich eerder met KLC (Cityhopper), dus niet persé met transavia (toch erg losstaand). Wat je zegt is ook mijn ervaring: Transavia begint goedkoop, maar is uiteindelijk vaak duurder dan andere maatschappijen als je daar FQTV voordelen hebt (zoals KLM met gratis bagage, stoelselectie etc.).
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  15. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
    Op 11 februari (!) KLM gemaild over behouden van status i.v.m. ouderschapsverlof. Krijg net dit bericht:

    Mijn excuses voor ons late antwoord. Door een onverwacht hoog aantal inkomende e-mails was het voor ons niet mogelijk eerder te reageren.

    Ik begrijp uw wens volledig en ik wil u graag helpen, maar ik kan uw verzoek op dit moment niet inwilligen aangezien uw persoonlijke kwalificatie periode loopt tot en met 31 augustus 2023. Dit is nog te vroeg om een beslissing voor te maken. Graag wil ik u vragen om ons nogmaals te contacteren rond 31 augustus 2023, dan zullen wij met het hoofdkantoor kijken wat er mogelijk is.


    Mijn broek zakt hier van af... Mijn ouderschapsverlof was vorig jaar. Maar blijkbaar moet je vlak voor je status verloopt een bericht sturen? Leest niet alsof dit een vastomlijnd proces is, maar eerder gebaseerd op 'hoeveel omzet' je hebt gemaakt.
     
  16. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Dat doet Iberia toch een stuk beter. Vragen om bewijs van de zwangerschap (brief van de verloskundige in het Nederlands is voldoende) en verlengen op basis daarvan de status. De man kan hier ook in mee als je kunt aantonen dat je een deel van de zorgen op je neemt (en dat kun je makkelijk door aan te tonen dat de Nederlandse overheid je 5 weken betaald verlof geeft).

    Na Kenia eerder dit jaar, net een goede deal in de promo awards kunnen scoren voor september / oktober (30k miles + 250 euro pp) richting Denver. Dochter gaat dus weer mee op sleeptouw op een roadrip in de US.

    Tussendoor nog een weekje Portugal, gaat helemaal goedkomen! :D
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2023
  17. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Beste forumleden,

    Ik vlieg komende vrijdag met mijn gezin met AF vanuit CDG naar SJO. Wij hebben een stoel geboekt voor onze dochter van 1,5 omdat zij geen schootzitter is. Daarnaast leek 10 uur vliegen met een kind op schoot ook nogal lang.

    Nu las ik zojuist op de AF pagina dat een kind van <2 jaar met eigen stoel gebruik moet maken van een autostoel danwel CARES harnas. Dit is niet verteld bij het telefonisch boeken van het ticket bij KLM. En bij KLM zie ik op de website staan dat er gebruik mag worden gemaakt van een CARES harnas. Verschillende airlines met verschillende regels.

    Ik heb zojuist heel het internet afgezocht om een CARES harnas te huren danwel te kopen. Echter geen geluk, ze zijn momenteel nergens te koop.

    Lang verhaal kort, heeft iemand een CARES harnas te leen/huur/koop?

    We gaan van 19 mei t/m 9 juni.

    Met vriendelijke groet,
    Rogier van de Vorst
     
  18. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Zolang ze met opstijgen / landen bij een van jullie op schoot zit hoef je volgens mij niets. Zelfde met eventuele turbulentie, in het slechtste geval neem je haar gewoon op schoot.

    Heb in de afgelopen 20 vluchten met mijn dochter in een variatie aan airlines altijd een eigen stoel geboekt en nog nooit een opmerking gehad dat ze in een stoel of CARES harnas zou moeten zitten.
     
    Roog vindt dit leuk.
  19. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    AF site zegt het volgende:
    In order for your infant (under 2 years old) to travel in an individual seat, you must install him or her in an approved car seat or with a CARES-approved (Child Aviation Restraint System) harness. To install these safety devices, please follow the instructions provided by the manufacturer. Any equipment that does not comply will be refused.
     
  20. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Het zegt ook:
    "If your equipment cannot be installed on board, your baby will need to travel on your lap."

    Dit is wat ik aanhaalde met betrekking tot de momenten waarop een gordel verplicht is. Op dat moment (als er een cabin attendant is die er een standpunt over inneemt, dan kan je dochter als nog op schoot.

    Op alle andere momenten is zij niet verplicht om in haar stoel te zitten met een gordel en is evt een autostoel of CARES harnas niet van toepassing.
     
    Roog vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina