Vive la France - juni stakingsmaand

Discussie in 'Nieuws' gestart door bernard, 1 jun 2016.

  1. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    en daar gaan we weer. een Fete de Greve is alweer aangekondigd en het ziet ernaar uit dat vliegen in of over Frankrijk lastig wordt in Juni.

    Luchtverkeersleiders en de piloten van AirFrance gaan maar weer een keer staken. De top van KLM moet zich toch langzaam de haren uit het hoofd trekken, dit wordt een wedstrijd die niet meer te winnen is.

    adem inhouden tot de dood erop volgt, onvoorstelbaar en onbegrijpelijk. de tent is technisch gewoon failliet en ze gaan weer staken...

    ik boek dus geen airfrance de komende weken.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Reden voor de vakbond: 'er wordt teveel naar KLM overgeheveld. Dat moeten we stoppen'.
    Goh! Hoe zou dat nou komen?!
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vrijdag heb ik het genoegen weer naar Frankrijk te vliegen. Ik hou mijn adem in...
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Goed dat ik nog niet geboekt heb. Was van plan om zondag 12 juni 2016 via CDG terug te vliegen naar AMS maar zal nu een andere maatschappij kiezen.

    De details waarom de Air France piloten weer willen gaan staken is mij niet bekend maar dat ze op termijn hun eigen glazen ingooien blijken ze niet in te zien. "De piloten van Air France zijn verbolgen over nieuwe kostenbesparingen die het bedrijf wil doorvoeren en een krimp van het vluchtaanbod." En door te staken denken ze dat het er beter op gaat worden? Staken kost geld, dit zal op een of andere manier "terug verdiend" moeten worden. Nog meer bezuinigen. Wie dit (mede) uiteindelijk zal moeten betalen moge duidelijk zijn, de werknemer.

    Iedereen die tijdens de beoogde staking met Air France gaat vliegen, sterkte. Schenk jezelf nog een cognac in en noem nog 'es een ander punten waar de Fransen goed in zijn.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Morgen richting Hong Kong met KLM, maar volgende week vrijdagavond terug naar AMS via CDG. Al is de laatste vlucht van CDG naar AMS wel met KLM (KL1224).


    Zal mij benieuwen.....
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ze zijn ook snel vergeten dat de vorige staking juist verantwoordelijk was voor verlies terwijl de maatschappij anders eindelijk winst had gemaakt.
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik zit volgende week zaterdag op de BCN-CDG-YVR Y+ error van AFo_O
     
  9. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Jij ook;)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. Michiel

    Michiel Newbie

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Ik zit komende zondag ook op een AF vlucht naar AMS, via CDG. Als ze niet vliegen ga ik maar een dag langer op het strand liggen. Ik neem aan dat AF mijn hotel gaat regelen en een en ander zal compenseren ?
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Een vervangende vlucht, hotel en maaltijd regelen moeten ze sowieso. Of compensatie betaald moet worden ligt lastiger. Normaal valt een staking onder overmacht. Maar dit is het eigen personeel en bijvoorbeeld niet de luchtverkeersleiding.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Zo vlieg je nog is wat nieuws he:)
     
  13. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Vandaag maar voor zekerheid gekozen en mijn vlucht zaterdag gratis (vanwege staking) laten omboeken naar vrijdag. Nu met KLM rechtstreeks, better safe then sorry......

    Ik zie nu (en zakelijk reisbureau bevestigd) dat de ticketprijs niet is aangepast, maar: ik ga nu van premium eco bij AF, naar eco+ bij KLM en van 100% miles naar 50% miles. Op beide punten een behoorlijke achteruitgang. Vooral de kostbare levelmiles baal ik wel van.
    Trip naar SIN, dus tikt wel aardig aan.
    Iemand ervaring met compensatie of niet in deze situatie?
     
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Je houd recht op je originele ticket qua Miles. Waarom niet met SQ die kant op? Ik ga naar Vancouver met BA en Air Canada omdat mijn reisgenoot geen class downgrade accepteerde(van Y+ naar Y).
     
    WorldTraveller en Daan vinden dit leuk.
  15. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    @Daan, ook ik zit momenteel in een omboeking voor komende zondag naar CPH via CDG. Via Twitter geeft AF aan dat ik nog steeds dezelfde segmenten en miles krijg als bij mijn originele boeking. Ik zou eerst je bijschrijving afwachten en als de miles/segmenten niet zijn bijgeschreven, dan een klacht sturen.
     
    Daan vindt dit leuk.
  16. FlyingIvo

    FlyingIvo Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Fransen snappen er niks van, hiermee bereik je niks. Alleen verlies waardoor ze nog bozer worden...
     
  17. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Thanks voor jullie (uitgebreide) reacties en waarschijnlijk ook nazoekwerk :)

    Ik ga vrijdag rustig de vertrouwde KLM vlucht nemen en dan even aankijken wat mijn miles gaan doen. Ik hou jullie wel op de hoogte.
     
  18. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Mede door mijn cultuur onderzoek voor een Franse en Nederlandse luchtvaartmaatschappij, voor mijn stage ben ik op zoek gegaan naar Franse culturele kenmerken en kwam uit op het volgende

    Dit gaat over Frankrijk:

    Subordinates normally pay formal respect and show deference to their boss, but behind his/her back they may do the opposite of what they promised to do, as they may think that they know better, yet are not able to express so. Another reflection of high Power Distance contrary to formal obedience is the total rejection of those in power as there is no way to change by evolution but only by strikes, revolts and revolution.

    Fransen (over het algemeen) geloven dus dat ze het systeem alleen maar kunnen veranderen door drastische maatregelen te treffen (staken dus, in dit geval). In vergelijking met NLD is dit een groot verschil. Wij polderen eindeloos door en door en door. Het 'besluitloos' zijn van Nederlanders zal daarom dus niet vaak in iets drastische resulteren als in Frankrijk. Consensus kennen ze niet in Frankrijk ;)
     
  19. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    als je de Figaro leest figaro.fr over dit topic en je gaat naar de ingezonden reakties door franse lezers dan valt het op dat men vrijwel unaniem zwaar negatief over AF spreekt. termen als - sabotage van de vakbonden- en regelmatig de vraag waarom er geen nederlandse direktie op gezet wordt om de boel schoon te vegen. vrijwel iedereen is goed op de hoogte van de bedrijfsresultaten en de KLM wordt gezien als een goed draaiend bedrijf terwijl AF als staatsbedrijf geleid door weer een enarque die rechtstreeks aan het elysee rapporteert. kortom het lijkt wel of de fransen zelf de huidige situatie spuugzat zijn en er wordt zelfs gehoopt dat KLM een andere partner zoekt. - stof tot nadenken toch ?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  20. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Nu is Le Figaro zelf ook wel een linksdraaiend bolwerk waar geld verdienen een vies woord is en andermans geld spenderen verzaligd word. Deze houding verbaasd me.
     

Deel Deze Pagina