Visum Vietnam

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door DutchFrequentFlyer, 4 jun 2015.

  1. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    In navolging van de vraag van @high_class iemand ervaring met een visum voor Vietnam? Je kunt online een pre-aanvraag doen of langs de ambassade gaan. Iemand ervaringen met een van de twee methoden?

    Thanks alvast!
     
    high_class vindt dit leuk.
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Als je langs de ambassade in Den Haag gaat ben je binnen het uur weer buiten met een kekke plakker in je paspoort, geen vragen of moeilijkdoenerij. Appeltje eitje. (voorjaar 2012)
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Paar weken geleden naar de ambassade im Den Haag geweest, omdat we niet wilden wachten bij aankomst op de VOA. Het was erg druk in een klein benauwd kamertje. Iets van €77 p.p. En ik stond na een uur of anderhalf weer buiten. Nadat je je formulier ingeleverd en betaald hebt duurt het zo'n half uur voor de sticker. Verder geen moeilijk gedoe, gewoon geld en formulier meenemen.
     
  4. pmuy

    pmuy Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Toevallig heb ik ook enkele dagen geleden mij visum aangevraagd.
    Dit via de Belgische ambassade, waar het slechts €65 kost.
    Eerst moest ik dit online formuliertje invullen en afrdrukken (visa.mofa.gov.vn) en hierna gewoon opsturen (samen met het passpoort) naar de ambassade.
    Enkele dagen later ontvang je alles thuis.
    Misschien is dit, zelfs voor jullie Nederlanders, nog goedkoper om het via België te doen. (€65 + verzendkosten vs €77 + kosten voor een dagje Den haag)
     
  5. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor de antwoorden! Ik heb, zoals het verhaal van muylle illustreert, begrepen dat de prijzen voor een visum voor Vietnam substantieel tussen landen kunnen verschillen. Ik ben binnenkort ook in Praag, ben benieuwd wat het daar kost, misschien een poging waard om het daar op de kop te tikken.
     
  6. pmuy

    pmuy Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Je kunt hun voordien eens die vraag stellen via e-mail (ik kan geen reactie met e-mail adres plaatsen, maar je kan die eenvoudig vinden). De website is niet echt bruikbaar.
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb in Hanoi een visum on arrival gehaald. Dit was aangeraden door een vriend van mij die dit ook had gedaan. Erg simpel. Voordat je de douane Hanoi in mag, heb je om de hoek een grote balie voor visum on arrival. Je loopt naar het loket, overhandigt je ingevulde formulier met pasfoto's en je letter of invitation (die je trouwens online erg makkelijk kan krijgen, die kost iets van 14 euro). Samen met 45 dollar in cash. Dan moet je even wachten, wordt je visum in je paspoort geplakt en mag je hem ophalen. Vervolgens loop je vrolijk verder naar de douane en heeeeelllllllooo Vietnam :D
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2015
  8. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    visum voor VN is makkelijk, je kan mag ook paspoorten van andere mensen meenemen. Ik ga volgende week ff langs om mijn visum op te halen.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Sinds begin deze maand is het mogelijk om een e-visa aan te vragen als Nederlands paspoorthouder. Zo hoef je niet langs de ambassade of de VOA desk bij aankomst.
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina