Visum China

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door high_class, 3 jun 2015.

  1. rezag

    rezag Newbie

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Ja, je moet direct van uit een niet China bestemming naar een Chinese stad vliegen, je mag geen binnenlandse vlucht maken en niet elke Chinese bestemming kent de 144 uur visa on arrival. Bij sommige bestaat het niet of is het korter.

    https://www.travelchinaguide.com/embassy/visa.htm
     
  2. MichielRP

    MichielRP Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Daar was ik al bang voor. dank voor je reactie
     
  3. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Wat zijn jullie ervaringen met een goed bureau om je chinese visum aan te vragen? CIBT?
     
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Heb goede ervaringen met CIBT. Gebruik ze eigenlijk altijd om me chinese visum aan te vragen (samen met hun koeriersdienst)
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ook goede ervaring met CIBT. Nemen je aanvraag pas in behandeling als je alles correct hebt ingeleverd, zodat je weet dat het goed komt.
     
  6. MichielRP

    MichielRP Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    same here. Altijd soepel
     
  7. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Woon in Roermond, een keer zelf afgegeven en opgehaald, nooit meer haha
     
  8. Patrickm91

    Patrickm91 Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Goedemorgen!

    Vraagje omtrent het 144uur visumvrij verblijven in China. In april een reisje China en Korea op het programma. Nu ziet ons schema er als volgt uit. We vliegen retour Beijing met tussendoor een vlucht naar ICN en weer terug.
    8 april AMS-PEK (arrival op 9 april)
    13 april PEK-ICN

    25 april ICN-PEK
    26 april PEK-AMS

    We verblijven minder dan 144 uur in Beijing dus als ik het zo zie komen we in aanmerking voor het 144u transit visum bij aankomst in Beijing, voordat we naar Seoul vliegen.
    Vraag is; kunnen we op de terugweg weer gebruik maken van een transit visum?
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2018
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ja, dat kan. Zelf dmv 2 losse tickets In Shanghai geweest op weg naar Taipei
     
  10. Patrickm91

    Patrickm91 Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Het maakt dus niet uit dat het 2 verschillende boekingen zijn?
    Een retour Amsterdam - Beijing 8-26 April met tussendoor een retour Seoul 13-25 April. Dus geen probleem om 2x een 144h transit visum te krijgen?
     
  11. Patrickm91

    Patrickm91 Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Goedenavond,
    Nogmaals terugkomend op het hele 144 TWOV gebeuren. Ik heb een aantal artikelen gelezen waarin ervaringen gedeeld worden dat er problemen zijn met het boarden omdat de ground staff van de Airlines in de veronderstelling is dat er en visum nodig is en niet op de hoogte zijn van het 144 TWOV. (Iets met TIMATIC voorafgaand aan het boarden)
    Wij vliegen AMS-CDG-PEK, mocht hier een probleem optreden, is dit dan bij het inchecken op AMS of het daadwerkelijke boarden van de vlucht naar PEK op CDG?
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ze zullen er bij het inchecken naar vragen, is mijn ervaring. Ik heb altijd de regels uitgeprint bij me voor het geval dat. Maar als ze navragen bij een meerdere, weet die het wel. Wat is de verdere route?
     
  13. Patrickm91

    Patrickm91 Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Goede tip idd om de regels geprint mee te nemen. En uiteraard alle andere benodigdheden voor het 144TWOV.

    We vliegen op 8 April AMS-CDG-PEK, 5 dagen later vliegen we naar ICN.
    Terug vliegen we op 25 April van ICN naar PEK (arrival 20.00), 1 dag later op 26 April vliegen we PEK-CDG-AMS (09.00),

    Ik heb begrepen dat het geen probleem moet zijn om op de terugweg weer een 144TWOV te krijgen. Ook al zijn we maar 13 uur in PEK. (Hotel vlakbij de luchthaven).
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Je kan er inderdaad heen en terug gebruik van maken. Als je je tickets uitgeprint bij je hebt, moet het goedkomen.
     
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Mijn zusje gaat in maart naar Sydney, en heeft in een enigzins naïeve bui een goedkoop ticket via Xiamen en een 12 uur lange overstap in Fuzhou geboekt. Nu las ik dat Fuzhou niet mee doet met het 24 uur visumvrije programma. Echter komt ze in Xiamen voor het eerst China binnen. Wat heeft ze nodig in deze situatie? Ze ispas 19 en heeft nog nooit zoiets meegemaakt dus wil haar behoeden voor ellende.
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2019
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als ik het goed begrijp heeft ze een overstap in Xiamen naar Fuzhou? Dan heb je een binnenlandse vlucht en ga je niet direct naar een 3e land. Betekent dat ze een visum nodig heeft.
     
    rezag, Tim82 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Duidelijk! Dank je voor je snelle reactie.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  18. Peter14

    Peter14 Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Let op dat het visumbureau op een nieuwe locatie zit. Er wordt vrij veel gevraagd, kost je echt een paar avonden om dat in te vullen. Volgens mij op het visumbureau zelf niet zo streng, maar dat risico wil je niet nemen.
     
  19. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb een andere vraag, eigenlijk meer een omweg.

    Ik zit te kijken om even een lang weekend die kant op te gaan. Bij mijn 21uur transit in PEK te weinig van de stad gezien.

    Is bijvoorbeeld AMS PEK CDG AMS een acceptabele manier om onder het visum uit te komen of zien ze de EU als één land?
     
  20. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Ja. Binnen de gestelde termijn naar een andere (buitenlandse) luchthaven vliegen dan degene waar je vandaan komt is afdoende.

    https://insideflyer.nl/zes-dagen-gratis-transitvisum-peking/

    Transitvisum
    Let op, er zit een addertje onder het gras! Het gratis visum geldt alleen als transitvisum waarbij je vanuit een buitenlandse luchthaven naar een andere buitenlandse bestemming reist. In het geval dat je dan overstapt in bijvoorbeeld Peking kun je dit gratis transitvisum krijgen. Het geldt dus niet als je bijvoorbeeld maar zes dagen naar Peking als eindbestemming reist, of een overstap hebt naar een andere bestemming in China!
     

Deel Deze Pagina