Visum China

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door high_class, 3 jun 2015.

  1. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    met de verhoging van de visa prijzen overweeg ik voor mijn volgende trip een alternatieve route voor een 6 dagen visa. Ook wilde ik eens proberen met Xiamen Air te vliegen, het is goedkoop dus wie weet... mijn plan is nu:

    AMS-XMN-TYO-SHA-TYO-XMN-AMS

    Ik heb dan een paar uur overstap in XMN en combineer Shanghai met bezoek aan Tokyo. Waar ik mee zit nu is dat je in XMN handmatig moet overstappen (denk ik). Tenminste ik ben er een keer overgestapt voor China Domestic vlucht en ik moest koffer ophalen, douane en koffer weer inchecken. Hoe werkt dit voor XMN-TYO? (NRT). Weet iemand dat?

    Krijg ik dan een tijdelijk visum bijvoorbeeld? Dat is misschien niet handig omdat ik ook in SHA weer een tijdelijk visum wil en dan terug moet het nog een keer? Kortom ik eindig met 3 tijdelijk visums in mijn paspoort? Of werkt dit anders?
     
  2. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Volgens mij maakt het niet uit of je wel of niet in transit bent. Je mag slechts 144 uur aanwezig zijn en moet tickets in en uit kunnen laten zien.

    [edit] ah wacht je hebt gelijk ik moet inderdaad iets doen zoals tyo-sha-bkk

    maar weet je wel hoe het in Xiamen zit? Want volgens mij kan je niet zomaar een hele reeks transit visas claimen.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2016
  3. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Zal ik doen bedankt WT13 :) ik realiseer me nu dat je waarschijnlijk niet eens een tijdelijk visum stempel krijgt voor 24 uur transit zoals ook hier beschreven in 4.2 je krijgt dat pas voor meer dan 24 uur denk ik. Xiamen Air is wel lastige website.

    Zo zijn er ook complimentary hotel overnachtingen in Xiamen en upgrades (500 van eco naar biz en 1000 naar first vanuit eco). Maar je moet wel goed zoeken in de website. Wel jammer dat heen en weer naar Tokyo niet kan want de nacht vlucht met Skyteam naar Shanghai momenteel erg voordelig.
     
  4. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Geel, heb een link waar dit na te lezen is en hoe te boeken? 't Klinkt interessant.
     
  5. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    http://www.xiamenair.com/en-eu/SpecialOffers/Class_Upgrade

    Als ik het goed lees heb je als skyteam elite zelfs al recht op een overnachting in privé kamer met economy ticket, normaal moet je de kamer delen met een andere passagier in economy. Alleen in Xiamen.
     
  6. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ik zit te kijken naar de mogelijkheden een kort uitstapje vanuit Hong Kong naar Shanghai te maken.
    Terugvlucht wil ik naar Macau. Vlucht wordt dus HKG-PVG-MFM.

    Is het mogelijk om hiervoor in Shanghai een 72 of 144 uur transitvisum te krijgen?
    Is het een probleem als de vluchten op aparte tickets zijn?
     
  7. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Hartelijk dank!
     
  8. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Wat ik kon vinden worden ze aangemerkt als "third region in terms of transit issues"
     
  9. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Dat is mooi!
    kwam op lawandborder.com in het forum nog het volgende tegen:
    visumchina.JPG
     
    Lionell en WorldTraveller vinden dit leuk.
  10. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    De naam Timatic kwam ik ook tegen op die site, maar het linkje aldaar leverde niks op, anders dan melding dat pagina niet meer bestaat.
    Kosten van visa zijn inderdaad vaak niet mals.
     
  11. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Even just to be sure of ik het goed begrepen heb....

    Ik ben op zoek naar een ticket naar Perth. Gevonden route is AMS-PEK-CAN-PER met China Southern. Klopt het dat ik niet in aanmerking kom voor het gratis 24/72/144 uurs visum en ik een normaal visum moet aanvragen? Ik gebruik China natuurlijk alleen als transferland maar er zit helaas een binnenlands segment in. Hiervoor moet ik dan ook vast een double entry visum hebben omdat de route terug precies andersom is?

    Andere optie is AMS-AUH-PER met KL en EY. 250 Eypo's duurder en ongeveer dezelfde reistijd. Alleen een stuk minder gedoe denk ik zo....
     
  12. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Dank je wel! Scheelt weer 100+ Euro aan eventuele visumkosten. Ik verblijf inderdaad minder dan 24 uur in China.

    Ik zat te kijken op de site van de Rijksoverheid en vond dit stukje:

    Voorwaarde voor deze 72-uurs visum vrijstelling is dat een ticket overlegd kan worden waaruit blijkt dat de reiziger binnen 72 uur doorvliegt vanaf de luchthaven van aankomst in China naar een andere internationale bestemming. Hong Kong en Taipei kwalificeren in dit geval ook als een internationale bestemming.
    Een reiziger met een ticket Amsterdam-Peking-Sydney voldoet aan deze eis. Heeft de reiziger echter een vliegticket Amsterdam-Peking-Shanghai-Sydney, dan kan er geen gebruik gemaakt worden van deze 72-uurs vrijstellingsregeling. De Chinese grensbewaking zal u toegang weigeren. Ook een reiziger met een ticket Amsterdam-Peking-Amsterdam komt niet in aanmerking voor deze visum vrijstelling.
    http://china.nlambassade.org/you-and-country/reizen-naar-china

    Kennelijk zijn er dan weer andere regels voor het 24-uurs visum waarmee je wel door China kunt reizen als je maar weer binnen 24 uur weg bent.
     
  13. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Sterkte daar op Peking, verschrikkelijk kleine terminal en slechte lounge.
     
  14. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Waar staat ie dan? Ben er afgelopen donderdag geweest en heb deze compleet over het hoofd gezien (en het feit dat ze voor de verandering eerder die week nieuwe regels hadden ingevoerd :eek:).
     
  15. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Als je binnenkomt aan je linkerhand, achter de wacht stoeltjes!
     
  16. Travelnorth

    Travelnorth Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik vertrek op zeer korte termijn naar China, dus heb een spoed visum nodig.

    Hoe is het NU met de eis van je oude paspoort aanleveren ?

    Ik heb mijn oude paspoort allang niet meer en ivm leeftijd kinderen reis ik pas sinds 2015 weer ver, dus mijn laatste paspoort is van maart 2015, met hierin 2 visa (1 x ghana en 1 x thailand). Turkije heb ik met ID kaart bezocht. Ik ben een vrouw, boven de 40 ;-)

    Moet ik nog wat extra's doen voor dat visum behalve reisplan aanleveren ?
     
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    high_class, Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  18. Travelnorth

    Travelnorth Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    voorgesteld.

    Info visum is snel verouderd en ik vond in eerste instantie alleen oude info.. vandaar
     
  19. Travelnorth

    Travelnorth Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik vlieg zondag 21/5 naar HongKong , ga naar Macau (op bezoek) en ga daarna rondreizen in China.

    Ik kan op 2 manieren visum aanvragen

    In NL met spoed procedure of in Hong Kong aldus bekenden ..

    Iemand daar ervaring mee.. Ik heb uiteraard haast maar wil geen risico lopen china niet in te kunnen
     
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Je kan eventueel ook eens informeren bij https://e-visums.nl/china
    Daar heb ik tot nu toe 2 keer een visum aangevraagd, wel voor andere landen maar zij waren altijd zeer effectief en snel.
     

Deel Deze Pagina