Visum China

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door high_class, 3 jun 2015.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Iemand ervaring met een visum voor China aanvragen? Ik ben er in 2007 een keer geweest en wil nu een langere tijd er verblijven en vervolgens dus een multiple entry visum aanvragen. iemand enig idee of dit makkelijk gaat?
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De eisen zijn sinds 2007 behoorlijk aangescherpt. Gelukkig lijkt het Nederlandse visumcentrum niet heel precies te werken dus vaak kom je er mee weg. Controleer ze wel wanneer je je visum ophaalt.
     
    high_class vindt dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.305
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb een visum aangevraagd voor China in december 2014. Ze wilden mijn inkomende en uitgaande vlucht in China hebben plus mijn hotelboeking. Die had ik uitgeprint en meegenomen naar het visa centre in Den Haag. Binnen een paar dagen geregeld. Het beste is alvast het aanvraagdocument uit te printen, in te vullen en mee te nemen samen met twee pasfoto's (volgens mij). Soms kan het erg druk zijn in het visa centre. Voor meer info: http://www.visaforchina.org/HAG_EN/
     
    high_class vindt dit leuk.
  4. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Het is mijn persoonlijke ervaring en dateert van januari 2011: ik heb m'n dual-entry visum aangevraagd in HK. Standaard doorlooptijd is vier (4) werkdagen. Ik leverde het paspoort maandagochtend in en kon deze donderdagochtend weer ophalen. Ben met de bus naar Shenzen gegaan en daar het vliegtuig gepakt naar m'n bestemming. Daar ben ik 34 dagen gebleven; ja, vierendertig dagen. Ter plaatse - voordat de eerste 30 dagen om waren - heb ik bij het Public Security Bureau (PSB) m'n visum verlengd. Je moet fotos meenemen en kunnen aantonen dat je over genoeg middelen beschikt. Na een aantal dagen kon ik m'n paspoort weer ophalen. Mocht ik in de nabije toekomst weer naar Hong Kong en China gaan, dan vraag ik m'n visum weer aan in HK.
    Ik ben mij ervan bewust dat het inmiddels vier jaar later is maar heb de stellige indruk dat je nog steeds je visum voor China in HK kan aanvragen, het kan zelfs op de luchthaven aangevraagd worden. Op deze webpagina kan je het nalezen. Mocht je toch in HK zijn voordat je naar China gaat, dan kan je het in overweging nemen.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2016
    high_class vindt dit leuk.
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Iemand ervaring met het aanvragen van een visum als Belg? Een collega van me gaat later dit jaar naar China op vakantie en vroeg me om info & tips...
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hoe zit het met visum vereisten wanneer je op PEK overnacht in een hotel? Een vriend van mij heeft een stopover van 18uur op PEK, maar moet nog een hotel boeken. Zijn er zaken waar hij rekening mee moet houden (plaats hotel op vliegveld/specifiek type hotel, etc)?
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Top, bedankt voor je snelle antwoord! In welk hotel heb jij geslapen? Ik zie al hotels voor €16 per nacht, die er op de foto prima uit zien. Is dit aan te raden of kan je beter voor een gerenomeerde keten gaan en meer betalen?
     
  8. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Visa on Arrival? Stonden er op PEK nog lange wachtrijen voor & zijn er nog kosten aan verbonden?
     
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb het zelf in Xiamen gedaan als tussenstop tussen manilla en Amsterdam. Geen rij, binnen 5 minuten stond ik aan de bagageband.
     
    high_class en FlyRicky vinden dit leuk.
  10. Warakia

    Warakia Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hotels zijn in China goedkoop, dus voor 20-30 euro per nacht zit je al best prima. De visa aanvraag is redelijk straightforward, maar zoals gezegd kan je (mits je landt op 1 van de visa transit airports) ook zonder visum gaan mits je binnen 72 uur het land weer verlaat. Houd er rekening mee dat als je niet bij een hotel verblijft (AirBNB bv) je moet registeren bij de politie waar je verblijft. Mocht je langer dan 72 uur in het land zijn, dan heb je ook een invitation letter nodig. Verder gewoon het formulier online invullen, uitprinten en met pasfoto en geprinte tickets naar de ambassade in Den Haag (5 minuten lopen vanaf Den Haag HS), ligt hij in principe binnen 3-4 werkdagen klaar.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  11. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb voor januari een kort bezoek in Shanghai gepland staan, en het zou me niet verbazen als ik de komende maanden nog een keer richting China ga (leuke error fare oid). Weten jullie of het mogelijk is gewoon een tweede dummy boeking te maken (vlucht, hotel), een double entry visum aan te vragen en na issue de 2e boeking te cancelen? Een double entry visum is een stuk voordeliger dan 2 single entries...
     
  12. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik zou zelf nooit met een visum kloten op wat voor manier dan ook. Een vriend van mij heeft ooit vast gezeten in een cel in Iran omdat zijn visum een dag was verlopen.
     
  13. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Flying doc en FlyRicky vinden dit leuk.
  14. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    @high_class Nice! Al had ik liever gezien dat zie die absurde visum kosten een beetje naar beneden zouden brengen :).
     
    high_class vindt dit leuk.
  15. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Weten jullie wellicht of je bij het Visa Centre in Den Haag zelf ook een pasfoto kan laten maken?
     
  16. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Je kan goedkoop in business vanuit LAX:

    http://onemileatatime.boardingarea.com/2015/12/28/cheap-business-class-fare-asia/

    (als je gebruik wil maken van het 72h visum, dan moet je wel doorvliegen naar een andere stad, dus dan zou je een ticket moeten nesten oid).
     
  17. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Het antwoord is dus ja: er staat een pasfoto automaat :).
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  18. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Thanks
     
  19. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Voor de zekerheid heb ik een oud paspoort bij me met een tijdelijk visum als voorbeeld. Wat ook helpt is een oud officieel visum, de agents bij de gate kijken vaak niet zo goed naar verlopen daarvan. Het gaat namelijk alleen om het aan boord van de vlucht komen. In China gaat het voor mij telkens erg vlot, ze krijgen denk ik regelmatig visum vrije klanten. Je hoeft alleen je vlucht te laten zien en dat was laatste keer zelfs op telefoon scherm al voldoende.
     
  20. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ha ja dat is een goed idee... Op mijn paspoort heb ik nog een visum van vorige jaar oktober.
     

Deel Deze Pagina