VISA/MasterCard met miles/spaarprogramma in NL?

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door FlyRicky, 12 sep 2015.

  1. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb al tijden een FB AMEX kaart waar ik denk ik 95% van mijn travel en een groot gedeelte van mijn overige uitgaven via doe. Toch komt het zo nu en dan voor dat ik iets wil bestellen bij een site of OTA welke geen AMEX accepteert. Ik heb nu een simpele VISA van ICS als backup, maar vroeg me af of er ook VISA of MasterCards binnen NL beschikbaar zijn waar je nog iets mee kan sparen of op wat voor manier dan ook voordeel uit kan halen bij airlines en/of hotelketens?

    Ik ben zelf FB Elite Plus dus de MasterCard Black met Priority Pass is voor mij overbodig, aangezien ik al 'gratis' lounge toegang heb.

    Hoop dat iemand suggesties heeft :)!

    Rick
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Qua punten sparen is het volgens mij alleen de Bijenkorf MC.
     
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Dat is inderdaad de enige die ik kende, maar ik kom echt nooit bij de Bijenkorf dus korting daar heb ik niet zo veel aan :).

    Het is niet alleen AMEX welke al deze spaarprogramma's heeft toch? In de US heb je toch tientallen branded VISAs met dergelijke programma's?
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    In de VS krijg je ook tienduizenden punten bij aanvraag en dat is hier ook niet! :D

    Dit zal wel te maken hebben met het creditcardgebruik in NL; wat vrij laag is in het dagelijks leven door de acceptatiebeperking.

    Ook is KLM volgens mij de enige travelindusty branded CC in NL, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Duitsland en Groot-Britannie waar je bijvoorbeeld ook een Hilton, IHG, SPG en Emirates kaart hebt in aanvulling tot die van de nationale luchtvaartmaatschappijen.

    Juist deze monopolie zorgt er ook voor dat de voordelen van de FB AMEX karig zijn.
     
  5. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Je kunt ook je punten online verzilveren en je bestelling thuis laten bezorgen.
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik maak zelf gebruik van www.haalmeeruitjecard.nl in combinatie met de Bijenkorf BC. Daarnaast gebruik ik ook www.shopkorting.nl, waar je alleen een account hoeft aan te maken en via de site door hoeft te klikken naar de online winkel. Hier heb je dus helemaal geen CC voor nodig.
    Als AMEX niet wordt geaccepteerd dan kijk ik altijd even snel op bovenstaande sites welke het meeste oplevert, dan bestel ik via die website:)
     
  7. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Bij sites die geen amex accepteren kun je vaak wel met PayPal betalen, amex aan je PayPal koppelen en voila
     
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Dit doe ik altijd dus. Als je geen paypal hebt, dan is dit echt de moeite waard.
     
  9. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Vroeger bestond er nog een Diners Club card waarmee je British Airways punten kon verzamelen en de Visa card voor Miles & More - maar beide zijn gestopt vanwege te weinig belangstelling (neem ik aan).
     
  10. frankmb

    frankmb Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Kun je als Nederlander een cc aanvragen bij Brussels airlines? zij hebben een mastercard en ik kon niet vinden dat je daarvoor Belg moet zijn. Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
     
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Of je een Belgische card kan krijgen weet ik niet, maar ik heb al jaren de Duitse Miles&More card van Lufthansa (Mastercard)
     
  12. frankmb

    frankmb Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Moet je dan wel een duitse rekening hebben of iets anders waar je aan moet voldoen?
     
  13. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Ja, je moet een Duitse bankrekening hebben, maar je hoeft niet in Duitsland te wonen. Dat kan bijvoorbeeld bij de DKB, die ook de cards uitgeeft.
     
  14. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Is het in Nederland mogelijk om als Nederlander de Hilton HHonors Visa Creditcard aan te vragen? Dit staat namelijk in het recentelijk artikel 'Hoe lang behoud je Hilton HHonors status', maar volgens mij is deze creditcard alleen voor UK residents toch?
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Dank voor je oplettendheid. Waarschijnlijk is dit inderdaad alleen voor UK inwoners mogelijk. Het artikel is aangepast om verwarring te voorkomen.
     
  16. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Maar met enige moeite kan je wel de Duitse HHonors Visa kaart aanvragen - en dan heb je automatisch Gold status
     
    FlyingFonz, Grouchy en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  17. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Je kan ook Founderscard aanvragen voor elite statussen voor o.a. hotels en airlines en hotel-perks. Geen creditcard, maar dan zit je ook niet met acceptatie.
     

Deel Deze Pagina