Virtuoso

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door TheFlyingDutchboy, 31 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    In de V.S. heb je Virtuoso. Een soort reisagentschap die extra voordelen voor je kunnen regelen bij hotels zoals credit, upgrades en gratis ontbijt.

    Vergelijkbare diensten zijn American Express Fine Hotels and Resorts en SPG Luxury Privileges.

    Is er ook zo'n dienst in Nederland?
     
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Denk t niet, ik heb wel directe contacten met een Virtuoso agent in de USA en kan via hun boeken
     
  3. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Altijd handig ;)
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Kan 'iedereen' dat doen? Soms lijken die benefits too good to be true (100$ credit bij een 150$ stay en dan ook nog ontbijt/upgrade/internet enzo). Vooral in Azië heb ik wel wat dingen op het oog.
     
  5. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    geen idee, dit is een oud collega van mij
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Aha. Van wat ik heb gelezen draait het bij Virtuoso inderdaad om persoonlijke contacten leggen omdat de agent dan echt out of his way gaat voor je.

    AMEX FH&R is natuurlijk wel vergelijkbaar zonder dat je iemand persoonlijk moet kennen, maar alleen voor Plat en Centurion. En daar kan ik niet aan komen. :(
     
  7. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    NOG niet..
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, je hebt een minimum bruto inkomen nodig voor Plat & Cent. Mijn ervaring is dat ze daar niet echt op controleren, though...
    Dit is geen voorstel om de boel op te gaan lichten, trouwens ;-)
     
    Mike vindt dit leuk.
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Bij AMEX zit natuurlijk ook nog 600€ aan jaarbijdrage en dat haal ik er (nog ;) )niet uit.
     
  10. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Back to topic ;)

    Heeft er iemand (recente) ervaring met het boeken via een Virtuoso agent?

    Krijg je bijvoorbeeld ook nog loyalty punten bijgeschreven als je in een hotel boekt welke is aangesloten bij een keten?
     
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Om de een of andere reden is dat Virtuoso onderbelicht op dit forum. Jammer, want Virtuoso biedt inderdaad niet alleen $100 F&B credit, gratis ontbijt voor twee, een upgrade, early & late check-out aan, maar ook nog eens de reguliere loyalty punten plus de voordelen die je eventueel hebt vanwege status bij de keten. Alleen... de rates die Virtuoso biedt zijn niet altijd de voordeligste, maar meestal de flexible rate. Je kan het beste de rates goed vergelijken voordat je boekt, maar dat doe je natuurlijk sowieso al. Een ander nadeel is dat je de Virtuoso rates niet online kan boeken.
     
    HanH vindt dit leuk.
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Vind het sowieso een nadeel dat je eerst een virtuoso rep moet contacten om een prijs te krijgen. Doe ik liever gewoon online en kan ik zelf beslissen.
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Vind het geen probleem, Virtuoso is gewoon gelijk aan het flexibele tarief.

    Meestal zijn de "eigen" programma's nog iets beter t.o.v. Virtuoso (bijv. dubbele punten zoals Hilton Impresario).

    Beste is om een agent te zoeken die dit allemaal aanbiedt. Ook handig qua heads up voor bijvoorbeeld een free night promo.
     
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ja, Hilton Impresario is inderdaad impressive! Overigens hebben veel luxe hotelketens een dergelijk programma, zoals Hyatt Privé, Four Seasons Preferred Partner, Marriott STARS, en Marriott Luminous. Maar allemaal alleen boekbaar via een travel agent. Naar het schijnt krijg je met zo'n programma ook voorrang bij upgrades vergeleken met Amex’s The Hotel Collection en Fine Hotels & Resorts.
     
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Dat laatste is een interessante, ik begrijp juist dat hotels een intensive hebben om FHR beter te behandelen dan Impresario. Ben benieuwd hoe het nu echt zit, zal proberen om daar wat meer feeling bij te krijgen.
     
    RobertFB vindt dit leuk.
  16. ASM

    ASM Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    13
    In principe gaan eigen hotelprogramma's voor FHR / Virtuoso. Al moet ik zeggen dat er wel gigantische verschillen zijn in de programma's. Alle opties bekijken is zeker een goed idee. De voordelen van FSPP is bijvoorbeeld beschikbaar voor alle tarieven.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina