Via Amex Platinum reis boeken, zijn er nadelen?

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door UnknownMember4379, 3 sep 2021.

  1. Ik ben nieuw bij Platinum van Amex. Ik zie dat sommige vluchten via AMEX goedkoper zijn dan bij KLM en Air France, had ik niet verwacht. Maar zijn er nadelen? Hoe werkt het eigenlijk? Amex zegt dat ze reisagent zijn, meer niet.
    1. Kan ik achteraf (of kan dat al tijdens de boeking?) Flying Blue. nr opgeven?
    2. En Bluebiz?
    3. Hoe zit het dan met de perks van KLM, bv. die van Gold level. Gelden die als je via Amex boekt (bv lounge of versneld inchecken?)
    4. Gelden de voorwaarden die KLM/Air France heeft als je direct via hun boekt (covid-restitutie, omboeken?)
    5. Komen de XP punten er gewoon bij?
    Kortom is hier iemand die er ervaring mee heeft? Yup, het zijn wellicht allemaal beginnersvragen... dank alvast voor de moeite
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2021
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Hoi,

    1. Kan ik achteraf (of kan dat al tijdens de boeking?) Flying Blue. nr opgeven?
    Ja
    2. En Bluebiz?

    Kan later via de KLM/AF website, of even bellen met klm.
    3. Hoe zit het dan met de perks van KLM, bv. die van Gold level. Gelden die als je via Amex boekt (bv lounge of versneld inchecken?)
    Ja, status voordelen krijg je altijd, maakt niet uit via welk kanaal je boekt.
    4. Gelden de voorwaarden die KLM/Air France heeft als je direct via hun boekt (covid-restitutie, omboeken?)
    Ja, alleen sturen zei het geld dan terug naar Amex, en moeten zij dat weer aan jou terug geven. Meestal niet slim met OTA's, hoewel ik Amex travel hier wel in vertrouw.
    5. Komen de XP punten er gewoon bij?
    Ja, zelfde als punt 3.

    Nu ben ik benieuwd, welke routes vind je goedkoper via Amex Travel?
     
  3. Allereest: top bedankt @Miya je hebt al mijn vragen beantwoord. Nu naar de jouwe.

    Vanochtend business class EUR 366,58 geboekt bij KLM, toen was de Plat nog niet binnen, voor traject DUS-AMS-PARIJS-KRAKOW. Amex Plat biedt deze aan voor €327,58
     
    Miya vindt dit leuk.
  4. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk dat als je via Amex Travel een Skyteam vlucht boekt je geen Accor punten krijgt (mocht je Flying Blue en Accor gekoppeld hebben). I could be wrong!
     
  5. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    You are ;)
     
    FlyingFonz en FlyingDuck vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina