Verwarring Amex Claim Uitkering

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door searcher, 26 mrt 2020.

  1. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Amex ( Flying Blue Gold ) heeft mijn bagage claim in behandeling genomen.
    In eerste instantie werd er gemeld dat de dekking 700 euro pp voor samen reizende wonend op hetzelfde woonadres is.
    In ons geval zijn zowel mijn vrouw en ik Amex Card Holders.
    Dat schijnt niets uit te maken.

    Echter bij de uitkering is men uitgegaan van een totale dekking van 700 euro.

    Ik heb dit terug gekoppeld aan de medewerker die de 1400 euro aangaf en dit wordt verder uitgezocht.

    Heeft iemand hier ervaring of het gedekte bedrag 700 euro totaal is voor twee reizigers wonend op hetzelfde adres of 1400 euro ?
     
  2. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou denken dat het afhangt van hoe betaald is, zoals met alle Amex-reisdekkingen. Als de tickets op 1 kaart geboekt zijn, gelden de voorwaarden van die kaart en lijkt me 700 realistisch. Technisch gezien is het dan niet relevant dat je vrouw ook zelf een account heeft.

    In de voorwaarden staat onder reisongemakken (de enige plek waar het bedrag van EUR 700 is genoemd):

    2. In geval van diefstal, verlies of beschadiging van uw persoonlijke eigendommen, geld en reisdocumenten, ontvangt u maximaal: a) € 700 in totaal per reis; b) € 350 voor de huidige waarde of de kosten van reparatie van een artikel of een paar of stel artikelen dat in aanvulling op elkaar en gezamenlijk wordt gebruikt; c) € 350 voor geld en reisdocumenten.
     
  3. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Dankjewel voor je reactie.
    Inderdaad die 700 euro totaal of per persoon wat de medewerker aangaf dat geeft een verwarring.
     

Deel Deze Pagina