Veranderingen kaartvoordelen Platinum

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 25 jan 2020.

  1. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Sinds een paar dagen op de upgrade page:

     
    FlyingFonz, Miya en loualex1399 vinden dit leuk.
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Twee ontzettend grote pluspunten van de kaart gaan dus verdwijnen. Dat is toch wel een aderlating voor hun service.
     
  3. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Interessant is wel dat de lifestyle service voor AMEX Platinum FB er nog altijd in staat zonder dat er een wijziging is aangekondigd.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  4. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Bij ervaring weet ik dat je die echter niet voor reizen kunt gebruiken. Enkel restaurants, bloemen and so on. 1 van de redenen waarom ik nr regulier ben gegaan.
     
  5. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Overigens wordt zo de Centurion plots wel weer interessant :confused:
     
  6. FlyMike

    FlyMike Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    In december het Privium partnerlidmaatschap nog vernieuwd, iemand enig idee of hier vanaf April wat mee mogelijk is? Gedeeltelijke refund?
     
  7. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Toen ik Centurion werd en zij dus mijn lidmaatschap voor Privium gingen betalen, kreeg ik het restant van mijn abonnementskosten gewoon terug van Amex.
     
  8. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Mmm, de travel voucher € 150 komt te vervallen daarvoor krijg je Privium ter waarde van € 95 euro terug. en dat voor de bijdrage van € 705,= dit vindt ik toch wel erg karig, ik ga eens verder kijken wat er allemaal op de markt is.
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    In andere landen waar de metalen kaart werd geïntroduceerd, steeg de lidmaatschapsbijdrage aanzienlijk. Het zou kunnen zijn dat Nederland hiervan afwijkt en door wat voordelen af te slanken de prijs gelijk kan blijven, of we krijgen de prijsverhoging later aan onze broek. :)

    Overigens voor mij een positieve verbetering: travel voucher heb ik nog niet goed kunnen gebruiken, gezien minimale besteding en vaak hoge prijzen op amex travel en Privium partnerkaart daar betaal ik nu 85 euro voor, net als @FlyMike 4 weken geleden nog een factuur ontvangen.

    Scherp gespot @jessehoogeboom

    Edit: Privium Plus factuur bleek 85 euro te zijn ipv 95
     
  10. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Hoe de kaart eruit ziet maakt mij in ieder geval het minst uit. Die AMEX FB Plat kaart daar vervagen de letters na twee weken al. Misschien nu wel een verbetering.... maar is de hogere prijs niet waard helaas.
     
  11. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Vrienden van mij hebben de amex plat metalen kaart al. Buitenlandse account. Elke keer als een winkelier de kaart vast houdt, denken ze wow... bijzonder. En indirect denken ze ook hoeveel fooi gaat deze persoon geven ;)
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  12. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Zal de flying blue kaart ook van metaal worden?
     
  13. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Ik erken dat een metalen kaart chique overkomt en fijn aanvoelt, maar houd er rekening mee dat er ook nadelen zijn. De twee die ik ervaar:
    - De kaart is dikker --> automaten die de kaart helemaal inslikken, hebben soms erg veel moeite om 'm weer uit te spugen
    - Er kan geen RFID chip in, dus geen contactloos betalen
     
  14. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Geen rfid?? Pass! Hahaha
    Serieus: contactloos betalen is voor mij (veel) waardevol (ler) dan een metalen kaart
     
  15. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Waarschijnlijk is alleen de voorkant van metaal, en de achterkant van plastic, dus dan kan een RFID chip prima. Met mijn amerikaanse metalen kaart kan ik gewoon contactloos betalen.
     
  16. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Daar durf ik niets over te zeggen, mijn ervaring is gelimiteerd to mijn Centurion kaart.
    Voor betaalautomaten heb ik daarom een 'green' card aan mijn account zitten. Ook handig in gebieden waar je niet zo nadrukkelijk te koop wil lopen met een Centurion kaart.
     
    7Dave vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ze moeten dat contactloos betalen snel overzetten op telefoon / horloge etc. via de gangbare systemen. Dan slaan ze de investering voor zo'n RFID chip in die Nederlandse metalen kaart frotten mooi over.
     
  18. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Vind het echt belachelijk dat dit er nog niet is. Bijna alle andere markten waar AMEX wordt aangeboden heeft Apple Pay. Zal wel een geldkwestie zijn... Apple vraagt een hoge fee voor de service en de markt van NL/BE is niet groot genoeg om ze te bekostigen.
     
  19. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Heb m’n UK Amex in m’n Apple Pay en kan echt niet meer zonder, m’n Avios stromen binnen :) En ik kan echt bijna overal betalen ermee.
     
    Johan10 en Daan3 vinden dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Voor Apple Pay moet de winkelier / de ontvangende partij toch nog steeds Amex accepteren?
     

Deel Deze Pagina