Veel te hoge prijs award ticket KLM

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Pim, 30 aug 2018.

  1. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Ik weet niet of het hier goed staat, but here we go.

    Ik heb vandaag geprobeerd met punten een award ticket te kopen naar Osaka. Ik had mijn huiswerk gedaan op google flights en ik wist dat op de dagen dat ik zou reizen in mei '19 een retour ticket ongeveer 2000 euro zou kosten. De reis is dus pas over 9 maanden
    Ik heb daarna de KLM servicedesk gebeld en kreeg daar te horen dat ik voor mijn 300K punten welgeteld één ticket kon kopen en voor 3600 euro een tweede (voor mijn vriendin). Ik was een beetje van mijn stuk geblazen en heb daarop het ticket via google/KLM gekocht.

    Omdat ik toch wel tipped off ben dat het verschil zo groot was heb ik KLM weer gebeld en het voorgelegd. Ze hebben daarna met twee boekingscodes (gewoon en award) de tickets naast elkaar gelegd en zijn inderdaad ook tot dat verschil gekomen.

    Ik heb hierover een klacht ingediend omdat ik het gevoel heb belazerd te worden en zo kom ik nooit van die punten af. Ik heb netjes een bevestigingsmail ontvangen en ben erg benieuwd wat er mee gaat gebeuren.

    Iemand anders die dit wel eens is opgevallen??
     
    Thijsk, JDE en FlyingFonz vinden dit leuk.
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Heb je zelf niet vantevoren ingelogd om bij de Awards te kijken? Met of juist zonder overstap kan veel schelen. Ik heb toevallig pas een award geboekt waar ik best tevreden met het aantal miles was. Tijdens het zoeken zag ik eigenlijk wat je bij GF ook zag, duur betaald ticket, veel miles. Met idd soms belachelijke uitschieters zoals jij nu had.

    Ben wel benieuwd wat ze met je klacht doen..
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Dit zijn van die zaken dat als je ze voort het eerst ziet, je het bijna niet gelooft of kan begrijpen.

    Heeft alles te maken met "revenue management" of wel hoe verdienen we zoveel mogelijk €uro's. Er wordt een projectie gemaakt hoeveel stoelen men verwacht te gaan verkopen op een vlucht. Daarop worden weer stoel prijzen (fare buckets) op afgestemd. Je hebt dan weer aparte fare buckets voor reward tickets, als men verwacht alle stoelen te kunnen verkopen voor geld (AMS - KIX is drukke route) dan is de enige beschikbare award fare beschikbaar de meest dure.

    Als tips zou ik inderdaad of op andere data proberen, andere vertrek punt (bijv. DUS, BRU, LHR etc) of gewoon even wachten. Er wordt nog wel eens gerevalueerd op de verwachte verkopen en dan kan het best zijn dat er ineens lagere prijzen of meer award buckets beschikbaar komen.
     
    TXL-ler vindt dit leuk.
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Zal op jouw dagen net pech zijn met de award beschikbaarheid. Uit mijn hoofd is een saver level AMS-KIX 90k, dus 180 retour. Dan is 150k/300k niet uit den boze. Met de kalender op de website is makkelijk te zien op welke dagen de laagste prijzen wel beschikbaar zijn.
    Zijn inderdaad genoeg aardige deals te vinden, ben er niet geheel ontevreden over, dus die punten moeten wel op kunnen komen.
    En, een betaald ticket voor 2000, dat is gewoon een nette prijs voor Japan.
     
    JDE vindt dit leuk.
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Naar aanleiding van de nieuwe promo van KLM om 75% gratis miles te geven bij aankoop heb ik even gekeken naar een vlucht die ik wil maken volgend jaar: WAW-KUL, SIN-WAW. Die kost in geld 2089 EUR of als Award 238.500 miles + 377 EUR. Dan is de keus eenvoudig voor mij, zelf met 75% gratis is het nog ontzettend onvoordelig om miles te kopen. Ik spaar nog wel even door, dan gebruik ik ze wel een keer voor een upgrade (mss naar La Premiere retour vanuit SIN?)
     
    Carel1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. ph-mkk

    ph-mkk Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Voor mij zijn alleen nog de promo awards interessant en incidenteel een award ticket binnen europa, als ik een enkeltje nodig heb. Voor de rest vind ik de award tickets ook bizar geprijsd. Soms heb je minder miles nodig voor First class dan voor Business class. Absurd.

    Begin deze maand nog AMS-KIX gedaan voor 90K retour (business class) in de 787 met de Promo Awards. Het loont dus wel om te wachten op goede promo awards.
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Mee eens, dit jaar de promo naar CUR geboekt en voor komende periode naar YEG. In ieder geval dan het idee van goede deal voor je miles. Toevallig wel, dat de bestemmingen mij goed uitkwamen.
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Vorige week heb ik award tickets geboekt voor mijn echtgenote en mijzelf. In mei AMS-YYZ in business 242.000 voor 2 tickets.
     
    lloydje33, FlyingFonz en Daan3 vinden dit leuk.
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    121.000 is zeker de standaard prijs voor BC retour naar Canada. Kostte mij de helft voor de promo. Wel echt 50% korting dan.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ja dat was de standaard prijs, maar ik wilde ivm het weer in mei. In die periode zijn tickets naar Toronto vast niet in de promo. Wij gaan nu heen en weer met de 747, heen op rij 77 op het upper deck en terug beneden helemaal voorin :):).
     
    lloydje33, jongesander, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Dat hebben wij toen naar CUR ook zo gedaan. Een van onze beste vluchten tot nu toe. Veel plezier!

    Sorry for the off topic! :)
     
    lloydje33, Marcob, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina