Van welke Hotel Loyalty programma's ben je lid?

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    even mezelf verbeteren:rolleyes:. Het is GHA Platinum dat je kan worden door gewoon in te schrijven voor jaarabonnement bij business traveller. GHA gold is de instap level.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Kun je bevestigen dat je met het BT UK Platinum lidmaatschap GELIJK één Local Award krijgt die je op je eerste stay kunt gebruiken? Of moet je eerst één paid stay maken voordat die wordt 'geactiveerd'?
     
  3. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Het is idd niet echt duidelijk in de T&C maar ikzelf heb m'n local experience/award direct gekregen bij m'n eerste verblijf in Kempinski Seychellen.
    Had voor mijn verblijf contact opgenomen om data af te spreken en werd nooit moeilijk over gedaan. Upgrade werd ook aangeboden maar heb ik geweigerd aangezien ik liever op gelijkvloers kamer lag met mijn 5 maand oude baby ;-)
     
  4. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Accor Plat, eerste jaar gratis en nu eerlijke verdiend :) en Hilton Gold.

    Ben even aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om te statusmatchen naar IHG, om mijn verblijf daar te kunnen financieren op de Malediven :)
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    IHG is helaas gestopt met matches.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Oke. Wordt de local award niet op je online account getoond en moet je die dan 'redeemen' (voucher uitprinten)? Zo zag ik het op de GHA site en als de award dus na status upgrade in je profiel zichtbaar was lijkt me dat je dit gelijk kan gebruiken.
     
  7. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Hou er rekening mee dat het soms 3 a 4 weken kan duren eer je status verschijnt. Dus als je een verblijf in 1 vd GHA hotels op de agenda hebt staan zou ik niet te lang wachten om Platinum te worden.
     
  8. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Op het moment heb ik bij IHG Platinum Ambassador status en bij Hyatt Diamond. Moet eerlijk zeggen dat ik de IHG status het meest gebruik (dwz ik verblijf vaker in een IHG property), maar dat ik aan de Hyatt status toch meer waarde hecht... Bij Hyatt vaak 20% korting met de elite rates en consequent alle voordelen (upgrade naar best beschikbare kamer, inclusief club rooms en lounge access waar beschikbaar, de 4 suite upgrades (vorig jaar allemaal gebruikt en iedere keer weer een goede upgrade gehad naar een degelijke suite), altijd gratis ontbijt (ook als er geen club lounge is, dan is het ontbijt in het restaurant inbegrepen) en als je ergens bij een Hyatt dineert (op de meeste locaties), maar er niet verblijft dan spaar je ook nog eens punten. Als je dit vergelijkt met IHG (hit and miss als het gaat om gepubliceerde voordelen voor platinum (ambassador) leden) dan snap je waarom ik Hyatt hoger in het vaandel heb zitten... :)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik vind het alleen jammer dat Hyatt niet zo sterk vertegenwoordigd is in de Benelux. Ik verblijf ook hoofdzakelijk in IHG hotels en ben ook Plat Amb, maar zoals je schrijft kan het van het hotel en/of personeel afhangen dat alles goed afloopt met voordelen voor je elite status... Mijn plan is om dit jaar m'n Platinum status te verzekeren en dan volgend jaar een Hyatt Diamond challenge te doen.
     
  10. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Helemaal mee eens; zelfs vertegenwoordiging in de hele EU is matig... En ALS ze al ergens zitten dan heb je eigenlijk alleen maar keuze uit relatief dure hotels. Bij IHG kun je nog kiezen voor een HIX of HI om op die manier nog op een redelijk betaalbare manier je status te behalen /behouden. Mijn werkgever heeft ook richtlijnen ten opzichte van de te boeken hotels en vaak kan ik wel een HIX of HI boeken, soms nog wel een Crown Plaza, maar een Hyatt zit er vaak niet in...

    De Hyatt Diamond challenge moet je even goed inplannen; er staat veel over geschreven op het internet (even snel zoeken), maar je krijgt dus alle voordelen van de status al bij het aanvangen van de challenge, inclusief upgrades naar de beste kamer die op dat moment beschikbaar is (inclusief club rooms met lounge access), ontbijt (als er geen club rooms zijn in het hotel) en de 4 Diamond Suite upgrade vouchers!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De enigste betaalbare Hyatt in de Benelux is volgens mij die op Schiphol airport. Ook het bedrijf waarvoor ik werk heeft een corporate policy wat betreft te boeken hotels, zowel in Europa als in de USA hebben ze een corporate account bij de Hilton. Gelukkig is het wel mogelijk om tijdens die trips onze eigen Hilton Honors account aan de boekingen te linken. Enkel als de Hiltons volgeboekt zijn, dan kijken ze naar alternatieven. Zo heb ik afgelopen jaar een keer in een Indigo hotel gezeten in Liverpool omdat het Hilton vol zat.

    Wat betreft de Hyatt Diamond challenge, die wil ik inplannen als onze trip naar L.A. door gaat, dan moet het lukken om daar 12 overnachtingen mee te pikken en zo te kwalificeren.
     
    STH1984 vindt dit leuk.
  12. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Op dit moment heb ik alleen basic marriot status. Wil er nog wel een paar bij. Wat zijn nu een beetje goede deals ? :)
     
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben IHG Platinum en ga dat ook voor volgend jaar weer halen. Vind vooral de upgrades en lounge access fijn.
     

Deel Deze Pagina