Van welke Hotel Loyalty programma's ben je lid?

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Je kan bij HH een Diamond challenge aanvragen en dan krijg je gelijk Gold! Als je Gold aanvraagt krijg niks vooraf dus misschien de zaken iets aandikken haha.
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik probeerde onlangs bij Marriott een challenge aan te vragen, maar die kijken erg veel naar previous stays. Dus een Plat challenge aanvragen daar zal niet snel lukken. Mij werd een Silver challenge aangeboden (die ik niet heb aangenomen overigens). Dat ik bij andere ketens mid en high tier status heb maakte niet uit.
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Marriott is erg gierig geworden met het uitdelen van challenges naar Gold of Plat. Maar het was eerst ook té makkelijk, je had niet eens elite status nodig. Vorig jaar heb ik nog een Gold challenge aangevraagd en gekregen (wel twee keer geprobeerd, een keer afgewezen maar ik gaf niet op haha). Ik had toen een 3 weekse tour door de USA met een aantal Marriott properties. Voordelen waren ondere andere gratis ontbijt, club lounge en internet en dat was voor een familie van 4 erg welkom. Daarnaast nog een upgrade gekregen naar een mega suite in Indian Wells. Ik had toen dus wel wat boekingen in de planning. Ik vroeg nog naar Plat maar daarvoor keken ze inderdaad erg veel naar je geschiedenis met Mariott, die ik niet had. :)
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Als je meerdere properties, en dus meerdere stays, in de planning hebt is de challenge nog wel haalbaar. Ik had één stay bij een Renessance propertie in de planning en voor de Silver challenge moet je minimaal 3 stays doen. Dat ging dus niet werken. Maar meerdere 1 night stays zijn perfect als je zo'n challenge doet.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik haalde de challenge ook niet, maar de voordelen had ik wel nut van. Als je per se Gold wil hebben bij dat stay dan zou ik het nogmaals proberen. Ik heb even de emailconversatie teruggezocht van begin vorig jaar en de eerste keer had ik een heel epistel geschreven met het verzoek om een match, huidig elite lidmaatschap erbij enzo. Nou die match was dus niet gelukt. Paar weken later emailde ik via het online CS form het volgende: Hi I am interested in the 'Taste of Gold challenge'. Regards. Nou daarna bericht gekregen of ik even wilde bevestigen en ik had gelijk Gold status voor een paar maanden. Geen blijk van elite status bij een concurrent noodzakelijk. Die 3 woorden triggerde iets ofzo bij Customer Relations. Misschien helpt dit jou ook!
     
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik had een stay. Dus het is nu niet meer relevant - volgende keer beter.
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ja helaas maar misschien heeft een ander er in de toekomst nog wel wat aan als het aanblijft. IHG is inmiddels gestopt met matchen en ook HH is streng geworden. Misschien omdat de recessie over is en de markt weer aantrekt?
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    De ketens hebben natuurlijk ook wel door dat er via via via overal gematched kan worden, en het was super makkelijk doordat je 'gratis' Accor Plat kon krijgen. Het marketing middel is voor hun daarom minder interessant en wordt er steeds meer aan 'targeted offers' gedaan. Maar voor 'ons' als 'trickers' is het wel erg jammer ja.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ja ook Accor is gestopt maar daar had je ook veel minder voordelen dus het kostte de hotels veel minder. HH Gold, Hyatt Diamond en Marriott Gold zijn zo aan te vragen als challenge/match en dat kan de hotels nog wel wat kosten (internet, ontbijt, room upgrades, club lounge, zelfs confirmed suites bij Hyatt!). Dus ik vraag me af hoe lang zij dat vol houden als er 'misbruik' van wordt gemaakt. BW Diamond is nu ook heel gemakkelijk maar biedt ook vrijwel niks.
    Ik vind het wel jammer dat Accor Plat is verlopen want ik verblijf toch weer in een Novotel binnenkort aangezien er geen andere redelijke opties zijn.

    En eigenlijk zijn IHG en HH wel hypocriet. Als je een match aanvraagd zeggen ze dat ze dat niet meer doen om de voordelen voor hun loyale klanten niet te devalueren, maar tegelijkertijd bieden ze de houders van hun creditcard in Amerika Platinum dan wel Gold status zolang ze die kaart hebben. :confused:
     
  11. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Heb 2 weken geleden nog aan HH gevraagd voor status match maar zonder resultaat. kreeg mailtje terug waarin stond dat ik een lijst moest doorsturen van mijn hotelovernachtingen gedurende de laatste 12 maanden. Aan de hand daarvan zouden ze dan een targeted offer maken.....
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Informeer gewoon heel algemeen naar een Diamond Challenge. Als je die krijgt en accepteert krijg je automatisch Gold tijdens de challenge.
     
  13. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Ik las het inderdaad net dat dit mogelijk was. Aangezien ik momenteel geen hilton verblijven in de nabije toekomst heb ga ik er even mee wachten.
     
  14. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Jammer dat ik nu pas wat lees over al die challanges. Net 19 dagen in de VS doorgebracht. Heb hierbij 12 overnachtingen gedaan bij hotels die onder het Wyndhamrewards programma vallen.
     
  15. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Bij de meeste loyalty programma's kun je nog de punten claimen tot 6 maanden na datum (als ik me niet vergis althans) Kan iemand dit confirmeren?
     
  16. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Je moet nog maar eens nagaan bij Wyndham rewards maar dit is wat ze een jaar geleden antwoorden op een gelijkaardige vraag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Zal vast wel op de Wyndham site staan, maar dat programma heeft toch geen Elite status?
     
  18. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Ik had me van te voren wel ingeschreven bij Wyndhamrewards en ook aangemeld voor de X-man promo wat me 3x 8000 punten opgeleverd heeft. Maar ik wist niet dat er challenges waren om gold status te bereiken. anders had ik me daar voor aangemeld.

    Wyndham heeft een goldstatus die je bereikt na 20 betaalde overnachtingen. zou mooi zijn als er een challange was geweest.
     
  19. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    mail ze even en leg de situatie uit. Je doet daar niet verkeerds mee en misschien werken ze wel mee.
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Bij Gold status krijg je een gratis overnachting, maar er zijn geen verdere Elite voordelen.
     

Deel Deze Pagina