Van silver naar gold

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door joke_name, 19 nov 2017.

  1. joke_name

    joke_name Newbie

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    hoi allemaal,

    Ben wel even benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

    Vandaag had ik een vlucht van LAX naar AMS via JFK.

    Dit is ook tevens mij vlucht dat ik gold status haal.
    Dus zodra ik incheckte ben ik eigenlijk gold.

    Nu liep ik naar de LAX lounge op terminal 2 en deze kwam ik zo binnen. Zonder vragen.

    Vervolgens kom ik aan op JFK en wil ik daar de lounge in maar de acces wordt geweigerd omdat ik maar silver ben.

    Maar eigenlijk ben ik helemaal geen silver meer want ik heb ingecheckt. Alleen dus status wordt niet ge-update omdat dit maar 1 keer per nacht gebeurd?

    Gebeld met de KLM flying blue desk. Deze zag dat ook maar kon niet mijn status aanpassen.

    Wat zijn jullie ervaringen hiermee.
     
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Technisch gezien krijg je je statusmijlen pas toegekend ná het vliegen, dus als je met AMS-LAX genoeg vliegt voor gold ben je gold na het vliegen, niet na het inchecken.
     
    Flying doc en Wes vinden dit leuk.
  3. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    En sterker nog, dat wordt ook geweigerd. Je bent pas van status veranderd zodra je status verwerkt is. Hoewel dit technisch gezien niet het geval is, maar direct nadat je gevlogen hebt. Helaas maar waar....
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ehh nu begrijp ik het niet meer...ben je direct na het halen van de grens in de nieuwe status en niet pas op 31 december bij de evaluatie?
     
  5. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Ja, je hebt de nieuwe status, zodra de miles/segmenten bijgeschreven zijn. Dat kan een a twee dagen duuren. Ik ging dit jaar van ivory naar platinum.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2017
    MichaelNight vindt dit leuk.
  6. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad, het kan soms even duren voor de vluchten bijgeschreven worden, en zelfs dan duurt het soms even voor de status volledig geupdate is. Vraag ook altijd na het upgraden naar een hoger level of ze je FB nummer uit en terug in je boekingen willen zetten. Het gebeurt heel vaak dat dit namelijk niet goed doorloopt.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ahhh dat is goed nieuws! Ik ben nl. Ivoor en wilde ook enkele economy city-tripjes doen in 2018 en dacht dat ik dat daarom moest uitstellen tot januari (koffer gratis, stoel gratis etc,). Maar dat kan over een paar dagen al dus. Thanks!
     
    Daeni vindt dit leuk.
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Mijn vraag ligt een beetje in het verlengde van de vraag van de TS. Ik heb voordat ik silver werd vluchten voor januari geboekt. Als ik hier online een stoel vast wil leggen (met 25% korting) dan ziet het systeem niet dat ik inmiddels silver ben. gewoon een telefoontje om het te laten aanpassen? Of kan dat niet voor tickets die voor de statuswisseling geboekt zijn?

    Thanks!
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Jawel, inderdaad even contact opnemen voor eerder geboekte vluchten om je status aan te laten passen.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  10. joke_name

    joke_name Newbie

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Inderdaad,
    Ben dit jaar van Ivory naar Silver gegaan en straks naar goud.

    Toen ik van Ivory naar Silver gegaan was naar KLM gebeld om mijn vluchten er opnieuw in te laten zetten.

    Dat ga ik dus straks nog een keertje doen om voorkeurstoelen te kunnen kiezen.


    Conclusie is dus eigenlijk dat ik in de LAX lounge geluk heb gehad dat deze mevrouw mij gewoon toe liet zonder iets te vragen.

    Gelukkig vlieg ik volgende week naar London en kan ik de KLM lounge op schiphol uitproberen
     
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Kan ik als Silver ook loungetoegang kopen voor de medereizigers op mijn boeking?
     
  12. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Niet helemaal duidelijk. Ook statusloze mensen met economy KLM ticket mogen tenslotte tegenwoordig toegang kopen. Dit zou betekenen dat mijn reispartner een separaat ticket moet boeken om alsnog toegang te kunnen kopen. Dat regeltje is daarmee vrij absurd:

    Het zou betekenen dat een gewone passagier met economy ticket alleen de lounge in mag als hij niet in het bijzijn van een Silver member is...o_O
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2017
  14. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Er zullen best lounges zijn waar je toegang kunt kopen, maar zover ik kan nagaan op de website van KLM / FlyingBlue kunnen normale economy pax geen toegang kopen tot de Crown lounges op schiphol.
    Als ik me vergis dan zou ik graag een link zien waarop die voorwaarden vermeld staan. Een tijdje geleden zijn de toegangsvoorwaarden juist aangescherpt (volgens klm wegens verbouwing).

    Enigste uitzondering is premium economy by AF, die geeft automatisch ook ST+.

    Geloof dat ik in een ver verleden heb gelezen dat fullfare Y tickets ook in aanmerking komen, kan die info alleen niet terugvinden op het internet, dus wellicht een vergissing.
     
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben zelf al als ivoren economy pax binnen gekomen tegen betaling....het wordt niet actief gepromoot..de klm site info is daarom niet actueel..
    Het is hier op deze site echter wel gepubliceerd...

    upload_2017-11-22_7-28-57.png
    upload_2017-11-22_7-29-24.png


    volledig artikel:
    https://insideflyer.nl/klm-crown-lounge-toegang-met-klm-app/


    Kortom mijn opmerking blijft staan dat het absurd zou zijn dat een Silver member geen gast (tegen betaling) zou mogen meenemen als die wel zelfstandig toegang zou kunnen kopen
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2017
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Om het in de app goed te krijgen heb ik wel moeten bellen. Zat verschil in tussen site en ook de KLM of AF app.
     

Deel Deze Pagina