Van Orlando naar Miami

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Valentijn, 8 mrt 2015.

  1. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Dag allemaal,

    Binnenkort heb ik op een reisje een paar dagen Florida gepland staan. Ik kom 's avonds laat aan in Orlando en een aantal dagen later vlieg ik aan het einde van de middag vanuit Miami weer verder. Mijn planning was eigenlijk om twee dagen pretparken in Orlando te bezoeken, daarna naar Miami te rijden (3,5 uur verderop) en nog een aantal dagen in Miami te blijven.

    Ik zat even wat dingen uit te zoeken en ik schrok me een ongeluk van de prijzen van de pretparken in Orlando ($165 voor 1 dag Disney parkhopper en $147 voor de Universal parken). Voor dat geld doe ik liever iets anders en zeker omdat ik ooit al eens in die parken ben geweest, leek het me beter om iets anders te doen. Ik kwam op het volgende plan: ik slaap een nachtje in een hotel in de buurt van het vliegveld en trek er dan een dag of 2, 3 voor uit om van Orlando naar Miami te komen. Onderweg wil ik dan het één en ander gaan bekijken.

    Voordat ik me helemaal uit ga leven met wilde zoekopdrachten op het internet, dacht ik hier eens om ervaringen te vragen: zijn er nog goeie tips/must do's/must sees tussen Orlando en Miami? Of zal ik gewoon lekker de kustweg aftoeren in een cabrio en ter plekke wel kijken wat er te beleven valt?

    Alvast bedankt voor jullie reacties :)

    Valentijn
     
  2. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    De pretparken zijn er daar meer op gericht op dat je meerdere dagen naar de parken gaat en dan wordt het naar verhouding goedkoper (Al is het dan nog steeds duur :p). Wij zijn afgelopen jaar 2x in Orlando/Miami geweest en hebben een aantal parken bezocht. Als je er nog nooit geweest zou zijn dan zou ik zeggen ga erheen, maar aangezien je er al geweest bent zou ik inderdaad wat anders gaan doen. Zelf hebben we die rit toen ook gedaan op beide trips gedaan, van MIA naar ORD en omgekeerd. Wij zijn in 1x doorgetuft langs de snelste route, maar er zijn daar best wel wat National parks die de moeite waard zijn. Verder op de route zelf geen idee, maar een kustrit zou mij zelf ook nog wel mooi lijken. Wij zijn destijds ook nog naar Marco Island geweest, dat was ook mooi. Is alleen wel de andere kant op :p
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  3. Maan

    Maan Guest

    Je moet een sixflags season pass nemen ;)
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  4. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Check ook eens de Amerikaanse groupons... Heb zo al heel voordelig verschillende entreebewijzen kunnen scoren
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  5. Maan

    Maan Guest

    Sea World is ook leuk om te doen (vooral als het lekker weer is).
    Misschien een uitstapje naar Cape canaveral of the everglades is ook leuk :)
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Wij zijn afgelopen november van Miami naar Orlando gereden. Het pretpark was zeker de moeite waard ondanks het prijskaartje. Everglades is gaaf, alligators kijken. We zijn naar het Dali museum geweest in St. Petersburg en naar Ft. Myers. Veel plezier alvast in FL!
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  7. Platypus

    Platypus Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Voor wat historie is Saint Augustine wellicht een optie. Ligt wel ten noorden van Orlando. Dus wel een omweg.
    En anders de Keys.
    In Miami is Little Havana wel een goede buurt voor goed eten.
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  8. StephanP

    StephanP Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Cape Canaveral en dan snel richting zuiden, vergapen aan giga cruiseschepen bij Fort Lauderdale Port of Miami Port (of mssn zelfs een 2-daagse cruise nemen naar Bahama's, aanbod zat!)
    Verder de Everglades, de Keys, Miami (Beach)... 4 dagen zijn nu geloof k wel al om ;)
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  9. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Een leuke korte cruise op de Oasis Of The Seas doen! Als die bestaan..
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  10. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Kilian, Sanne von Kriegenbergh en Valentijn vinden dit leuk.
  11. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor alle goede tips! Het gaat zeker wel lukken om iets leuks in elkaar te puzzelen voor die dagen! Genoeg te doen zo te zien ;)
     
  12. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ik betaalde vorig jaar 100$ voor Island of Adventures. 147 dollar dan mag je op 1 dag naar verschillende parken. Hoop geld, maar wel echt een tof park. Wil er dit jaar wellicht nog wel een keertje heen.
    Weet niet precies wanneer je gaat, maar volgens mij is het daar op dit moment spring break, als je daar van houdt. Als je dan naar het strand rijdt zijn er genoeg feestjes denk ik.

    Voor de weg tussen Orlando en Miami verder niet veel tips. Vorig jaar weekje op Miami Beach gezeten, dan vond ik echt geweldig. Heerlijke sfeer daar.
     
    Valentijn en Friso89 vinden dit leuk.
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat heb je uiteindelijk gedaan @Valentijn? Ik ga in november en kom vroeg in de avond op MCO. Ik zou dus een auto kunnen huren en richting de kust kunnen rijden en daar een hotel boeken. Is dat de moeite waard en waar kun je dan het beste zitten?

    Moet 's avonds rond zes uur de volgende dag weer op MCO zijn.
     
  14. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet niet of het nog steeds kan maar een aantal jaar geleden kon je bij verschillende winkels in orlando een dagpas van b.v. disney kopen voor circa 100 $.

    Het kunstje dat ze uithalen is dat ze kaarten opkopen waar nog 1 of meerdere dagen opstaan en die vervolgens doorverkopen. Zo zijn wij 1 dag naar Disney gegaan en hebben toen twee parken bezocht, attracties hadden we op voorhand uitgezocht en dat werkte best goed.
     
    jongesander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina