Van DE naar NLverhuizen : beste Creditcard voor Star Alliance miles?

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door malmostoso, 15 aug 2016.

  1. malmostoso

    malmostoso Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Dag Inside Flyer,

    ten eerste excuseer voor mijn Nederlands.

    Ik woon nu in Duitsland, ben Senator met LH en heb de M&M Credit Card. Mijn status is tot einde Februari 2017 geldig, en ik zal daarna FTL zijn. Ik heb ook Star Gold met TK.

    Ik zal einde 2016 naar NL verhuizen, en ik ben op zoek voor ne goeie credit card om miles te verzamelen.

    De Black Mastercard ziet erg mooi uit, voral voor de verzekeringen, maar het ziet eruit dat deze card geen miles geeft. Priority Pass is voor mij belangrijk, als ik weet niet of ik *G zal in de toekomst houden.

    Ik heb een DKB rekening, dus konde ik de M&M card ook houden, maar als mijn reizen is meestal goedkope tarieven intra-EU, heb ik weinig voordelen met M&M (125 miles, ugh).

    Ik reize een keer per jaar naar NZ met SQ/NZ, dus vinde ik een groene AMEX misschien het beste, om dan miles naar Krisflyer te overschrijven en award tickets te verkrijgen. SQ beschikbaarheid met Krisflyer is veel beter dan met partner programa's.

    Wat findt jullie van deze card? Is het de moeite waard, or zijn er betere mogelijkheiden om Star Alliance miles (direct of indirect) te verzamelen?

    Heel erg bedankt!
     
  2. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Amex is in Nederland de beste manier om KF miles te sparen.
    Als je een keer per jaar naar NZ reist dan zou je ipv de Green de Amex Gold Permium kunnen nemen. Je hebt dan 4x gratis loungetoegang met loungeclub voor het geval je *Gold kwijtraakt (of 2x met de reguliere Goldcard).
     
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Een beetje een bump maar alsnog: houd er rekening mee dat het gros van de mensen in Nederland met een debit pas betaald. Dit zie je terug in de acceptatie van credit cards: VISA en Maestro kun je bijna overal wel gebruiken, maar AMEX wordt een stuk minder geaccepteerd. Verwacht dus niet al je dagelijkse uitgaven in NL met een AMEX te kunnen doen.
     
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou de DKB Lufthansa card behouden.... Amex is inderdaad de enige card die miles op kan leveren (via Memebership Rewards, maar wordt weinig geaccepteerd). Het goede nieuws nu is dat Lidl zowel Visa als Mastercard accepteert! Nu Albert Heyn nog....
     

Deel Deze Pagina