UXP Flying blue

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door alfa_x, 22 apr 2019.

  1. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Beste mensen,

    Na een update van de klm app, zag ik in mijn fb profiel uxp staan naast de gewone xp. (ik ben fb platina). Maar overal stond 0 upx. Na een appje naar KLM kreeg ik alleen cryptische antwoorden - uxp spaar je met KLM en AF vluchten en je kan de "Platina Ultimate" status krijgen met 300 upx in 2 jaar.

    Dus ik keek vandaag en ik zie dat sommige vluchten wel uxp geven en andere niet, erg bijzonder. Mijn vlucht in Y naar PRG gaf 5 uxp maar een vlucht naar LCY 0 upx.

    Heeft iemand meer informatie hier over? en heeft iemand misschien al de ultimate status?
     
  2. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Niet meer informatie, maar zag ook ineens dat de teller niet meer op 0 UXP staat, maar dan een aantal vluchten naast XP ook UXP hebben gekregen met terugwerkende kracht.

    Weet je zeker, dat het maar 300 UXP in 2 jaar is? Wat ik uit Flyer Talk begreep is het maar liefst 1.800 UXP in twee kalenderjaren. Het zouden ook alleen "eigen" KL en AF vluchten moeten zijn, niet uitgevoerd door partners, maar precieze criteria weet ik ook niet.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  3. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb klm een appje gestuurd, hun reactie was 300 upx in 2 jaar voor de platina ultimate. Ik vond het ook al weinig. Mischien een verandering in het programma?
     
  4. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Lijkt me heel sterk dat het zo weinig is. Dat zou betekenen dat bijna alle Gold leden ook Ultimate Platinum zouden zijn met 2x180 XP, min eventuele vluchten met partners.
     
    Ambtenaruh en Roberto vinden dit leuk.
  5. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Daarom ook mijn post, want het klopt ofzo niet?
    Maar ja, als het echt zo is, ga ik het dubbel en dwars halen.
    Mischien iemand al het niveau gehaald.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Daandeluxe

    Daandeluxe Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    18
    Het is 1800 XP in 2 jaar tijd op alleen AF en KL vluchten.
    De teller gaat in op 1 april van elk jaar...
    Als je eerder dan april 1800 XP haalt zul je tot 1 april moeten wachten om Ultimate te worden.
    Vanuit AMS zijn er zijn er überhaupt geen voordelen aan Ultimate, op sommige outstations (HKG) en CDG heb je wat extra service welke niet gegarandeerd is.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2019
  7. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Is idd 1800XP. Paar service-voordeeltjes, meest belangrijke is dat je een aantal upgrade-certificaten krijgt die zonder restricties zijn in te wisselen om Y naar J (niet P) te upgraden. Zeker geen aspirationele status die het waard maakt wat extra bij AF of KL te vliegen.
     
    beuse242 en Daeni vinden dit leuk.
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik denk dat de datum per deelnemer anders is, bij staat er:
    513 UXP
    End of qualification period: 31 Dec 2019
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb begrepen van de platinum servicelijn dat de kwalificatieperiode hiervoor op dit moment juist voor iedereen gelijk is, omdat de status nog geen 2 jaar bestaat. Ze hebben me verteld dat het voor iedereen 1 januari 2018 - 31 december 2019 is..
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    beuse242, Daeni, Jack of all trades en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik las op Flyertalk dat mensen meer voordelen ervaren de laatste tijd, terwijl daarvoor eigenlijk niks te merken was. Waarschijnlijk dringt het nu pas de organisatie binnen dat er een nieuw programma is ;)
     
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik moest even zoeken, maar toen vond ik het ook.
    Wat zijn nu de voordelen? Dit staat er in mijn profiel:


    "In addition to their Flying Blue benefits, Elite Plus members have access to exclusive privileges and benefits like:"
    En daaronder is het leeg........

    Dus geen benefits? Vreemd hoor!
    Het was er ook zomaar ineens...o_O
     
  13. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    In de KLM app is het overzicht nu weer aangepast. Je kunt nu je totaal behaalde UXPs zien en er is een regel bijgekomen:

    Word Platinum Ultimate, 1800 UXP.
    Nodig voor April 2020 (in mijn geval)

    Heb er pas 553, dus gaat mij echt niet lukken binnen 1 jaar nog 1300 UXP’s .....:eek:
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Dit heb ik ook in de app staan. Vandaag heeft KLM me schriftelijk bevestigd dat dit incorrecte informatie is! Kwalificatiedatum kan verkeerd zijn namelijk. In mijn geval staat er april 2020 als kwalificatiedatum, maar dat moet zijn december 2019.. Dat scheelt wel even 3 maanden!
     
  15. PietV

    PietV Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Knap als iemand dit haalt!
    Dan zit je toch al op een niveau qua uitgaven dat je ook een centurion pas hebt.

    En wat zijn dan echt de voordelen van FB Ultimate?

    p.s. ik dacht na het halen van platinum for life vorig jaar dat ik geen XP meter zag maar nu zie ik toch inderdaad de UXP meter.
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik dacht Ultimate altijd ingaat op 1 april. Bij mij staat ook "Nodig voor 1 april 2020".
     
  17. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ik denk dat het Deens niet afleidt van de bedoeling:
    "Opnå inden 31. December 2019"

    Geen idee waar die datum vandaan komt, mijn "normale" XP wordt 30 april berekend.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Volgens de Ultimates op FT wordt de 1800XP om Ultimate te behalen gerekend over 2 kalenderjaren waarna op 1 april de status in gaat, dit houdt dus ook in dat als ik nu al 1800XP zou hebben, ik pas 1 april 2020 Platinum Ultimate wordt. De site zegt bij mij: Nodig voor 31 december 2019 en de app zegt nodig voor 1 april 2020, zal wel een IT foutje zijn maar ik ga er vanuit dat de datum 31 december correct is.
     
  19. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    En gaat het je lukken voor 31 december? :D
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Haha no way! Ik kom dit jaar uit op iets van 500 UXP denk ik... Volgend jaar komt er wel aardig wat bij maar die 1800 ga ik echt nooit halen.
     

Deel Deze Pagina