Upgraden voor 45000 miles of wachten tot de dag zelf? JFK-AMS

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Goldfly, 22 aug 2014.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ìk kan mijn vlucht ( JFK-AMS) met een KLM 747 upgraden voor 45000 punten. Ik weet echter dat het op de dag zelf een stuk goedkopen kan zijn. Hoe groot is de kans dat ik op de dag zelf nog een aanbod krijg, of dat ik met online inchecken voor 200-300 kan upgraden? Moet nu 45000 dure punten inzetten of kan ik beter wachten?
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    JFK-AMS is natuurlijk wel een populaire route. Ligt eraan wanneer je gaat, en wat de huidige loadfactor is. Met 45k ben je wel verzekerd van WBC, maar het is toch een redelijk korte vlucht om er van te genieten.
     
  3. schipr

    schipr Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    In februari kreeg ik de volgende aanbieding bij de gate JFK-AMS :25.000 miles + €450. (niet gedaan i.v.m. 450 extra)

    Bij mij ligt de grens bij 31.250 miles óf €250-€300.

    Als je het sowieso van plan bent om te doen, zou ik nu die 45.000 inzetten.
    (Zelf zou ik ze bewaren voor een ander moment aangezien het maar een vlucht van 6 uur is.)

    Maar als je geen lounge toegang etc. hebt kan het fijn zijn om van te voren al te eten zodat je optimaal kan slapen.
    Het schijnt dat de Delta Sky Club club sinds kort betere catering heeft gekregen?!
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2014
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Thanks voor je visie.. Ik ben FB Gold dus heb sowieso lounge-toegang. ik vind 45000 alleen zoveel als je weet dat FB soms aanbiedingen heeft voor 25.000 voor een retour USA in Economy.. Ik betaal liever 300 euro..
     
  5. schipr

    schipr Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Dan zou ik toch maar wachten of je bij het inchecken alleen met cash kunt upgraden. Bij OLCI, incheckpaal of agent.

    Je hebt promo business deals voor 62.500 retour + belasting van 300-400e totaal.
    Vanuit de VS enkel is de belasting vaak lager als jij bijvoorbeeld met Delta businessclass vliegt. Soms zie je prijzen van 20-50 euro enkel vanuit de VS.
     
  6. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Ik zou de loadfactor in de gaten houden en bij check in een cash upgrade doen voor max 300. Welke boekingsklasse heb je? Bij sommigen kan je aan boord nog een upgrade kopen met miles, dit kan veel schelen.
     
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Q-Fare
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    aan boord kun je idd ook nog vragen om de upgraden, a 30k miles. Kan vanaf Q, dus daarmee zit je goed. Wel afhankelijk van beschikbaarheid aan boord natuurlijk, en ze zullen normaal gesproken zoveel mogelijk hun best doen om zoveel mogelijk WBC seats gevuld te hebben.
    Op deze manier heb ik zo een keer geluk gehad, en ook een keer mega pech (want ik had gehoopt op die upgrade en had een matige stoel)...
     
  9. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Ik vloog in mei JFK-AMS en kon toen in de lounge upgraden voor 25.000 Miles (ook vanaf Q).

    Zo'n buy-up upgrade tijdens OLCI zijn beperkt aanwezig en zijn ook getarget, dus je hoeft geen aanbieding te krijgen.

    Uitgaande dat NYC vluchten doorgaans zou ik het doen als ik jou was (mits je de Miles ervoor over hebt en zodat je de nieuwe stoel kan proberen;))
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    31.250 is de helft van een business promo award met 50% korting. Tja, hoeveel 50% business promo's zijn er tegenwoordig nog?

    45k is voor een upgrade in boekingsklasse Q voor een Noord-Amerika vlucht. Naar Zuid-Amerika of Zuid-Oost Azie is de vlucht dan wel veel langer (en geniet je dus langer van WBC); je bent er ook weer meer miles voor kwijt!
     
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    De reis begint ergens anders in de VS waar ik eerst een binnenlandse Delta vlucht heb. Kan ik dan het beste op de dag zelf online proberen in te checken? of het op de eerste luchthaven meteen proberen ( kunnen delta incheck-agenten dit voor me regelen of een aanbod doen?)

    Of toch na landing op JFK naar de Lounge rennen om het te proberen?
     
  12. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    tja, je wilt ook voor je domestic Delta vlucht een fatsoenlijke stoel, dus wellicht dat je daarvoor een OLCI doet. Maar je kunt het ook op de airport doen en informeren of zij ook iets voor de connecting flights kunnen betekenen. Maar misschien dat ze je KLM ticket op KLM metal alleen op de luchthaven van vertrek van de KLM vlucht willen upgraden?
     

Deel Deze Pagina