Upgrade Xiamen Airlines

Discussie in 'SkyTeam' gestart door Mark_, 24 apr 2016.

  1. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Alvast sorry voor de dubbele post, geen idee waar ik deze vraag het beste kan posten.

    Vandaag van Amsterdam naar Xiamen gevlogen, daarna door naar Taipei. Bij navraag kon ik op Schiphol een upgrade kopen bij de gate voor 500 cash. Er was voldoende plaats meldde de agent mij, ik wilde zeker weten of ik niet voor niets 1000 euro zou gaan pinnen. Op de vraag of de stoelen helemaal plat konden, gaf hij vertwijfeld antwoord: ik geloof van niet, of in elk geval niet helemaal. Iemand antwoord op deze vraag?

    Na dik 10 uur in naast een dikke meneer gezeten te hebben zijn we er uit: als het op de terugvlucht ook mogelijk is om van Xiamen naar Amsterdam te upgraden gaan we het doen. Iemand ervaring hiermee? Ook cash, zo ja hoeveel? Andere mogelijkheden?

    Ik hoop wat te horen!

    Groeten uit Taipei!
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ligt/zit dit een beetje comfortabel? Ziet er niet heel relaxed uit eerlijk gezegd.
     
  4. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Heel erg bedankt voor de reacties. Ik ga me stiekem alvast verheugen op de terugweg.

    Nog twee vragen: hoe kom ik er achter of de businessclass vol zit? En wellicht een domme vraag, maar hoe kom ik achter mijn boekingsclasse?
     
  5. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Boekingsclasse al gevonden: stond gewoon in mijn bevestiging van de reservering!
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Met Expertflyer. Dat is een betaalde dienst, maar er is een 5 day free trial mogelijk. In jouw geval kan dat voldoende zijn als je het voor je reis doet.
     
  7. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor de tip, ik ga het volgende week zeker bekijken!
     
  8. charley020

    charley020 Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Maak het voor de upgrade promotie nog uit welke boekingscode je hebt in EC? De tabel geeft alleen maar 'economy' aan en je zit voor 320 eu al in NRT met ze..
     
  9. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Snelle korte update: upgrade gelukt voor 3000 yuen. Na een kwartier rammen op de pc kreeg de onvriendelijke dame het voor elkaar. Later meer! Alvast dank voor de goede adviezen!
     
    JRRM en Flying doc vinden dit leuk.
  10. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Ook aan boord van de MF811 die vannacht werd uitgevoerd? Een kist zonder wifi helaas (B-2769), zelfde toestel had ik vorige week ook al op weg naar Azië. Ik zat zelf gewoon achter het gordijntje i.p.v. ervoor. De Xiamen experience naar NRT zit er weer op. 'If you pay peanuts you get monkeys'. Man...man...man... wat een gedoe op dat vliegveld van Xiamen om tig stempeltjes in je paspoort en op je boardingkaart te verzamelen om 24 uur in het land te mogen blijven. Om over de servicegerichtheid en het gedrag van de Chinezen nog maar te zwijgen.
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Welcome to communism ;)
     
  12. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Had zelf een heel andere ervaring onlangs. Bij aankomst in Xiamen kwam er een man in uniform resoluut aanmarcheren. Ik vroeg mij af wie hij te grazen ging nemen. Hij stopte vlak bij de gate terwijl wij naar buiten kwamen en salueerde tot iedereen de gate uit was en marcheerde toen weer weg. LOL

    Vervolgens moet je inderdaad zelf je bagage weer inchecken. Gedoe. Maar als Flyingblue elite kan je de priority check in gebruiken. Vergeten dat ik een KLM huisje in de handbagage had. Bij normale transfer heb je dit natuurlijk niet. Geen probleem bij security werden mijn spullen aan de kant geplaatst en ze raden mij aan het huisje in de incheck bagage te plaatsen... Toch maar geprobeerd en inderdaad even later kwam een agent met mijn koffer aanrijden. De lounge was ook niet zo slecht als de gemiddelde Chinese lounge. Ik was dus wel te spreken over Xiamen.
     
  13. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Beter om te horen dat het jou wel goed is bevallen! Helaas heb ik nog geen status opgebouwd dus priority check in gaat voor mij niet op (wel weer 4 qualifying flights erbij). Vooral de transfer op de heenreis was vervelend.

    Het cabinepersoneel vertelde voor aankomst duidelijk dat je GEEN immigratieformulier hoefde in te vullen als je volgende bestemming buiten China lag. Zo gezegd, zo gedaan. Je mag toch immers aannemen dat de cabine bemanning niet voor het eerst met dit bijltje hakt. Bij de immigratie moest uiteindelijk toch het formulier overhandigd worden dus mocht ik weer achterin de rij aansluiten om eerst het formulier in te vullen met overigens allemaal onzinvragen erop (plaats waar je visum is afgegeven, nummer van je visum, naam van contact in China) die niet van toepassing zijn als je alleen overstapt. Op mijn telefoon had ik vooraf al een screenshot gemaakt van mijn reis in de CheckMyTrip app. Helaas bleek de immigratie een papieren versie van je ticket te willen zien met je naam erop (Hallo 2016!). Aangezien de wifi op het vliegveld alleen werkt als je al bent ingecheckt voor je volgende vlucht was het ook niet mogelijk om het originele e-ticket erbij te pakken. Dit zou sowieso niet werken want Gmail is geblockt in China. Na veel discussie en na dat er meerdere mannetjes bij waren gekomen en ik duidelijk wist te maken dat ik toch echt onderweg was naar Tokyo i.p.v. asiel in China aan te vragen, kreeg ik de stempels in mijn paspoort.

    In de aankomsthal stond uiteindelijk iemand van Xiamen Air 'tranfer, tranfer, transfer' te roepen. Haar verteld dat ik onderweg was met Xiamen Air naar Tokyo en ik werd naar boven meegenomen, opnieuw door de security heen naar de vertrekhal waar me in gebrekkig Engels werd verteld dat ik zogenaamd plaats mocht nemen in de rij voor transfer passagiers. Eenmaal aan de beurt bleek het alleen om transfers naar Taipei te gaan en werd ik doorverwezen naar een balie die nog dicht was en pas anderhalf uur later zou open gaan. Aangezien er op dit vroege tijdstip in deze vertrekhal slechts één koffietentje zat met veel te dure koffie, leek het mij een goed idee om dan maar weer naar het vrij toegankelijke deel te gaan om daar wat te gaan eten en drinken. Helaas mocht ik niet meer naar buiten van de security. Gevolg: anderhalf uur op een ijzeren bankje doorbrengen met je bagage. Uiteindelijk dan toch maar voor omgerekend 7 Eypo een kop koffie genomen die minder smaakte dan een kop oploskoffie.

    Na deze ervaring opgedaan te hebben en hiervan geleerd te hebben, verliep de transfer op terugreis een stuk aangenamer.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2016
  14. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    of gewoon de jenever eruit gieten :D
     
  15. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Mee eens, ik vond met Xiamen business ook beter dan met KLM.
    Ik zat in m'n eentje voorin dus wel ok hoor met privacy. Prima toeven.
     
  16. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ha ha ha ja ik had die ervaring ook. Hoewel in het begin vond ik alle 3 sterwadessen onzeker overkwam.
    Ze kwamen ook je schoenen halen om ze te verwisselen met badslippers ;)
    Wakker maken met thee lampje kan ik me niet herinneren..... Tijd dus weer met ze te vliegen ;):p
     
  17. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Nog een tip: bewaar de Chinese priority labels voor de outbound uit Nederland, de Engelse labels van KLM worden vaak genegeerd en sta je lang op de koffer te wachten.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  18. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Wat een mooi ding joh, die had ik dan gemist
     
  19. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    @JRRM: als ik het goed gelezen heb moest je eerst door de douane, toen naar de aankomsthal en vervolgens linea recta naar de vertrekhal. Is er geen transfer-hal? Moest je ook je bagage ophalen en opnieuw afgeven of was deze doorgelabeld naar Tokyo?
     
  20. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Is deze van plastiek? Zit er een batterij in of stopt men er een waxine lichtje in?
     

Deel Deze Pagina