Upgrade op een KLM vlucht, hoe vaak?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Maken meer mensen dit mee? Ik krijg nooit vanzelf meer drankjes dan de rest van de cabin. (1 of 2 rondes).
     
  2. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Misschien bellen ze vanuit de lounge naar de crew dat je al aan je taks zit..
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2022
    Raul, ErwinLansing, Urbanjazz en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Zoals al eerder beschreven wel bij Air France.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  4. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb ook de ervaring dat AF hier iets meer attent op is dan KL
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  5. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Het aan het begin van de vlucht of tijdens de vlucht verwelkomen overkomt mij regelmatig. Even snel een praatje en dan gaan ze weer verder met hun werk. Het valt mij op dat het aantal personen waarbij ze dat doen beperkt is, dus er wordt zeker naar status gekeken.
    Een extra drankje heb ik zelden ontvangen.
     
    ErwinLansing en TheFlyingMarco vinden dit leuk.
  6. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Jij als frankofiel bent gewoon gebrandmerkt :p, hoe ist in BCN?
     
    TimH vindt dit leuk.
  7. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    En als je echt 'dorst' hebt kan je altijd tijdens de vlucht om eentje extra vragen, doen ze bij KL en AF nooit moeilijk over ;)
     
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dat weet ik. Het ging er om dat ik noot meemaak dat ze mij vanwege mijn status uit eigen beweging mij nog een drankje aanbieden..

    Dat maak ik in economy eigenlijk alleen mee bij AF, dat praatje en bij KL alleen in Business.

    Nu ga ik het zien want ik was maar Gold. Morgen mijn eerste vlucht als Platinum, kijken of er verschil is..denk het niet..
     
    michiel1, MollyMoon, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik vermeld heeeeel graag dat ik vandaag eindelijk eens een upgrade heb gekregen bij KLM! :D Ik zou het bijna bij de telegraaf gaan melden.
    Wel jammer dat het een operationele upgrade was. Terwijl men aan het boarden was werd er heel hard geschreeuwd door de gate agent dat ze een platinum member zochten: Ik stond naast hem, dus was heel snel kenbaar gemaakt. Blijkbaar stonden er 6 mensen op standby op een reeds volle vlucht.
     
    michiel1, Ruut, ErwinLansing en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Die ops upgrades gebeuren zeker nooit als je een niet-elite+ bij je hebt in je boeking?
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    De opups doen ze zo min mogelijk en uit elkaar halen van passagiers die samen reizen doen ze inderdaad ook liever niet, kan je beter kiezen voor een andere status houder.
     
  12. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    ik heb het een keer meegemaakt, september 2017 LHR-AMS. Mijn moeder (toen ivory) was in de zelfde boeking, en we zijn allebei een upgrade gekregen (kist was vol). Het was een embarer en en duurde alleen 50min, maar toch een heel leuke ervaring met haar in business. En toen was nog er tonijn en salade op KLC vluchten :)
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2022
    LordH, ErwinLansing en noppie vinden dit leuk.
  13. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb het afgelopen februari ook meegemaakt van ams-cdg met AF. Ik (platinum) en mijn broertje (explorer) waren allebei geüpgraded naar bc. Zag het iets van een half uur voor boarden in de app.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  14. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Oh, dus toch de app blijven checken. Ik kom er meestal pas achter als de gate BIIIIP zegt met grote rode lamp en een Seating Issue :)
     
    michiel1, Urbanjazz, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb het ook eens meegemaakt. Ik kreeg aan de gate een upgrade en gaf deze aan mijn reisgenoot en ik liep door naar mijn stoel. Purser komt even later naar mij toe om te zeggen dat er nog plek is in BC, dus ik mocht voor het gordijntje plaatsnemen. :)Het was op een Embraer naar INV.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  16. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    De leukste ervaring blijft toch zomer 2020 in een half lege Embraer met helemaal lege BC. Ik zat lekker in mijn Comfort stoel net achter het gordijntje, maar na boarding komt de purser langs met de vraag of ik toch niet liever een rij naar voren wil zitten. Hij voelde zich zo alleen voor het gordijn :D
     
    Fripsmaster, westi, Urbanjazz en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Eind vorige maand vanaf YYZ een upgrade naar Premium Comfort gekregen. Het was de eerste keer dat de 787-10 met PC vanaf YYZ vloog volgens de purser. Bij het boarden vroegen ze of ik als platinum de nieuwe service een keer wou proberen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.
     
    Urbanjazz, lloydje33, michiel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Een meer recentere, afgelopen juni: op weg naar KRK-AMS (onderdeel van de run), reisde ik met een collega; hij in economy ergens op rij 20 en ik op 1C. Ik was de enige in BC en voor de rest was het vliegtuig redelijk leeg. ik vroeg aan de purser of mijn reisgenoot een stuk naar voren mocht. "Waarom niet naast je?" en mijn collega mocht op 1D aanschuiven. Het was zijn eerste keer in BC en hij was helemaal in zijn nopjes.
     
    ErwinLansing, Urbanjazz, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Gisteren AMS-KRK net achter het gordijntje. Eerste vlucht als Platinum, Geen praatje niks net als toen ik Gold was.. Alleen een brul in het Pools (aanvankelijk) wat ik wou drinken. Er wordt dus niet op de tablet gekeken wie of wat waar zit. Laat staan dat ik een extra drankje zou krijgen (1 ronde deze keer).
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2022
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  20. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren Bilbao - Amsterdam.
    Geen speciale aandacht in tegenstelling tot de heenvlucht.
    Dit net wel even fijn in de enquete vermeld als verbeterpunt ;)
     
    MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina