Upgrade op een KLM vlucht, hoe vaak?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. Marcelle

    Marcelle Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Een verrassende upgrade bij AF in Parijs op weg naar Johannesburg. Ik had PE geboekt en bij nadat ik mijn boardingpass had gescand kreeg ik een briefje met de mededeling dat ik (FB gold) een andere stoel had, 68E en mijn partner (FB explorer) 68B. Helemaal blij aangezien de reacties op de stoelen van PE in de 380 van AF niet echt positief te noemen zijn.
     
    JDE, Tim82, Carel1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Is de kans op long haul upgrades bij AF eigenlijk groter dan KL in jullie ervaringen?
     
  3. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Afgelopen zondag vanuit VIE werd na take-off aan mij en mijn partner gevraagd of we van rij 3 achter het gordijntje naar rij 1 wilden verhuizen onder het mom van dat we trouwe klanten waren en er plek was én er ook genoeg eten was. Was een leuke ervaring met een zeer vriendelijke purser die ook vroeg naar/oprecht geïnteresseerd was in eventuele verbeterpunten rondom vliegen met KLM. Hij liet ook zien wat voor info ze over ons hadden op de iPad. Hij interpreteerde onze terughoudendheid om nog een glas bubbels te accepteren als bescheidenheid, maar het was meer dat we al meer dan genoeg op hadden in de dagen ervoor. :p
     
    JDE, Marcelle, Flying doc en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    En wat konden ze zien op de iPad?
     
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Wat ik in de gauwigheid zag: uiteraard je status, wie je medepassagiers zijn, hoeveel punten je hebt, tegen wat voor bedrag ze je een upgrade kunnen aanbieden.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  6. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik ben overigens benieuwd of dat voor de intreding van GDPR uitgebreider was.
     
  7. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Op dat gebied maakt GDPR geen verschil, ook niet met de wetgeving pre-GDPR. Als het bedrijf die gegevens nodig heeft om jou de service te leveren, die je gekocht hebt, mogen ze de gegevens natuurlijk daarvoor gebruiken.
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Alweer een tijdje geleden, maar dit geeft wat inzage in de info die KLM heeft:



    Inmiddels zijn er functionaliteiten bijgekomen.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  9. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    In die zin maakt het natuurlijk wel uit. Als ze n.a.v. het in werking treden van GDPR een screening hebben gedaan en informatie die ze niet per se nodig hebben om service te verlenen eruit hebben gehaald.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2018
  10. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben nieuw met FlyingBlue. Als je een opup krijgt naar BC, verdien je dan ook de XP van BC eigenlijk? Dit is bv wel het geval bij Star Alliance.
     
  11. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Nee, dat is niet het geval. Kan mij eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat dat bij *A wel het geval zou zijn.
     
  12. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben nu bijna een jaar *G en ben 2 keer geupgrade geweest wegens operationele redenen en mijn booking class was mee aangepast en verdiende ik bijgevolg mijlen en statusmijlen als een echte BC ticket.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  13. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Tijdens IRROPs kan het bij ST ook gebeuren, was vooral in het verleden weleens het geval.
    Standaard is het echter niet.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. Trippel

    Trippel Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb al vaak een upgrade gekregen, zowel bij KLM als anderen.
    Soms omdat Economy vol zat en ik dan waarschijnlijk degene was met de meeste miles of hoogste status.
    Soms omdat ik iemand van de crew aan boord kende, of omdat een medewerker van KLM op de grond had doorgegeven dat er een 'zeer goede relatie van KLM' aan boord was. Is niet zo, maar als ik mijn benen kan strekken ga ik niet het heilig boontje uithangen.

    Zelfs ooit een upgrade gekregen toen ik het heel beleefd vroeg aan de purser. Alleen de stoel, geen maaltijd. Daarom vlieg ik graag met KLM. Van die fijne directe mensen. Nee is nee, ja is ja, en als ze zeggen 'ik ga eens kijken' doen ze dat ook. Kom daar maar eens om bij een Aziatische maatschappij. (zei hij enigszins bevooroordeeld over de Aziatische angst om 'nee' te verkopen)

    Ook dat ik een upgrade kreeg samen met mijn team, zonder dat ik er enig motief achter kon herkennen. Vanuit Tokyo first class. Nog nooit zo lekker geslapen.

    Op Schiphol bij de balie van Iberia een upgrade gekregen naar Barcelona. Voordeel was dat we (collega zonder Privium) snel door de controle konden. Nadeel was dat we onze voeten niet kwijtkonden. 1ste rij en dan tegen het schot. Dus na take off, gewoon ergens economy gaan zitten.

    2 jaar geleden met het clubje van 4 naar Las Vegas. Allemaal Silver, eentje Gold bij FB.
    We vlogen met Delta en ik dacht tussenstop in Atlanta, maar kan ook Detroit geweest zijn. Doet er voor dit verhaal niet toe. De 3 Silver leden kregen upgrade. Gold niet. Niemand kon uitleggen waarom maar de stewardess liet doorschemeren dat ze keken naar het aantal miles dat iemand gespaard had. En wij hadden veel meer miles dan het Gold lid.

    Bij KLM heeft een collega van me die FB platinum is, een keer geklaagd dat hij geen upgrade kreeg, maar een andere collega die Gold is wel. Hij kreeg daarna een voucher met daarop een redelijk bedrag.

    Het regent weer, vandaar dit lange verhaal....
     
    jvz vindt dit leuk.
  15. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Dat is bijna ongeloofwaardig vaak! Chapeau.

    Zelf ben ik inmiddels twee jaar FB plat, daarvoor een jaar Gold en heb helaas nog nooit een gratis upgrade op een skyteam vlucht mogen ervaren.

    Met Etihad twee jaar geleden, samen met m’n reisgenoot, 2x gratis geüpgrade van business naar first (terwijl ik daar toen nog geen status had), is het enige wat mij overkomen is.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  16. Trippel

    Trippel Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    'Vaak' is relatief natuurlijk. Ik vlieg al vele vele jaren, en er waren jaren bij dat ik in 1 maand bijvoorbeeld 4 x keer naar de VS vloog en in de tussentijd nog naar een paar Aziatische of Europese bestemmingen.
    Ik denk ook dat ik alle keren heb genoemd. Er zitten er een paar bij die ik te danken had aan contacten die ik destijds had en in zijn geheel niet aan mijn FB-status.
    Toen het crisis was, zaten de vliegtuigen ook een stuk minder vol, en denk ik dat ze blij waren met elke klant.
     
  17. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Bijzonder dit. Het aantal gespaarde miles is niet gelijk aan dat je veel vliegt. Denk aan de AMEX referrals en zakelijke aankopen. Dat je hier dan wel op geüpgrade wordt..
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  18. Trippel

    Trippel Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Hij was pas 3 jaar lid of zo van FB en was Gold, en wij waren al veel langer lid en waren juist dat jaar teruggezakt naar Silver. Door onze langere historie hadden we waarschijnlijk meer miles.
    We weten het nog steeds niet.
     
  19. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Naah, een Delta GA/FA kan niet zien hoeveel miles een FB lid heeft & het aantal miles bepaald zoiezo niet de upgrade order.
    OP reisgezelschap waren FB FFs, hadden waarschijnlijk geen Delta Reserve Credit Card of waren niet aan het reizen als Delta Corporate Travelers op een Delta corporate ticket voor zaken. Dat valt ook af.

    Denk dat jullie wat te veel aan de KLM/AF regels denken terwijl de vlucht zo te zien Delta operated & handled was.

    Delta upgrade FB leden alleen op de dag van vetrek (Partner airline elite members will be eligible for day-of-departure upgrades only, with the exception of Aeromexico Club Premier members, whose upgrades can clear in advance or on the day-of-departure.)
    Blijft eigenlijk officeel alleen de datum en tijd van de upgrade request -ie ticketing over als een tie-breaker.
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  20. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Helaas is het upgraden van EC naar BC nog steeds onderhevig aan beschikbaarheid in de "O class" en niet - zoals toegezegd was begin juni - naar elke class (zoals Z).
     

Deel Deze Pagina