Upgrade op een KLM vlucht, hoe vaak?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Dat ze je echtgenote naar voren schuiven zonder maaltijd is inderdaad de policy. Heb dit meerdere malen zien gebeuren.
     
    Daeni vindt dit leuk.
  2. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Deze week naar Madrid gevlogen als Gold. Ruim de helft van de economy plus stoelen was een uur voor de vlucht nog leeg (en ook tijdens de vlucht) maar geen upgrade, andere keren met veel minder beschikbaarheid wel, weet iemand wat het beleid is hieromtrent?
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Over het algemeen alleen een upgrade als het KLM goed uitkomt, ofwel als eco vol zit...
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Deze week BCN-AMS geupgraded naar BC vanuit economy. Ik reisde met een passagier zonder flying blue account, beiden vlak voor opstijgen benaderd door purser om naar voren te komen. Geen maaltijd gekregen, maar er zaten ongeveer 4 IPB'ers in BC die wel een maaltijd kregen.

    Hoewel ik het altijd erg opmerkelijk vind hoe KLM hun personeel (of kinderen, partners daarvan) liever upgraded dan hun trouwste klanten, heb ik daar maar geen opmerking over gemaakt gezien ik blij was om zo'n 50 vluchten na m'n laatste upgrade er weer een te krijgen :)
     
    lloydje33 en Marcelle vinden dit leuk.
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Personeel KLM krijgt geen upgrade, zij mogen de overgebleven stoelen gebruiken. Willen ze zeker zijn van een stoel en hun ipb ticket van tevoren vastzetten, vliegen ze eco en is een upgrade niet toegestaan.
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Er waren in dit geval ongeveer 8-10 stoelen vrij in economy, daar had KL-personeel toch prima kunnen zitten?

    Als er 6 stoelen vrij zijn in business class, 4 daarvan worden full service aangeboden aan "gratis" meereizend KLM personeel, de andere twee limited service (alleen stoel, geen maaltijd) als mij aan betalende platinum pax, stel je mijns inziens je personeel ver boven je klanten, om twee redenen:
    -er waren nog andere platinum / gold / silver en skyteam elite plus pax aan boord gezien de boarding passen van achter mij, die hadden ook prima beloond kunnen worden met een stoel in BC als personeel daar niet zat
    -KL personeel kreeg de full service plaatsen en als plat krijg je de limited service plaatsen. Dan heeft het KL personeel toch niet echt een 'overgebleven' plaats gekregen?
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Het blijven overgebleven stoelen en ipb is niet gratis. Wil niet zeggen dat ik het niet graag anders zou zien ;) Ik ervaar juist dat KLM helemaal geen upgrade meer geeft aan ff met status. Ben zelf plat maar krijg een upgrade alleen als er eco stoelen te weinig zijn.
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik weet dat meereizend KLM-personeel ook luchthavenbelasting moet betalen, maar het nu goedkoopst boekbare business class tarief AMS-BCN staat op 1045 euro pp, in verhouding heb je dus een goedkope stoel.

    Mijn standpunt is: als je business wilt zitten, moet je business betalen. Ook voor mij als platinum. Maar zo'n upgrade als ik hier te pakken had, alleen de stoel en niet de maaltijd, die kunnen ze wat mij betreft wel vaker bieden. Kost verder niets lijkt me en levert weer een extra-tevreden klant op.
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als je mijn reactie zo splitst, begrijp je me beter? Ik heb persoonlijk overigens geen connecties met KLM, ik heb wel vrienden die er werken. Het blijft een aardige arbeidsvoorwaarde voor het personeel, al vind ik het gedoe met wachten op beschikbare stoelen wel hopeloos.

    Mee eens dat je moet betalen als je BC wil zitten. Erg zuur voor degenen die veel betaald hebben en naast gratis geüpgraded pax zitten.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Het kan ook personeel op dienstreis zijn, die C rechten hebben.
     
  11. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik vlieg regelmatig AMS-BCN-AMS en heb dit ook vaker gezien.

    Soms is de scheduling zo, dat de crew inbound actief is en terug positioneert naar Amsterdam.

    Ze zijn dan niet meer actief werkzaam als crew, maar nog wel “on-duty”.
    En dan geldt zoals TheFlyingDutchboy aangeeft.
     
  12. Abesir

    Abesir Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Vorige week vloog ik CDG - AMS en zat op 5F; een economy plus stoel. (een rij achter de gordijnen). De middenstoel bleef tijdens boarden lang leeg maar uiteindelijk kwam een Nederlandse mevrouw naast me zitten. Eerst lette ik niet op omdat ik naar muziek zat te luisteren maar nadat de purser de dame naast me voor de 2e keer heeft aangesproken heb ik mijn muziek uitgezet. Ik hoorde de purser haar excuses aanbieden aan de dame naast me: “Sorry hoor maar de voorkant is helemaal vol”. In de eerste instantie dacht ik wat gek, ze gaan toch een BC passagier niet zomaar naar achteren schuiven en sorry zeggen? Ineens viel het kwartje toen de purser en de dame naast me verder gingen praten over wanneer ze weer ging werken en waar ze heen ging vliegen, met of zonder overnachting enz. Er zat dus een FA in burgerkleding naast me. Blijkbaar als het even kan vliegen ze ook BC.
    Dat piloten BC vlogen, dat wist ik wel, vaak meegemaakt, maar dat FA ook BC vliegt, wist ik niet.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Een dame kan ook piloot zijn ;)
     
    VinceG, Erwin, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ach, er zitten meerdere kanten aan. Voor collega's onderling is het leuk elkaar een dienst te kunnen verlenen, toch? Ik vind het eigenlijk wel wat hebben :)

    Maar idd, als er toch plaatsen beschikbaar zijn, waarom dan niet het plaatsen in een hogere klasse opnemen in de voordelen. Dat zou echt een gewaardeerd voordeel zijn in mijn ogen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb inderdaad de aanname gedaan dat ze niet aan het werk zijn, mijn excuses. Als er een groep mensen zit te wachten aan de gate, die na sluitingstijd van de gate hun boardingpassen krijgen en in de business class gaan zitten neem ik maar even aan dat het IPB'ers zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet :)

    Heb hier ook nog een leuke! Vlieg morgen LCY-AMS en had mezelf op 6F gezet, economy comfort. Zit nu eens op 2A, economy en ben nog niet ingecheckt. Ben benieuwd of er inderdaad maar 1 rij business is op de Embraer morgen!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Carel1 vindt dit leuk.
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik denk dat er inderdaad maar 1 rij Business is. Bij jou staat 2A Economy.
     
  17. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Gebeurt vaak op de Embraer dat er maar 1 rij Business is. Een paar dagen voor vertrek wordt het aantal economy comfort rijen uitgebreid als er weinig BC is verkocht. Vorige week naar Londen City was ook alleen rij 1 business. Op de terugweg ook alleen rij 1 business. Het vliegtuig zat vrij vol en ik kreeg bij het scannen van de boardingpass aan de gate een upgrade van rij 3 naar rij 1 :). De stoel naast me was vrij. Aan de andere kant van het gangpad zat ook maar 1 persoon, die trouwens ook pas bij het boarden werd geüpgraded (net als ik FB Platinum).
     
    Daeni vindt dit leuk.
  18. JDE

    JDE Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Zaterdag eindelijk weer eens een upgrade gehad, van rij 8 naar 1A vanuit Belfast; BC was in zn geheel niet verkocht, dus met vier FF werden wij naar voren gehaald (voornamelijk (wandel)toeristen en (exchange) studenten aan boord volgens mij).
     
    arjen05 en Carel1 vinden dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik was nog even benieuwd hoe dat boekingtechnisch werkt. Als je een boeking maakt, kun je maar 1 reisklasse tegelijk selecteren. Als je met z'n tweeën reist en 1 business, wordt dat dan een losse boeking? En zo ja, hoe weten ze dan dat het je echtgenote is? Handmatig de boekingen koppelen via customer service? Of reis je dan wel op 1 PNR, maar heb je een van beiden bij check-in geupgraded en blijf je dan in dezelfde boeking?
     
  20. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Ik meen me nog te herinneren dat er bij mij ook destijds 1A economy in de boeking stond na een op-up in de B737. Was natuurlijk business en gewoon maaltijd gekregen. Weliswaar zonder keus, omdat die KLM gast de andere maaltijd op de grond had laten vallen in de pantry :p.
     

Deel Deze Pagina