United vlucht welk programma beste starten

Discussie in 'Star Alliance' gestart door flyer7191, 10 dec 2014.

  1. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ik vlieg in Maart met United (helaas..) naar West Kust USA (6250 miles heen en 6250 miles terug). Ik vlieg in economy klasse K. Welk programma binnen Star alliance kan ik het beste kiezen om zo snel mogelijk star alliance gold te halen? Ik ben zeker van plan dit jaar meer vluchten te maken met zowel FB (voor skyteam Gold binnen Europa) en Star Alliance voor Europa - USA. Het gaat hierbij voornamelijk om voordelen van lounge toegang e.d.
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Aegean is niet echt een optie, klasse K verdient maar 50% van de miles helaas. Ik weet niet hoe het zit met de veranderingen bij United, maar volgens de huidige tabel (link)zou je bij United gewoon 100% van de miles kunnen verdienen. Misschien heeft iemand meer kennis van zaken bij United? @Valentijn weet jij misschien meer hierover?
     
  3. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28

    Pas op, ook met United Gold, heb je in de US geen lounge toegang.

    Kijk een naar het TK programma.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bedankt voor de tip @dutch_122 , meer info over verdienen met United voor TK is hier te vinden.
     
  5. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Thanks!
     
  6. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Houdt er wel rekening mee dat je vanaf maart 2015 geen award miles meer krijgt aan de hand van gevlogen miles, maar aan de hand van de ticket prijs.

    Maar begrijp ik goed dat je beter je miles naar TK kan halen dan te sparen met United? Heb namelijk zelf ook Mileage Plus, en vlieg in maart met TK.
     
  7. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Bij United krijg je nu inderdaad nog 100% van de miles, maar per 1-3-2015 stappen ze over op een revenue-based programma. Dus eigenlijk slechte timing dat je in maart gaat ;)! Als je niet op een UA-ticketnummer (016) vliegt, krijg je miles nog steeds gewoon op basis van de gevlogen afstand en niet op basis van het bestede bedrag. Dus daar zou je even naar kunnen kijken: als je boeking op een ander ticketnummer is (bijvoorbeeld via Lufthansa geboekt, ik noem maar wat), is er kans dat je nog gewoon 100% van de gevlogen miles krijgt. Premier-qualifying miles blijven voor Nederlanders volledig distance based, dus daar zit geen minimum besteding aan vast. Maar daar heb je bij UA 50.000 gevlogen miles voor nodig. Bij A3 krijg je weliswaar maar 50% van de miles, maar je hebt (onder de nieuwe voorwaarden) maar 24.000 miles (+ 4 A3-segmenten) nodig - gaat dus ongeveer even snel. Als het je puur om gold-status gaat, maakt het dus niet zo heel veel uit (ik zou neigen naar A3). Als het om redeemable miles gaat, is het UA-programma handiger als je NIET op een UA-ticketnummer zit.
     
    SVDH en Lionell vinden dit leuk.
  8. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Helaas, 3x UA en 1x LH nummer. Ik ga eens kijken naar A3!
    Inderdaad slechte timing, afhankelijk van de tentamens.. je kent 't vast wel ;)
     
  9. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Zijn dat je vluchtnummers of je ticketnummers? Als het goed is heb je maar 1 ticketnummer, en met een LH-vluchtnummer ertussen blijft er een kans bestaan dat het een Lufthansa ticketnummer is! LH-tickets beginnen met 220, UA tickets met 016. Daar zou je dus nog even naar kunnen kijken :)

    En afhankelijk van tentamens zijn ken ik maar al te goed, heel vervelend af en toe ;)
     
  10. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb twee ticketnummers (denk heen & terug) en allebei 016 helaas.. Dus toch UA tickets. Was een tijd geleden zo'n united aanbieding naar west coast USA voor 500 euro met verschillende arrival/departure steden.
    Mocht het me gaan om meer miles te sparen om mooie reizen te boeken, kan ik beter bij Turkish gaan omdat je daar 100% miles krijgt zeker?
     
  11. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Dat waren leuke aanbiedingen inderdaad! Ik denk inderdaad dat Turkish dan een goede optie is, al moet ik heel eerlijk zijn dat ik niet zo heel erg bekend ben met hun frequent flyerprogramma... Sparen is in ieder geval vrij gunstig, maar ik weet eigenlijk niet hoe het daar aan de inwisselkant zit...
     
  12. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Valentijn, dus dat revenue-based is eigenlijk alleen belangrijk als je met UA vliegt? Als ik met TK vlieg, en ik laat de miles bijschrijven bij UA, krijg ik gewoon op basis van de gevlogen afstand, toch? Ticket nummer begint met 235, en ik vlieg met klasse V, die krijgen 100% van de miles.
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hier is meer info te vinden over de wijzigingen in het Aegean Miles & Bonus programma.
     
  14. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ja, dat is op dit moment inderdaad zo. Iedereen (inclusief ikzelf) werd ontzettend zenuwachtig toen DL en UA met de revenue-based programma's kwamen, maar zeker bij UA valt het allemaal nog wel mee als je niet op een UA-ticketnummer zit. Veel transatlantische UA-vluchten zijn daarnaast waarschijnlijk ook prima op bijvoorbeeld een LH-ticketnummer te boeken, maar daar heb ik me nog niet helmaal in verdiept. Het kan best zijn dat ze de verdienpercentages nog wat omlaag gaan gooien, maar zoals het nu is, verdien je zelfs na 1 maart nog gewoon de gevlogen afstand zolang je niet op een UA-ticketnummer zit. Als Nederlander kan je daarmee zelfs nog gewoon status halen, de minimumbestedingseisen gelden alleen voor Amerikaanse leden van Mileageplus.
     
    Lionell en Milanello vinden dit leuk.
  15. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ah kijk, in principe is het dan voor veel Nederlanders gunstig. Voor Amerikanen wordt het moeilijker om status te behalen, voor Nederlanders blijft het hetzelfde. Ben inderdaad wel benieuwd wat ze met die percentages gaan doen, want volgens mij kunnen ze die zomaar van de een op de andere dag aanpassen. Bedankt voor de uitleg!
     
    flyer7191 en Lionell vinden dit leuk.
  16. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28

    Die is inderdaad ook interessant natuurlijk voor je mijlen te bankieren. Dank daarvoor.
    Wel even controleren of je geen Asiana moet vliegen (om status te verkrijgen) als dat je intenties zijn natuurlijk.
     
  17. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Voor de mensen die 't interessant vinden, Asiana mag je de 40.000 (voor lounge toegang) ook halen met andere airlines :)
    Thanks voor de hulp, denk dat ik - mede gezien de vele stopovers - daar m'n miles ga sparen voor Star Alliance vluchten :)
     
  18. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28
    Interessant inderdaad dan, als men geen vluchten hoeft te vliegen met OZ.
     
  19. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ah dus toch een ander ;)
    Waar plaatsen jullie je Star Alliance miles? nog steeds united nu de "prijsgerelateerde" miles nog niet in gaan voor mensen buiten USA? Of hebben jullie betere opties?
     
  20. flyer7191

    flyer7191 Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb klasse K ;) Ik zit inderdaad een tabel te zoeken met duidelijk het aantal stopovers dat je mag doen met award miles bij verschillende airlines..
     

Deel Deze Pagina