Uber

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Om alvast een topic te openen in dit nieuwe sub-forum: Uber!

    De 'prive taxi' service, in NL te gebruiken in Amsterdam en sinds kort in Rotterdam. Je hoeft geen contact geld meer bij je te hebben, want je ritprijs wordt verrekend met je creditcard. Via een app laat je je oppikken en bepaal je de drop-off locatie.

    Een post over Uber is niet compleet zonder code: als je je bij Uber opgeeft en daarbij de code uberlovesNL gebruikt, maak je me blij. Overigens mogen ook Belgische vrienden de code gebruiken ;).

    sign up kan hier snel en simpel: https://www.uber.com/

    Voel je vrij om hieronder ook jouw code achter te laten.

    Wie is er lid van Uber, en gebruikt het veel? Wat vind je er van?
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2014
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben begin dit jaar lid geworden van Uber, gebruikten het meestal als we op stap waren in Amsterdam om 's nachts terug te gaan naar ons hotel. Super service, maar soms wel opletten met chauffeurs. Eentje dacht dat ik flink bezopen was en niet zou doorhebben dat ie een langere route zou nemen, mispoes haha. Daarentegen ook chauffeurs meegemaakt die netjes vragen welke route je wil rijden. In April in Berlijn dit jaar ook gebruikt gemaakt van Uber om ons van het IC hotel te laten brengen naar SXF vliegveld. Hele vriendelijke kerel, was blijkbaar z'n eerste rit, ie was hypernerveus :) Tot dusver heel tevreden over!

    Via deze link kan je met mijn referral code een Uber account openen.
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Daar wil ik het ook voor gaan proberen. Dat je geen cash geld bij je hoeft te hebben vind ik ook zo'n voordeel.
    Wat is etiquette rond tipping? Geef je nog een fooi als de ritprijs via CC verrekend wordt?
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Volgens mij wijst Uber, in de VS tenminste, er op dat dit onnodig is omdat het tarief all-in is.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    In Nederland biedt Uber Black vanaf AMS Airport fixed rates aan naar verschillende citycenters:
    • Amsterdam €45
    • Den Haag €100
    • Rotterdam €130
     
  6. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Het mooie van Uber is dat het bijna overal is.. je neemt Uber naar Schiphol en in Dubai haalt Uber je weer op..
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Kan je trouwens met je Nederlandse account gebruik maken van Uber en andere landen, en ook eventueel credit daarvoor gebruiken?

    Uber lijkt mij in andere steden heel handig, ware het niet dat je internet nodig hebt en dat in het buitenland juist zo omslachtig kan zijn te krijgen na aankomst.
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Via T-Mobile is internet in het buitenland vrij simpel. Ik klik meestal in het vliegtuig nog aan welke roaming-bundel ik neem.
    Geen internet in het buitenland begint snel een ding van het verleden te worden.
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Dit wil ik ook wel weten. Mijn aanname is 'ja', aangezien Lionell in NL ook 'buitenlander' is, en zijn account werkt blijkbaar ook! :)
     
  10. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    zolang je creditcard maar doet :) .. its all about the $$
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Binnen Europa wel, maar ik dacht meer aan Azië. Ik zag dat ze bijvoorbeeld in Jakarta ook fixed rates naar de stad aanbieden, maar de vraag hoe ik daar zonder een gepeperde rekening voor roaming ook maar de auto aan kan vragen houd me nog bezig.
     
  12. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Airport wifi, wifi in de shopping malls, wifi in de restaurants, bars?
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Inderdaad, account is gelinkt aan je CC of aan je Paypal account, dus maakt niet uit waar je Uber boekt/neemt, het komt allemaal op dezelfde rekening terecht. Wat betreft tipping, heb ik bij Uber nooit gedaan.
    Met roaming in het buitenland ben ik sinds kort screwed, baas betaald geen roaming in het buitenland meer hehe. Dus ben een 3G/4G mifi aan het regelen met prepaid kaarten. Er is inderdaad wel overal wifi, maar als je bvb net buiten je hotel staat te wachten en er is geen wifi... Luxe probleem :)
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Bij T-Mobile is dat zone 3 ('de rest'). Krijg je veel minder mb's voor je euro's dan in europa, maar het is nog wel functioneel en je kunt er een auto mee oproepen. In landen waar ik vaker kom of langer verblijf koop ik een lokale sim met data, kost meestal dan vrij weinig.
     
  15. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Is het zo dat je in NL alleen Uber Black kan gebruiken? Of ook de goedkopere varianten zoals UberX?
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb de goedkope variant nog niet in NL gezien, in Barcelona wel, maar daar waren ze nog maar net opgestart en daar waren de Uber Black en Uber Lux niet beschikbaar.
     
  17. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    I love Uber! Je kunt het, waar beschikbaar, gebruiken met één account en app. Wil je Uber proberen? Klik hier voor je eerste gratis rit!

    De chauffeur fooi geven is niet nodig, en ook niet gebruikelijk. Alleen als je UberTAXI gebruikt wordt fooi er automatisch/apart bijberekend.
    In Nederland is Uber er in Amsterdam, Rotterdam en kun je kiezen voor UberBLACK en UberLUX. In andere steden zijn soms meer/andere varianten beschikbaar.

    Voor meer info kijk hier:
    https://www.uber.com/cities/amsterdam
    https://www.uber.com/cities/rotterdam

    Mijn ervaring dat de chauffeurs alles op navigatie rijden en nauwelijks kennis hebben van de omgeving. Bekende toeristische plekken zullen ze wel kennen, maar je hotel zal al wat moeilijker worden. Laat staan een restaurantje of iets dergelijks.

    Voordeel is dat je achteraf op je account dashboard precies je ritten kunt zien. Waar en hoe laat je opgehaald bent, waar en hoe laat je afgezet bent, de route die gereden is op een kaartje en natuurlijk de kosten. Ook kun je zien wie je chauffeur was en kun je hem/haar beoordelen op basis van een 5 sterren systeem.

    Ook staat er altijd minstens een flesje water voor je klaar wat je 'gratis' mee kunt nemen.
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Cool:


    Niets is zo cool als een zonnige dag met een ijsje in je hand. Morgen, 18 juli, serveren we ijsjes on-demand in 144 Uber steden, in 38 landen, op 6 continenten!

    BESTEL MORGEN ICE CREAM ON DEMAND

    Uber werkt samen met de coolste fietsenmaker van Amsterdam, VANMOOF, om als enige Uber stad in de wereld ijsjes op de fiets te bezorgen! Het ijs komt van IJscuypje: de beste ijswinkel van Nederland!

    ZEG HET VOORT!
    [​IMG]
    [​IMG]

    HOE WERKT HET?


    • #UberIceCream is beschikbaar binnen de ring van Amsterdam en op de Zuidas op vrijdag 18 juli 2014 tussen 11 en 17 uur
    • Voor €15 krijg je 5 ijsjes van IJscuypje en een Uber zonnebril
    • Om te bestellen, kies je de Ice Cream optie in de app. Als er een Uber Ice Cream beschikbaar is, ontvang je binnen enkele minuten je ijsjes.
    • Geen cash nodig – je bestelling wordt direct in rekening gebracht via je Uber account
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Volgens Ben kan een referral credit niet in een andere currency worden gebruikt:

     

Deel Deze Pagina