Turkish Airlines ticket boeken met Amex punten

Discussie in 'Star Alliance' gestart door Adem, 1 mrt 2020.

  1. Adem

    Adem Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi,

    Ik heb inmiddels bijna 40k aan punten bij elkaar gespaard met mijn Amex Platinum Card.
    Nu wil ik ergens in september met Turkish Airlines in Business Class naar Bali vliegen.

    Ik kan met mijn Amex kaart natuurlijk geen punten overboeken naar Miles&Smiles.
    Een Business class ticket retour voor 2 personen kost me daar om en nabij €3000,-

    Bij Singapore Airlines, Qatar etc gaat dit richting de €5000,-.

    Hoe kan ik mijn punten gebruiken op een ticket bij Turkish Airlines?

    Thanks!
     
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Helaas krijg je met 40k punten geen enkeltje in business class naar Bali, laat staan twee retourtjes. Als je met TK wil vliegen, is de 'beste' optie om ze naar Singapore Airlines over te boeken. Je betaalt dan echter 85k per enkele reis (107k Amex punten).

    De goedkoopste manier in J naar Azië die me zo te binnen schiet is 85k retour met Cathay Pacific business class, en vandaar een los ticket naar DPS. Oftewel: met 40k is dat nu niet realistisch.
    Mogelijk valt er nog wat te optimaliseren aan je spaargedrag, door bijvoorbeeld ook de Flying Blue creditcard aan te vragen of slim up- en down te graden. Mogelijk lukt het dan om één ticket op mijlen te boeken, en de andere met cash.
     
    Bijzonderetickets en JustinCase vinden dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Je zou ook nog kunnen kijken naar Alaska. Hier kun je voor 42,5K enkele reis in business naar Hong Kong met Cathay. Daarnaast hebben zij ook nog een stopover mogelijkheid op one-way tickets.
     

Deel Deze Pagina