Trip Report / Impressie: 48 uur Saudia voor 2 uurtjes Manila

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door WorldTraveller, 20 mrt 2017.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Archived
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2019
    Carel1, Basjep, Lionell en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Helder geschreven, Thanks voor het delen.
    Ik durf het nog niet te wagen als vrouw alleen te reizen met Saudia. Hoewel de prijs is natuurlijk super, jammer dat ze die in november niet meer hebben.
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dit soort uitgebreide trip reports zijn altijd welkom als een guest post op de front page :)
     
  4. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Mooie trip report, bedankt. Zelf ben ik nogal benieuwd naar de moelijke momenten waaraan je hierboven refereert. Was het de equipment change? Als ik het zo lees was er iets spannenders aan de hand ;)
     
  5. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Ik vind mijn verrassingsvlucht AMS-IAH-AMS met KL voor 349 gulden en veel mijlen in de jaren '90 toch wat meer relaxed...
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Groeten vanuit MAD. De vlucht naar JED heeft al 45 min vertraging :D Ben heel benieuwd of we 'vast' komen te zitten in SA.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Mooi trip verslag!

    Wat ik mij afvraag is in hoe verre de transfer in KSA consequenties heeft voor een reis naar de US? Ik las onlangs dat je geen ESTA meer kan aanvragen als je in een aantal landen uit het midden-oosten bent geweest waaronder KSA. Weet niet of je ook een stempel in je paspoort hebt gehad?

    Ook al heb je geen stempel gehad, dan denk ik dat je toch wat uit te leggen hebt als je daar met een ESTA in je hand staat en ze om een of andere reden wel weten dat je daar geweest bent via bijvoorbeeld dit soort fora :D

    Iemand die hier ook overna heeft gedacht?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Niet van toepassing op KSA, olie vriendje van de US he:)

    Je moet een Visum aanvragen als je in na 2011 in: Iran, Irak, Syrië, Jemen, Libië of Somalië geweest bent.

    Overigens heb ik al veel verhalen gehoord over mensen die geen ESTA krijgen voor de US omdat ze naar één van bovenstaande landen zijn geweest, met name Iran. Procedure is goed te doen en je krijg een visum voor 10 jaar. Ervaring die ik ken zijn eigenlijk allemaal in lijn met de post van @Flying doc
    https://insideflyer.nl/forums/threads/visa-voor-de-usa-wanneer-esta-is-afgekeurd.1537/#post-36636
    Helaas wel prijzig.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2017
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Mijn partner heeft Iran bezocht, weliswaar voor 2011 en komt veel in Saudi, Oman en Qatar. Recent Esta aangevraagd en zonder problemen gekregen.
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina