Travelhackers Gezocht!

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Demi, 29 mei 2020.

?

Ik noem mezelf een travelhacker.

  1. Ja

    5 stem(men)
    17,9%
  2. Nee

    23 stem(men)
    82,1%
  1. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Als de belasting in box 3 teveel omhoog gaat om de begrotingstekorten in de eurozone te dichten dan ga ik dit wel eens serieus overwegen ja ;).
     
    Javadest, Urbanjazz en Thijsk vinden dit leuk.
  2. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Vanaf 250k kan je een spaargeld BV oprichten waar je 20% belasting over je werkelijke rendement haalt. Alleen van toepassing als je een softie bent die alles cash aanhoudt.

    https://www.spaargeldbv.nl/FAQ-spaargeld_bv.html
     
    Ambtenaruh, Thijsk en Urbanjazz vinden dit leuk.
  3. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Maar dan betaal je belasting aan de ECB in de vorm van een negatieve rente ;).

    Maar ff on topic: Ja, miles&points spelen wel een kleine rol :). Maar geen doorslaggevende rol.
     
  4. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Nee bijzonder handig om een hypotheek aan je kinderen/vrienden te geven. Zo betaal je maar 0.40% vermogensrendementheffing ipv 1.7% in box 3.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. Demi

    Demi Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Kan ik hieruit opmaken dat het dus in Nederland wel zou kunnen, maar erg moeilijk wordt gemaakt om aan creditcards te komen? Wellicht dat het alleen voor de echte fanatiekelingen is weggelegd dan??
     
  6. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ja, of voor mensen met een blog met groot bereik.

    Persoonlijk heb ik de amex, die geeft 20k punten als welkomstbonus en elke 13 maanden wisselen een vriend en ik die af.. zo krijgen wij allebei 40k punten "per jaar".

    De overige meerwaarde komt uit punten voor elke euro die je uitgeeft. In mijn geval is dat slechts 5000. Als je bedenkt dat een business class retourtje gauw 100k punten kost moet ik of meer vrienden vinden aan wie ik die kaart kan slijten of 2.5jaar sparen.
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Je ziet minder NL travel hackers, omdat het minder loont. In de VS kun je ervan leven als je er goed in bent, vanwege de concurrentie op de credit card markt (zoals eerder aangegeven in dit topic). Travel hackers zijn de influencers van de credit card bedrijven. Als iemand zo'n credit card koopt via jouw linkje, krijg je 30.000 punten of een financiële vergoeding en als 10 mensen dat doen, kun je er een keer business class van vliegen.

    Het ABC filmpje dat je deelt is een journalistieke productie, maar je ziet al meteen in de comments (screenshot van de eerste 3) dat mensen zijn bedrijf wel door hebben.

    upload_2020-5-29_17-11-53.png
     
    Urbanjazz en Thijsk vinden dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Denk dat het inmiddels weer tijd is voor de beantwoording op de eerder gestelde tegenvraag: wat is nu precies de doelstelling van je "vooronderzoek"?

    Wil je nu meer over de mens achter "de travel hacker" weten, ben je op zoek naar een gelijksoortig business model voor NL of wil je eigenlijk gewoon uitleg over hoe deze hobby werkt zonder uitgebreid eigen onderzoek?
     
    JustinCase, Thijsk, Godenzoon14 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Het wordt niet bepaald moeilijk gemaakt. Credit cards aanvragen én promoten kan iedereen. De markt is echter een stuk kleiner dan in de VS. Het heeft niet echt te maken met het wel of niet fanatiek zijn.

    Travel hacken is een business model voor influencers, credit card maatschappijen, bloggers en vloggers. Ik ben oprecht best benieuwd naar de hoeveelheid geld die daarin om gaat. In ieder geval is 'gratis first class vliegen' goede click bait.

    Naar mijn beeld krijgen veel youtubers en bloggers hun vluchten gesponsord door bepaalde vliegmaatschappijen zelf. Het kan eigenlijk ook niet anders. Als je ziet hoeveel positieve reviews een discutabele maatschappij zoals bijvoorbeeld TAP Air Portugal krijgt op youtube. Iedereen die met ze gevlogen heeft weet wel beter.

    Het zou ook goed kunnen dat men punten van financiële instellingen kado krijgt om er vluchten en hotels mee te kunnen boeken om er reviews over te schrijven. En er dan vervolgens reclame voor te maken. Bij in ieder geval TPG staat altijd een uitgebreide beschrijving van allerlei credit cards die ze je het liefst vandaag nog aan willen smeren.

    Dat is hier op InsideFlyer, hoewel misschien op kleine schaal, ook een enorme doorn in het oog. Het gaat het idee van een forum voorbij om actief te gaan leuren naar credit card referrals. In feite maak je gebruik van de bekendheid van een forum waar iedereen aan bijdraagt om er zelf beter van de worden. Dat het op een frontpage staat is natuurlijk geen excuus om het in het forum ook te doen.

    Op het FlyerTalk forum zie je helaas ook steeds vaker dat mensen hun eigen blogs aanprijzen. Resultaat ervan is dat je mensen die oprecht en zonder eigen belang behulpzaam zijn steeds vaker niet meer terug ziet komen op allerlei fora.

    Maar om op je vraag terug te komen: Nee, ik ben geen travel hacker.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2020
    Ambtenaruh, petert, KieWie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Demi

    Demi Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor al jullie uitgebreide informatie! Om nog eens op mijn 'doel' terug te komen. Ik ben vooronderzoek aan het doen naar een potentieel televisieprogramma waarin travelhackers b.w.v. gevormd of gevolgd zullen worden. Een programma ontwikkelen is echter niet binnen een dag gedaan. Er is uitgebreid vooronderzoek nodig om te ontdekken of dergelijke onderwerpen daadwerkelijk interessant genoeg zijn om naar te kijken (en of er iets van te maken valt). Om hierachter te komen, is het belangrijk dat ik de wereld van de travelhacker induik en profielen schets van travelhackers. Inmiddels heb ik al een heleboel berichten op het forum en vooral ook privé mogen ontvangen over wie jullie zijn, wat jullie doen en wat ik vooral moet weten over het onderwerp. Heel erg bedankt daarvoor!

    Vooralsnog heb ik mijn twijfels over het maken van een programma, maar ik kom. toch nog steeds graag in contact met zoveel mogelijk travelhackers, of mensen die zich net iets anders definiëren, zodat ik een zo uitgebreid mogelijk profiel kan schetsen van de wereld van de travelhacker.

    Nogmaals: 'mazen in de wet', 'dealtjes' en andere travelhacks zullen natuurlijk nooit aan bod komen en zijn niet relevant. Het vertellen van verhalen over mensen die afwijken van de norm of een bijzondere levensstijl hebben, dat is het einddoel!
     
  11. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Momenteel niet de meest handige optie, maar het jaar isnlang en vanaf gisteren zijn de terrassen weer geopend.
    Ik prefereer persoonlijk contact boven contact via pm's ;). Mocht je dus meer willen weten over travel hacks, status matches en het optimaal verkrijgen en inzetten van punten, dan staat mijn uitnodiging ;).
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  12. LeidenHub

    LeidenHub Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Gast, ga je huidhonger en je wanhoop even lekker ergens anders botvieren.

    Ze heeft je heel beleefd duidelijk gemaakt dat ze geen interesse heeft om af te spreken met een 37-jarige IT consultant uit Breda die er door zijn avatar uitziet alsof hij het achterlijke neefje van Optimus Prime is. Tóch blijf je het proberen.

    Je bedoelt het ongetwijfeld niet onaardig; "vragen staat toch vrij?;)". Maar je gedrag zorgt voor een onaangename sfeer die ongastvrij overkomt. Jij laat blijken dat op dit forum een vrouw blijkbaar niet haar werk kan doen zonder herhaaldelijk mee uit gevraagd te worden.
     
    petert en Javadest vinden dit leuk.
  13. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Stalker alert!
    White knight alert!

    Het zal me aan mijn reet roesten welk geslacht de persoon heeft (want ongeacht geslacht lijkt me een kop koffie handig), maar zonder voor te stellen meteen alle info uit de gebruikers hier te trekken met als excuus "een programma maken", valt voor de meeste mensen hier slecht.
    Dát zorgt voor een onaangename sfeer en dan zijn mensen weleens ongastvrij.
    Daarnaast is jouw houding erg discriminerend, omdat je er meteen vanuit gaat dat Demi zichzelf niet zou kunnen verweren en hulp nodig heeft van jou.
     
    mgo01 vindt dit leuk.
  14. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Lief doen!☺️
     
  15. LeidenHub

    LeidenHub Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben blij dat je inziet dat je gedrag ongastvrij overkomt.

    Ik doe het niet om haar te helpen. Ik spreek jou aan op je gedrag omdat ik dat in het ongepast vind. Als zij het niet ongepast vindt, verandert dat niets aan hoe ik tegen jouw gedrag aankijk.

    Het doet er niet toe dat je op zowel mannen als vrouwen valt. Door alleen met haar af te willen spreken als ze vrijgezel is, laat je geen twijfel over wat je bedoeling is.

     
    Javadest vindt dit leuk.
  16. Demi

    Demi Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt dat je het voor me opneemt. Ik heb inderdaad geen behoefte om met een vreemde af te spreken. Excuses aan @Thijsk als ik hierover te onduidelijk ben geweest, dat is mijn fout. Ik begrijp ook helemaal dat mensen mij niet meteen heel hun levensverhaal willen vertellen, aangezien ik hier natuurlijk ook zo goed als anoniem ben. Dus ook in dit opzicht heb je een punt! Bedankt voor jullie reacties, beiden. Mochten jullie mij nog wat willen vertellen over travelhacken in het algemeen of jullie eigen verhalen met mij willen delen, kijk ik graag uit naar een berichtje via dit platform! :)
     
  17. Demi

    Demi Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb nog een vraag voor jullie vanuit een net iets andere insteek. Hebben jullie wel eens expres iets gedaan om een upgrade te ontvangen? Denk aan: nootjes verkruimelen op je stoel en zeggen dat je een allergie hebt, klagen over je hotelkamer en vervolgens een luxe suite krijgen. Noem het maar op. Ik ben erg benieuwd hoe ver sommigen van jullie nou echt gaan!

    Ik kan me voorstellen dat jullie bepaalde ervaringen liever niet openbaar maken. Als je toch je verhaal wilt vertellen zou ik ontzettend graag in contact komen en een privéberichtje ontvangen!
     
  18. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Als je op m'n tenen staan voor de incheckbalie zodat ik i.p.v. 2.00 m als 2.05 m boven de groundstewardess uittorende meetelt, ja dan wel.... (vroeger lukt het zo nog om gratiez en voor niks, zonder status, de exitrow te bemachtigen)

    Maar anders... nee... ik zou spontaan gaan klagen in dit topic als ik iemand zoiets zou zien doen.........
     
    petert, Javadest, JustinCase en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Demi

    Demi Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Interessant! Die heb ik nog nooit gehoord. Hierdoor kreeg je dus een betere plek in het vliegtuig?

    Ik begrijp je frustratie, maar ben stiekem toch ook wel heel benieuwd naar deze opzettelijke 'travelhacks'.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  20. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    "Vroeger"....... tegenwoordig gewoon Elite+ voordeel :D
    Gewoon betalen pannenkoek :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina