Transfer CDG 2G vs. Lounge 2F

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Marechal, 27 apr 2023.

  1. Marechal

    Marechal Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Zondag heb ik een lange transfer op CDG Terminal 2G. De lounge daar is erg beperkt. Weten jullie of het mogelijk is om een van de andere lounges (bijv. 2F) te gebruiken?
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Dat is mogelijk, als ze je vlucht zien kunnen ze een opmerking maken maar ik ben nog nooit geweigerd. Wat ik doe is ongeveer 1 uur voor vertrek naar terminal 2g gaan en daar ook de mini lounge bezoek voor 10-15 minuten als de bustransfer een beetje meezit.
     
    Marechal, ErwinLansing en Urbanjazz vinden dit leuk.
  3. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Toen ik eens aankwam van een long haul, zijn we daar direct in de lounge gaan zitten. Moesten ook naar G voor vluchtje naar DUS. Neem wel je tijd, je gaat nog door de security. Je hebt dan geen zin in stress als het druk is.
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik ga ervan uit dat er 2F Schengen bedoeld werd, dan heb je geen security of paspoortcontrole meer, enkel de ‘busreis’. De bus doet er 7-8 minuten over en soms moet je er op wachten dus 1 uur is prima, 30 minuten voor de ‘busreis’ en dan heb je nog voldoende speling voor boarding.
     
  5. Marechal

    Marechal Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Vandaag gedaan. Ging helemaal goed. Bedankt voor jullie tips.
     
  6. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Als ik de tijd heb, neem ik altijd een omweg naar 2F, daar zijn ook meer faciliteiten :)
     
  7. charry

    charry Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Stond toevallig gisteren bij de ingang van de 2F-lounge achter 2 passagiers die naar de 2G-lounge werden doorverwezen (na bestudering van hun boarding pass). Het was niet overdreven druk in de 2F-lounge, dus dat zal het probleem niet geweest zijn.,
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Personeel probeert wel eens passagiers te ontmoedigen.

    Gisteren zelf geen problemen om 2F binnen te komen, want in vergelijking met de 2F lounge is de 2G echt en huiskamer.

    Heb daarnaast ook het transfer record gehaald, want exact 11 minuten van bovenste verdieping 2F lounge tot aan 2G teminal, soms heb je alles mee.
     
  9. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Maar... als ik naar 2F ga, scan ik gewoon zelf mijn boardingpass en krijg ik altijd een groen poortje (ook als ik binnen EU vlieg). Of worden poortjes nu rood?
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Poortjes gaan gewoon open maar personeel staat daar met tablets passagiers te ‘screenen’ en doet soms actief aanspreken.

    In mijn geval standaard want bij mij wordt het eerst lang blauw voordat poortje open gaat en wil mij actief wegstoppen in het ‘vip’ gedeelte maar dat wil ik zelf niet altijd.
     
  11. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Heb aanstaande donderdag een overstap in CDG 2F, is de toegang de €75 waard?
     
  12. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ne
    Wat mij betreft niet.
     
    Jelle vindt dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    €75 is wel echt aan de prijzige kant, ik zou het er niet voor over hebben maar dat heb ik bij elke lounge eigenlijk wel.

    Op zich is het eten prima in vergelijking met KLM lounge en de kleine blikjes zijn handig natuurlijk maar voor een paar uur dus zeker niet waard.
     
    FlyingBlob en Jelle vinden dit leuk.
  14. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    hebben we geen lounge bezoek thread meer?
    daar kan je aangeven wanneer je waar en hoe laat bent, wie weet kan iemand je meenemen de lounge in.
     

Deel Deze Pagina