transavia

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door bernard, 30 mrt 2015.

  1. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    na jaren weer eens een retourtje bcn geboekt met transavia en het was absoluut een aparte ervaring te noemen. Ik heb verschillende keren gekeken of er geen Transavia Classic Tour op mijn ticket stond maar nee. Het begon bij het inchecken in bcn terminal 2, dat kan dus niet. we hadden 1 koffer die we af moesten geven en de incheckbalie gaat dus pas 2 uur van tevoren open. In theorie dan want dat werd niet gehaald door de het betreffende personeel dat uitgebreid met elkaar stond te praten. ik waande me in 1985, geweldig gewoon! de totale desinteresse bij het inchecken en de nerveuze en geirriteerde reacties maakten de ervaring compleet. De Classic Tour ging verder bij het boarden van de 737-700 want, net als vroeger, was dit een puinhoop. 4 mensen die op een verkeerde stoel zaten 1 die erop stond bij het raam te mogen zitten en hier een hoop ophef over maakte, bagage die uiteraard niet paste in de kofferbakken, oudere mensen die hun stoelnummer niet kunnen vinden stress stress stress. het is duidelijk dat Transavia een ander deel van de markt bedient dan bijvoorbeeld KLM, het merendeel van de passagiers heeft weinig of geen ervaring met vliegen. Dan het toestel. ik denk dat ze speciaal voor de Classic Tour deze kist hadden afgestoft want ik heb hier iets gezien waarvan ik niet meer wist dat het ooit bestaan had! Asbakjes in de stoelleuning!! Fantastisch!! net als 25 jaar geleden. volgende keer graag muziek uit de jaren zeventig om het compleet te maken. De stoelleuning heeft nog een groter probleem namelijk een bedieningspaneeltje voor de koptelefoon ( van vroeger) met bijbehorende rechthoekige scherpe randen die pijnlijk zijn aan je elleboog die ik daar dus wil plaatsen om mijn hoofd met mijn hand te ondersteunen om een dutje te doen. Want de rugleuning is te kort om je hoofd ertegen aan te leggen. Die reikt namelijk niet verder dan je schouders. En je kan niet verder naar voren schuiven omdat die ruimte er niet is met een pitch van 30'. Kortom zero comfort, net als vroeger. De crew speelde het spel goed mee door plichtmatig het rondje met de kar te doen en zich dan terug te trekken achter een aftands blauw gordijntje in de galley. Mededelingen werden routinematig afgehandeld en verder waren ze vooral met zichzelf bezig. Ook de Captain en Copiloot kwamen even buurten. was er nog iets positiefs te melden zult u vragen? nou nee dus, het was een oncomfortabele, ongastvrije vlucht met een crew die vooral met zichzelf bezig was. Voor mij niet voor herhaling vatbaar.
    Dat het anders kan bleek op de heen vlucht van adam naar bcn met een 737 met next generation sky interior. indrukwekkend en totaal anders. ook de crew had een absoluut andere attitude en zette hier wel de puntjes op de i. Het kwaliteitsverschil was zo groot dat het wel 2 verschillende Airlines leken.... Transavia waar ga je heen?
     
    Valentijn en Basjep vinden dit leuk.
  2. Maan

    Maan Guest

    Tsja, prijs kwaliteit verhouding he :p
     
  3. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    FlyingDutchman87, Valentijn, rezag en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina