Transavia flying blue voordelen. HV vermijden

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door silvernaarPFL, 11 apr 2022.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Gele/witte/blauwe sticker op zijn paspoort zal wel beginnen met een 5, 6 ofzo. Zodra je die hebt is het tijd voor popcorn of een nieuw paspoort.
    Voor dit soort situaties hebben ze het 2e paspoort uitgevonden, die gebruik je dan voor stempels uit Libanon enzovoort.
    Brief van je contactpersoon/klant in Israel wil ook wel eens helpen om een laag nummer te scoren, vooral als je relatie/klant iemand uit de IDF ofzo is. Die bellen ze wel uit hun bed.
     
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Grappig hoe een discussie over FB en Transavia uitmondt in dubbele paspoorten en spionage:D:D
     
    Ambtenaruh, Ruut en VinceG vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.748
    Leuk Bevonden:
    1.981
    Trofeepunten:
    298
    Dit en vooral veel stempels van bepaalde bestemmingen waardoor men ook wel snapt dat het werk gerelateerd is, ze weten echt wel wat ik doe en dat heeft niets met spionage te maken, maar het profiel doet de alarmbellen afgaan, elk jaar weer…
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1.936
    Trofeepunten:
    273
    Daarom heb ik een 2e paspoort die ik vooral gebruik voor Israel en aanverwante landen. :D Ik heb niet zo'n zin in dat bankje en de ondervragingen.
    Daarnaast meld het bedrijf waar ik voor kom mij altijd netjes aan en dat helpt wel een beetje.
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.678
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Ik ben normaal al een soort van zenuwachtig bij de controle (geen idee waarom) maar in Israël zal dat bij mij wel helemaal erg zijn dan :D
     
    Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1.936
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb dat helemaal niet, maar in Israel voel ik me altijd wel ongemakkelijk. :rolleyes:
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  7. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    241
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    In de USA kunnen ze er ook wat van: stond jaren geleden eens nietsvermoedend voor het loket van de immigration officer, toen die ineens begon over mijn trolley: wat ik daar zoal in vervoerde :eek:. Die vraag zag ik echt niet aankomen, ik sloeg helemaal dicht en begon bijna te stotteren. normaal echt geen last van hoor!
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.748
    Leuk Bevonden:
    1.981
    Trofeepunten:
    298
    Toch hoeft dat helemaal niet, prikken ze ook zo doorheen trouwens.
    Uiteindelijk gaan ze ook door vooraf bepaalde stappen in combinatie met nationaliteit, reisgeschiedenis en zijn niet de antwoorden op de vragen maar vooral hoe je daarop antwoord van belang.
    Leukste zin die ze gebruiken is you are not telling the whole truth.
     
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik denk dat de enige reden dat het nog "on topic" is omdat HV ook naar Israel vliegt?
     
    lloydje33, VinceG, jphorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.678
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Zit ook te twijfelen om met Transavia naar Alicante te gaan, KLM vraagt 330 euro voor een retour, Transavia 160...
    Belachelijke prijs van KLM, dan kan ik net zo goed een BC ticket bij LH kopen voor 400 euro.

    Overigens wel apart dat als ik BRU-AMS-ALC boek ik wel de transavia vlucht onder een KL vluchtnummer kan boeken maar rechtstreeks vanaf AMS kan dat niet helaas..
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2023
    MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Waneer ga je dan? ik heb zonet voor 2 personen in totaal voor 318 euro klm geboekt 20 tm 27 februari.
     
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.678
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    In juni of september, daar ben ik nog niet uit.
    Net nog even gecheckt en juni is eco bij KLM inmiddels bijna net zo duur als business bij LH. :confused:

    Maar heb vooralsnog geen haast om iets te boeken dus wacht nog ff af.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  13. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    401
    Trofeepunten:
    63

    Toevallig ALC geboekt met Transavia in maart. Met tegenzin (heb ze sinds 2019 kunnen vermijden), maar KLM vroeg €600+ voor een enkele reis met het hele gezin. Totaal meer dan €1100 voor een retourtje. Plus ongunstige vliegtijden als je daar een midweek heen wilt gaan. Maar wel gekozen voor vertrek vanaf Rotterdam-The Hague Airport i.p.v. Schiphol, dat kan ik vanuit mijn zolderraam bijna zien liggen :D

    Boekingsproces bij Transavia was wel weer drama. Verschrikkelijk.
     
    MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  14. Nixxin

    Nixxin Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Waar ik mij in vergist heb, is dat bij het boeken van Plus, je denkt dat je 16 XP punten krijgt, uiteindelijk zijn het er maar 10 XP. Het aantal van 16 XP vond ik al vreemd, meestal krijg je 10 XP binnen Europa bij KLM.
    Er staat dus "Earn up to 1000 Miles and 16 XP", dat "Earn up" had ik niet goed op gelet.
     
  15. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Weet niet of het zon goed idee is om nu Transavia te boeken... Klein beetje chaos daar tenzij je je eigen vliegtuig meeneemt?
    En ja KLM tickets op zulke bestemming zijn echt enorm in prijs gestegen.
     
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    401
    Trofeepunten:
    63
    KLM is sowieso hartstikke duur geworden, zonder dat de kwaliteit met de prijzen mee is gestegen.

    Begin me ook steeds meer af te vragen wat de strategie nu is. Niet zo lang geleden was dat nog ‘prijsvechter’ zijn, terwijl KLM aan ‘de achterkant’ veel te duur was om überhaupt te kunnen prijsvechten. Hun economy product valt op routes naar de golf en Zuidoost Azië in het niet bij concurrenten en dat geldt ook zeker voor prijs. Dat begint ook steeds meer te gelden voor hun businessclass product.

    En als je alle kosten van een Transavia ticket en bagage bij elkaar optelt, dan zit je ook flink aan de prijs en kun je net zo goed KLM vliegen (die qua bagage dan wel weer betere voorwaarden heeft). Behoudens enkele bestemmingen waar je helaas echt niet om Transavia heen kunt
     
    Elgertje vindt dit leuk.
  17. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18

    Ik zou even wachten met boeken via Transavia.... Vorige week in Barca. Netjes op tijd online ingechecked, echter avond voordat we terugvlogen; vlucht geannuleerd
    Probeer dan maar eens iemand van Transavia aan de lijn te krijgen. Drama. Uiteindelijk de dame aan de lijn deed het super (zij kan er ook niets aan doen). Dit is voor mij één van de redenen om deze club voorlopig even te vermijden;;
     
  18. D3nnisK

    D3nnisK Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Ook annulering te pakken met Transavia richting ALC voor a.s. zaterdagochtend.
    Door Transavia op de vlucht zondagmiddag gezet.
    Toch maar gekozen om te annuleren en gewoon weer lekker KLM te pakken.
    Geen zin in eventueel gedoe nog met de terugvlucht later volgende week:p
     
  19. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    271
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
     
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    401
    Trofeepunten:
    63
    Wij zijn eind maart naar ALC echt door het oog van de naald gegaan! Mag ik vragen wat KLM je gekost heeft? Nog naar gekeken, toen. Maar was (meer dan) 2k voor een economy retour (vier personen)!
     

Deel Deze Pagina