Transavia flying blue voordelen. HV vermijden

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door silvernaarPFL, 11 apr 2022.

  1. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Als Platinum probeer ik altijd Transavia te vermijden en met AFKLM concurrent te gaan. De reden is de hel die checkin is bij Transavia op Schiphol, vooral op spitstijd. Ik snap dat het een ander business model is dus betalen voor stoelen, bagage eten etc. Maar dat er niet op Schiphol een bagage check in mogelijkheid is bij sky priority of aparte rij snap ik niet. Je wilt toch je loyale klanten binnen de groep behouden? Nu kies ik er in elk geval voor om andere airline te vliegen omdat je daar geen rijen hebt. Wie herkent dit of heeft slimme oplossing?
     
  2. Desflyer

    Desflyer Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    13
    Ja extreem herkenbaar. Voor sommige bestemmingen/tijden moet je wel, want er vliegt niets anders. Malaga bijv. Nu heb ik meestal alleen handbagage, maar nu in Covid-tijden sta je dan voor de terugvlucht 2 uur in de rij tussen de koffers van mensen alleen voor je boardingpas, omdat ze je QR-code willen zien. En waag het niet voor alleen je boardingpas bij een balie voor een andere Transavia-vlucht te gaan staan (bijv. naar Eindhoven ipv AMS), want dat mag niet. Foei! Drukte vermijden kan niet, want de balies gaan pas 2,5 uur voor de vlucht open, en dan staan er al mensen in de rij. Doe er dan een balie bij voor mensen die niets in te checken hebben oid! En dan vervolgens nog rennen naar de gate ook anders ben je te laat. Drama. Het vliegen zelf vind ik niet eens zo slecht, relatief weinig vertraging, goed eten/drinken. Vriendelijk personeel. Ik vlieg liever met Trans dan met 'premium' TAP bijv naar Portugal qua personeel en service.
     
    silvernaarPFL vindt dit leuk.
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Hoewel ik geen hekel aan HV aan boord heb , heb ik wel een hekel aan het hele inchecken /drop off proces/ geen loungetoegang etc.

    Af en toe kom ik op KL/AF ticketmogelijkheden tegen in metal-HV en onder KL/AF nummer. Dan heb je wel Priority en lounge enz.

    Overigens is Malaga gelukkig wel met KL te boeken. ALC doe ik nooit meer met HV zo lang ik met KL kan, ofschoon in winterseizoen dit alleen za. zo , ma kan...
     
    Desflyer, RobertFB en Urbanjazz vinden dit leuk.
  4. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Het stomme is dat Transavia ook helemaal geen goedkope maatschappij is. Op routes die beide vliegen is KL vaak goedkoper.

    In de zomer zijn de tickets in de EU rustig 500pp. Vraag en aanbod, prima, maar dan mag je ook wel iets aan je service op de grond doen.
     
    coenvh, Urbanjazz, MichaelNight en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Desflyer

    Desflyer Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    13
    Ja maar iig afgelopen winter vlogen ze maar paar x per week oid. Zeker niet iedere dag Bepaalde dagen ging er maar 1 vlucht per dag zelfs vanaf AMS en dat was HV. (Nog altijd beter dan Vueling uiteraard...)
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    KLM heeft zich de laatste tijd wat meer op de leisure markt gericht waar Transvertragia al op ploog en moet zich nog op deze markten positioneren en daardoor kunnen de prijzen nog in het voordeel zijn van KLM.

    Het probleem met Transavia zijn inderdaad de incheckbalies die maar een beperkte tijd vooraf open zijn, en geen priority lanes waardoor je achter de 1 x per jaar veelvliegers moet gaan staan met teveel bagage...

    Ik heb geen enkel probleem met een budgetmaatschappij, met Easyjet of Ryanair naar London Stansted, geen probleem, zolang je maar online kan inchecken en de boarding pass verkrijgen, anders is het namelijk een no go.
     
    beuse242 en Urbanjazz vinden dit leuk.
  7. EdwardMusch

    EdwardMusch Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik dacht nog met een HV55xx vlucht de lounge in te kunnen. Dat had ik nl op deze site gelezen. Lekker vroeg door de douane en op naar de lounge. Geweigerd. WTF. Als het even kan, was dit mijn laatste Transavia-vlucht.
     
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Had je dit geboekt onder een KL/AF nummer?
     
  9. EdwardMusch

    EdwardMusch Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Nee dat was erg lastig voor Cyprus.
     
  10. EdwardMusch

    EdwardMusch Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    532C43CF-7FC7-4F86-92E8-D4A1DF6BDB0E.png
     
  11. EdwardMusch

    EdwardMusch Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Deze kwam ik op deze site tegen….
     
    bedeve vindt dit leuk.
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik ben bekend met het artikel waarnaar je verwijst. Die blogpost is van 2018, dus er is wellicht het een en ander veranderd. Onderaan de post waren ook anderen die ook geen toegang kregen. Ontzettend balen dat je niet de lounge in kon!
     
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dat excuus dat ze geven dat je met HV de lounge niet in mag enz. omdat HV alleen FB lid is maar geen Skyteam slaat helemaal nergens op..
    Een HV reiziger die alleen met HV reist en XP verzamelt kan dus alleen sparen en zelfs status krijgen maar kan vervolgens niks met die verdiende status doen...heel raar.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    He verdorie. Ik wil dit niet lezen eigenlijk.
    Ik moet naar Israel en Transavia is de enige die een beetje normale tijden heeft om te vliegen naar TelAviv. Waarom moet iedere andere maatschappij midden in de nacht vertrekken of aankomen? :mad:
     
    Ruut en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Omdat alle andere maatschappijen de vluchten op hun netwerk willen aansluiten. Maar ben het met je eens dat daardoor met KLM de tijden wel belabberd zijn…
     
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Niet alleen KLM. Sowieso alles deze kant op (ook lufthansa en anderen) vertrekken allemaal heel vroeg. In principe nooit zo'n probleem, maar Ben Gurion airport is gewoon een nachtmerrie altijd als je er vandaan moet vertrekken. Zeker altijd 3 a 4 uur van tevoren aanwezig.
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Mijn voordeel voor Tel Aviv is dat ik altijd de speciale security krijg.
    Dan mag je de normale rij overslaan en kan je rustig de extra checks ondergaan. Heerlijk relaxed op een bankje terwijl ze zorgvuldig e.e.a controleren.
    Ik geniet elke keer de horror op het gezicht van de ‘rookie’ die mijn paspoort bekijkt in de rij bij de incheckvalie, de opgeroepen line manager verschiet ook gauw van kleur, en de duty manager en ik gaan dan even kijken welke training beter is, want ondervraag technieken zijn leuk, ik heb dezelfde training gehad….
     
    coenvh, michiel1, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Nu ben ik wel benieuwd, waarom krijg jij dan die speciale security?
     
    MollyMoon en MichaelNight vinden dit leuk.
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Zullen wel bepaalde stempels in z'n paspoort staan vermoed ik. :p
     
    MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  20. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Hmmm en wat te denken van "via Budapest over land reizen naar Kyev"? nu in deze tijd ?? Ook nog eens een speciale behandeling in Israel..Wie krijgt van de Mossad toestemming voor zoiets? Volgens mij is Ozzietukker een spion..:D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • clear.png
      clear.png
      Bestandsgrootte:
      137 bytes
      Weergaven:
      35
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina