Tot wanneer is mijn Gold status geldig?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Johan, 2 feb 2017.

  1. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Edit: vraag beantwoord ... 31 maart 2017 is gewoon de einddatum voor de "2016 status". FB Gold loopt door gedurende heel 2017.

    Het is mij in eerdere jaren niet opgevallen, maar ik zie nu in de KLM app dat mijn Gold status loopt tot 31 maart 2017. Aangezien ik in 2016 in totaal 36 qualifying flights heb gemaakt begrijp ik dit niet helemaal; ik zou toch in heel 2017 Gold member moeten zijn? Is er iets veranderd in de Flying Blue voorwaarden?

    Het zal toch niet zo zijn dat ik tot eind maart de priority voordelen heb, en daarna pas in oktober weer? Want eerder kom ik niet aan de 30 vluchten dit jaar.

    Bedankt! (ik heb ook KLM gemaild hierover)
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2017
  2. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Lijkt me eerder een fout. Als je vorig jaar Gold hebt gehaald moet je tot maart-2018 je Gold status hebben. Heb je ook op de site gekeken wat er staat/AirFrance app?
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De 31 mrt is altijd, staat ook al jaren op je pasje.
     
  4. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Zojuist antwoord gehad van KLM ... klopt helemaal. Ik heb er alleen nooit op gelet, en het viel me nu ineens op in de KLM app :)

    Overigens heb ik geen idee waar mijn fysieke pasje is ... gebruik ik nooit meer.
     
  5. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Volgens de handleiding op deze site (https://insideflyer.nl/handleiding-flying-blue/) zou je tot 31 maart 2018 gold moeten zijn.

     
  6. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb het idee dat ze de statusverlengingen pas ergens in februari effectueren, en ook de nieuwe fysieke kaart opsturen. Bij mij staat er ook 31 maart 2017 in de app (die wel vaker achterloopt), maar kijk vorig ook de langverwachte email: "Congratulations! You will stay Gold next year"
    Kortom, ik zou er (nog) niet nerveus over worden, het is echt 31 maart 2018 maar de IT is nog niet achter...
     
  7. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @ErwinLansing je krijgt zodra je kwalificeert je tags, brief en kaart. Dus als je je kwalificeert in 2016 krijg je je kit in 2016 en die is ook voor 2017. Herkwalificeer je je in 2017 dan krijg je ze inderdaad in maart 2018 waarschijnlijk
     
  8. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    @Denzi Precies, bij herkwalificering in 2016 komt de kit pas over een paar weken, dus kan ook zijn dat de uitloopdatum in de app ook pas tegen die tijd wordt bijgewerkt.
     
    Denzi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina