Tools voor de frequent flyer

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Lionell, 14 jul 2014.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    De luxe hotels waar veel westerse toeristen komen hebben vaak standaard internetverbinding met Hong Kong.
     
    high_class vindt dit leuk.
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik heb zelf een weekje hilton shanghai geboekt en daarna een appartement. ben benieuwd of die ook een VPN verbinding hebben
     
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik verwacht van wel. Hilton Shanghai ligt in Pudong toch? Volgens mij is er een speciale regeling voor hotels in Pudong/Shanghai omtrent het internet. Hilton Beijing Capital Airport had in ieder geval standaard verbinding met Hong Kong.
     
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    nope, daar staat vast een andere :D
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Voor degenen die deals van bepaalde sites in de gaten willen houden, kan je gebruik maken van RSS feeds. Ik gebruik hier zelf Feeder voor (in Chrome), vanaf moment dat er een deal komt, krijg je een notificatie. Op IOS devices gebruik ik Feedly waar ik alles in zet, kan ook syncen naar Feedly applicatie op OSX. In de pro versie zitten nog meer features in, teveel om op te noemen.

    Je kan zelfs zo ver gaan dat je voor bepaalde feeds of deals (werken met wild cards en nog andere technische blabla...) zodat je IOS notifications krijgt op je lock screen. Het ligt er maar aan hoeveel tijd je erin wil steken, want het is wel wat knutselwerk en vergt onderhoud van apps & extensies.
     
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik zal eens kijken naar Feedly. Gebruik op dit moment de ingebouwde RSS functie van iOS, maar ik moet voortdurend kijken of er nog deals zijn of niet. Niet echt handig.
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Feedly is vooral handig op ipad, is het iets overzichtelijker. Je hebt er een makkelijke search functie waarmee je op naam kan zoeken naar je favoriete blog of deal site, nadien gewoon op add klikken en dan wordt ie toegevoegd. Je kan er ook lijsten in maken, zo heb ik er zelf eentje voor "Travel" gemaakt en nog andere labels toegewezen. Op ipad/iphone kan je dan gewoon omhoog/omlaag "swipen" om door de berichten van alle gevolgde sites te gaan. Let wel op met Feedly dat als je gebruik wil maken van de advanced features, je de pro versie moet kopen. Ik ben er voorlopig nog niet uit of het het geld waard is...

    Zelfs de gekende FT fora threads kan je erin toevoegen en op die manier daar de laatste MR deals of hotel deals volgen :)
     
    Tuvalu en high_class vinden dit leuk.
  8. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    ik heb een toontje nodig om automatisch op een vpn te komen als je op een onbekend /onbeveiligd wifi. Gebruik nu Onavo protect, maar dit connect altijd naar een vpn ongeacht of ik 4g of thuis wifi zit.
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dan moet je eens kijken naar "Cloak - Super Simple VPN" voor IOS, hierin kan je netwerken aangeven die je vertrouwt en daarom wordt dan geen vpn connectie gemaakt.
     
    high_class vindt dit leuk.
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    klinkt ideaal
     
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ah Cloak is dus niet voor zaken zoals netflix kijken
     
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Cloak kan je in principe daarvoor ook gebruiken, ligt eraan naar welk land je een vpn verbinding maakt en of ze het toelaten. Ik heb de app zelf nog niet gebruikt. Als ik in het buitenland zit en wil Netflix kijken, TV programma wil kijken uit Belgie of iets anders wat ik thuis op m'n netwerkdrive heb staan, dan maak ik gebruik van een zelfgemaakte vpn verbinding naar m'n router thuis.
     
  13. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    volgens hun faq was het niet echt geschikt. Ik heb het toch geïnstalleerd en ga het allemaal testen
     
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben hier ook al even mee bezig maar ik snap er vrij weinig van....
     
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    gebruikt er iemand Tripit Pro en waarom is dit beter dan Awardwallet Pro? Ik vind het er in ieder geval niet gelikt uitzien :D
     
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik een goede RSS feed kan instellen op mijn iPhone en Macbook? Heb het in het verleden geprobeerd, maar toen had het niet het gewenste resultaat
     
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik stuur je vanmiddag de uitleg, zit momenteel op kantoor.
     
    high_class vindt dit leuk.
  18. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben niet zozeer benieuwd naar hoe je RSS feeds instelt maar meer inhoudelijk welke RSS feeds je in de gaten houdt, misschien artikel of sticky waardig?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik schrijf niet meer voor Ikvliegveel... Maar zal hier wel iets kleins posten als ik tijd heb.
     
  20. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Lionell, nee!?!? What happend?
     

Deel Deze Pagina