Tools voor de frequent flyer

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Lionell, 14 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    geinige site
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    1. Ik ben trouwens zeer tevreden over MILEWAYS. Niet zozeer dat ik super veel vouchers verdien met het in en uitchecken van vluchten. Meer met het zien waar mijn vrienden zich begeven zonder het steeds te moeten vragen. Maar belangrijker nog dat ik nu al met een vertraging eerder op de hoogte was dan de gate op schiphol zelf en laatst een annulering in Dubai (eerder dan email en sms van KLM).

    2. KLM APP probleem. Op één of andere manier staat mijn terug vlucht niet in de app. Heeft iemand anders dit ook al eerder meegemaakt?
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  4. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    klm app, ik heb vluchten erin staan die ik toendertijd als optie heb instaan.
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    wie gebruikt er allemaal Mileways trouwens?
    Heb het vandaag ook even geinstalleerd.
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  6. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Moi!
     
    high_class vindt dit leuk.
  7. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    et moi
     
  8. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Wat gebeurt er met je miles als je deze app gebruikt? Worden ze bij Mileways gepost en niet in je FFP? Of beide? Dat gedeelte staat niet helemaal uitgelegd op de site. Iemand die er meer van weet? :)
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    het staat los van alles. je spaart voor vouchers. Ik gebruik het vooral dus voor de notificaties over vertragingen etc en om te kijken waar mijn vrienden zich begeven
     
  10. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Dank voor je uitleg! Ik was op het verkeerde been gezet door de zin: "Alexander was very upset because there was no way of collecting Lufthansa miles and Airberlin miles into one account and redeem them. The idea of Mileways was born."
     
    high_class vindt dit leuk.
  11. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik! En ik kan het artikel op de frontpage je ook aanraden: http://ikvliegveel.com/mileways/ ;)
     
    Quinten vindt dit leuk.
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik ben een keer vanaf MUC naar SBZ met RO gevlogen. De vlucht stopt inderdaad in SBZ maar vliegt door naar OTP. Mensen in SBZ konden volgens mij niet instappen om naar OTP te vliegen. Ook op de terugvlucht naar MUC konden mensen niet uitstappen op SBZ die in OTP waren opgestapt. Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel...
     
  13. Tuvalu

    Tuvalu Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk, dat ik begrijp wat je bedoelt. ;)

    Ik neem wel aan dat er in SBZ wel mensen uit München uitstappen en op de terugvlucht mensen naar München instappen?
    Anders zou het natuurlijk onzin zijn dat het vliegtuig in SBZ überhaupt stopt. Dus eigenlijk is het een Dubbelvlucht (MUC-SBZ-MUC en tegelijkertijd MUC-OTP-MUC, maar geen SBZ-OTP-SBZ)

    Dan toch raar dat ITA die vlucht vindt, met vluchtnummer, tarieven en al., terwijl hij niet lijkt te bestaan.
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    dat jij 't gebruikt had ik al gegokt, Kevin :)
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  15. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Ik kwam zojuist achter Secret Flying, waarschijnlijk wel bekend bij jullie maar daar staan volgensmij ook wel goede deals op (nog niet echt goed gekeken, vind mijn baas niet leuk :p )

    http://www.secretflying.com/euro-deals/
     
    TheoS en Lionell vinden dit leuk.
  16. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28

    Sand0rf,

    Leuke site inderdaad, maar helaas veel dezelfde soort reizen (open jaws), waar ik persoonlijk geen voorstander van ben.
    Komen teveel extra kosten bij kijken, en dan hebben we het niet eens over het gevaar als een vlucht vertraagd is of nog erger..
     
    Lionell vindt dit leuk.
  17. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Ja als ik zo kijk is het inderdaad veel open-jaw. Als frequent flyer rookie kan ik nog een hoop leren over wat wel en niet werkt :p

    Ik blij FlyerTalk/IkVliegVeel goed in de gaten houden
     
  18. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Is er een boekingssite die aangeeft voor welke boekingsklasse je boekt? In mijn geval: moet eind april naar Istanbul en grote kans dat ik met TK ga. Ik wil echter zeker zijn dat in ieder geval de segmenten bij mijn SAS Eurobonus opgeteld worden, omdat ik dan naar EB Silver zal gaan. De ITA matrix geeft Economy (P) aan, maar dat is nou net een klasse die niks oplevert bij EBB.

    Ik kan verder op bijv. de website van TK niet achterhalen in welke boekingsklasse ik reserveer, laat staan dit aan te passen.

    Graag hulp/tips!
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2014
  19. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Dat kun je wel als je bij TK gaat betalen, dat staan er twee boxjes bovenin je scherm met daarin de vluchtgegevens en boekingsklasse. Succes!
     
  20. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Klopt inderdaad! Hoewel mijn vraag inmiddels niet meer actueel is... Buiten SAS/Wideroe krijg je nooit segmenten bij EuroBonus :p Gelukkig ben ik inmiddels wel bijna 10.000 miles rijker (veel meer dan waar ik rekening mee had gehouden) dus ik ga nu op miles jacht ;)
     

Deel Deze Pagina