Tools voor de frequent flyer

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Lionell, 14 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Had ik ook al gepost. ;)
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Misschien interessant om deze sticky te maken? Als er nieuwkomers zijn dat ze gelijk de tools bovenaan vinden?
     
  3. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Zijn jullie bekend met Superfly (invite link)? Het is ook een tool om je accounts / punten in zicht te houden, maar ook om vluchten te zoeken en boeken en je kunt Superfly punten sparen welke je kunt redemen voor vluchten, hotels en auto huren.
     
  4. MVR

    MVR Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Gebruiken jullie Tripit? Ik vind het ideaal. Je stuurt gewoon je vluchtschema naar de app en vervolgens heb je in de apps al je reserveringen (vluchten, hotels). Ook je stoelnummers, etc, etc. Ideaal. Met de PRO-versie kun je ook online inchecken en krijg je bericht als je vlucht vertraagd of gate veranderd is, maar die versie heb ik (nog) niet. Wilde 'm deze zomer eerst testen, ben erg tevreden. Jammer is wel dat hij niet altijd alle Nederlandse reserveringen herkent en pakt.
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb het nog nooit gebruikt, ik kreeg gisteren wel de vraag na het updaten van m'n Awardwallet account of ik mezelf voor Tripit wilde registreren. Meestal zet ik m'n reservaties of boardingpasses in Passbook.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Je kan toch ook reizen importeren in Awardwallet?
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Die komen er bij mij automatisch in als ik alle accounts in AW laat updaten. Dan komen ze bij travel plans te staan, op voorwaarde dat je het hotel of de luchtvaartmaatschappij waarbij je geboekt hebt, hebt toegevoegd in AW natuurlijk.
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, bij mij werkt het ook zo
     
  9. MVR

    MVR Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ah, never mind. Ik gebruik awardwallet niet.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Beetje verrast dat een dienst a.d.h. van je FFP nummer je PNR kan achterhalen!
     
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ...en je wachtwoord natuurlijk. In essentie geef je AW toegang tot je hele account.
     
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Yes, staat in de kleine lettertjes als je een FF account toevoegt in AW.
     
  13. Ik ben een tijdje flighthacker geweest bij Darjeelin.com (zelfs #1 gestaan!) (aanrader mocht je wat bij willen verdienen met vluchten zoeken voor anderen en daarvoor betaald willen worden) en gebruikte altijd een combo van skyscanner, Google ITA, Kayak zoals genoemd, maar ook Orbitz.com kon me vaak goede resultaten bieden. Key bij het flight hacken is om altijden twee of drie sites te checken, en hoe meer flexibiliteit hoe betere prijzen je kan vinden.

    Daarnaast voor m'n eigen trips gebruik ik voor itinerairy planners eerst Tripcase.com en nu Tripit.com. De laatste heeft een handige functie waarbij hij automatisch je mailbox scant voor reserveringen en inlaad (kan ook handmatig als je het niet vertrouwt). Naast vlucht gegevens kan je ook hotel / activiteiten en andere dingen toevoegen. Doe dit vaak voor vertrek en open dan tijdens de reis om al mijn reserveringsgevens in 1 app bij de hand te hebben, ipv verstopt in emailtjes e.d. ideaal!
     
    Lionell, SVDH, Ready2Board en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Tom Verschueren

    Tom Verschueren Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Hi all,

    Heeft er iemand ervaring met Flightfox?
    Heeft het zin om iemand te betalen om de beste deal te vinden of kan je die evenzeer zelf opsnorren via de ons bekende kanalen?

    Ik zoek namelijk een goedkoop first class H/T ticket voor augustus '15 (flexibel) naar LAS vanuit eender welke EU luchthaven.

    thx!
     
    Mike vindt dit leuk.
  15. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb wel eens geskyped met de founder van Flightfox het is een interessant concept maar persoonlijk weet ik niet of ik ze zou gebruiken...

    Als je echt t gevoel hebt van: Dit is te duur en er moet een goedkopere optie zijn.. misschien wel het proberen waard? Mensen zijn wel positief over het algemeen en het zou wel interessant zijn om te zien zijn wat voor skills en tools die mensen nu ook echt gebruiken...
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik vind hun tarieven flink variëren... Het gaat van $ 49 tot $ 199, die $ 49 zou ik nog wel voor 1 keer durven betalen, maar $ 199 voor het uitzoeken van een mileage run? Dat lijkt me een beetje erover.
     
  17. LdVinci

    LdVinci Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    28
    Dezelfde als wij, maar als je het full-time doet baart oefening kunst..
     
  18. Tom Verschueren

    Tom Verschueren Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Thanks iedereen!
     
  19. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Mileways is een leuke app voor de frequent flyer. Je checkt-in op je vluchten, alleen mogelijk als je ook daadwerkelijk in de buurt van de vertrek- en aankomst luchthaven bent, en daar krijg je miles voor. Deze miles kun je inwisselen voor allerlei kortingsbonnen. Gebruik je de app ook? Voeg me toe als vriend! Als je me niet kunt vinden stuur even een PM.

    Een vergelijkbare app is de Flying App. Deze is met een doorstart bezig dus nog niet beschikbaar in de app stores maar dat zit eraan te komen. Ook een app met leuke features voor de frequent flyer. Ga je de app straks gebruiken? Voeg me toe als vriend! Als je me niet kunt vinden stuur even een PM.

    Beide apps zijn van Duitse makelij en kort na elkaar verschenen.
     
  20. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Is het een idee om van dit topic/onderwerp een aparte forum categorie te maken? Zo kan iedere tool/app/website een eigen topic krijgen waardoor ze uitgebreider besproken kunnen worden.
     

Deel Deze Pagina