Tools voor de frequent flyer

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Lionell, 14 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Klopt wat je zegt, maar ik zit maar te denken aan het mogelijke verdwijnen van ITA Matrix. Alhoewel dat je daar tegenstrijdige dingen over hoort en leest. Want Google laat de API verdwijnen waar anderen nu voor betalen om op in te pluggen. Ik hoop echt dat als ITA verdwijnt, ze de functionaliteit over dragen naar GF.

    De enige reden waarom ik het graag in GF wil zien, is de snelheid waarmee het werkt.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Hoe actief zijn jullie met het bijhouden van vliegbewegingen (flightdairy)?

    Zelf heb ik enige tijd geleden al mijn gevlogen vluchten van de afgelopen 3 jaar (2016 tot nu) toegevoegd aan my.flightradar24.com. Hoewel het toevoegen vrij soepel en snel gaat, zou het natuurlijk gemakkelijker zijn als er een soortgelijk systeem bestaat waar je middels PNR + naam een boeking kan loggen. Niet alleen het toevoegen zal dan nog sneller gaan, ook zou je veel meer informatie moeten kunnen terugvinden (registratienummers, vertragingstijd etc.). Heeft iemand enig idee of er zoiets bestaat?

    my.flightradar24.nl is in ieder geval wel gebruiksvriendelijk en toont duidelijke overzichten. Onderstaand een screenshot van mijn vluchtendagboek van 2016 tot en met nu: my-flightradar.jpg

    Wie houdt hier zijn vluchten nog meer bij en wat voor een systeem gebruiken jullie hiervoor?
     
    ADHGreetje, MdT en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Kwam recent de website http://www.jetitup.com tegen en heb daar mijn flight overview geimporeerd. Idee is hetzelfde als flightradar, alleen kun je wat meer selecties maken op je data.
     
    MarcoK vindt dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ik gebruik ook FR24, heb een import vanuit TripIt gedaan en volgens mij mijn GMail box laten scannen, daar kwam dit uit, waar overigens de registraties automatisch geupdate worden zodra de vlucht heeft plaatsgevonden:

    https://my.flightradar24.com/glennhaak
     
    MarcoK en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Dat vind ik ook het grootste voordeel aan Flightradar. Daarom is dat de site die ik standaard bij hou, voeg ze dan later wel aan Jetitup toe.
     
    MarcoK en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Timflyer

    Timflyer Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik gebruik ook FR24, heb een import vanuit TripIt gedaan en volgens mij mijn GMail box laten scannen, daar kwam dit uit, waar overigens de registraties automatisch geupdate worden zodra de vlucht heeft plaatsgevonden:
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    @Timflyer welkom op IF, sorry als het volgende bot over komt, maar waar heb je het allemaal over? Je quote mij, zonder vervolgens iets nieuws te posten.

    En internetforum-etiquette schrijft voor dat je niet meerdere replies van jezelf onder elkaar post.
     
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Timflyer heeft binnen enkele minuten meerdere van deze wazige berichten geplaatst.. Ik heb een melding gedaan.
     
    Godenzoon14 en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb diverse airline apps op mijn mobiel geïnstalleerd staan maar ik ben op zoek naar een app waarbij ik alle vluchten (van verschillende airlines) in één overzicht kan zien. Ik heb ik dit forum een aantal suggesties gezien maar die zijn van een paar jaar geleden (en een aantal bestaan ook niet meer).

    Is er één app die jullie kunnen aanraden ?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Je kunt TripIt eens proberen. Die heeft een mooi overzicht, ook voor je hotel/bus/ferry etc. Dan zijn er nog verschillende apps zoals Flighty of app in the air. Mooier maar die gebruiken soms juist TripIt als informatie bron. Momenteel kun je TripIt pro voor 24$ kopen waarbij bijv ook je awardmiles worden bijgehouden.
     
    FritsJ en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ik gebruik inderdaad TripIt (gratis) icm Flighty, erg accuraat en werkt heel mooi op een iPhone die Live Activities ondersteunt.
     
    FritsJ vindt dit leuk.
  12. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    FritsJ vindt dit leuk.
  13. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Ik gebruik beiden ook maar dan wel de betaalde versie van Tripit. Aangezien zij, afgezien van een nieuwe gui, al jaren vrijwel niets meer toevoegen heb ik dit jaar voor het eerst serieus getwijfeld of ik weer $50 zou doneren voor een jaarabbo. Ik ben >10 jaar klant bij Tripit en mijn hele historie zit daarin dus dat was ook een overweging.

    Als ik jou reactie lees kan ik dus net zo goed met de gratis versie verder of vergis ik me?

    Mbt Flighty, zeer tevreden over! Heb getwijfeld over de €50 tot ik via een kennis de tip kreeg om een Turks Apple account aan te maken. Daar vervolgens Flighty aangeschaft voor iets van €15 voor een jaar omgerekend :)
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb nog nooit betaald voor TripIt en ik heb ook mijn hele historie erin staan, TripIt gelinkt aan mijn mailbox waar alle bevestigingen binnen komen en vervolgens in TripIt geïmporteerd worden en Flighty Pro importeert vervolgens alles weer uit TripIt.

    In TripIt heb ik een iCal link waar al mijn reisplannen in komen te staan die automatisch update, deze weer gedeeld met mijn vrouw/familieleden zodat ik ze niet op de hoogte hoef te houden van waar ik op dat moment ben ;-)
     
    cvr vindt dit leuk.
  15. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Dank je!

    Bijzonder, ik doe precies hetzelfde en dacht dat daar een betaalde abbo voor nodig is. Volgend jaar maar eens proberen om zonder abbo verder te gaan...
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina