Toewijzing seats bij Delta.

Discussie in 'SkyTeam' gestart door Rem76, 6 jan 2022.

  1. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    In april vlieg ik AMS-DTW (Delta suite A350) en dan door van DTW naar LAS (Delta One).
    Keurig netjes al plaatsen toegewezen gekregen in C.
    Terugweg vlieg ik LAS naar SLC (main cabin) en dan overtappen op KLM van SLC naar AMS in C.

    Nu mijn vraag.
    De KLM Platinum line krijgt mij niet geplaatst op een Delta One stoel voor de vlucht LAS-SLC (737-800).
    Dit zou mogelijk Covid gerelateerd zijn, werd mij verteld. Ik ben nu op 16A geplaatst (main cabin). SeatGuru schrijft op hun website dat ze die stoel bezet houden voor Medaillion members van Delta.
    Maar...ehh... met een business class boeking zouden ze mij toch ook op die vlucht op Delta One moeten neerzetten en niet in main cabin?

    Heeft iemand enige ervaring hiermee?
    KLM Platinum line gebeld en die konden er niets mee, want de stoelen waren voor KLM nog niet vrij gegeven.

    Kan ik nog een verplaatsing vanuit Delta voor die vlucht verwachten...of toch maar vragen op de luchthaven.
    Iemand ervaring hiermee?

    Dank jullie wel
     
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Als je ticket LAS - SLC geboekt is in main cabin, dan krijg je geen standaard gratis upgrade naar D1, zelf niet eens Comfort+. Je kan gratis een preffered seat voorin de cabine (na C+) kiezen.

    Als je ticket LAS - SLC geboekt is in C dan zou je natuurlijk wel gewoon D1 stoel moeten krijgen, echter gebeurt het nog wel eens dat je ticket op mixed cabin is uitgegeven, dit zou ik als eerste checken.

    In het algemeen telt je KLM Plat slechts als een Delta Silver Medallion, daar krijg je nog wel eens een upgrade mee, maar lang niet zo vaak als deelnemers van het Delta programma.
     
    Rem76 vindt dit leuk.
  3. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Dank voor je reactie.
    Ik zie nu inderdaad dat het ticket van vlucht drie is uitgegeven als economy class (Y). Uiteraard niet eerder gezien en mij ook niet opgevallen bij het boeken.
    Bijzonder dat dit zo gebeurd. Wat zou een reden kunnen zijn dat er 3 van de 4 vluchten in C worden gezet en eentje in (Y) als ik boek?
    Ik ga eens bellen met Delta...
     
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Kan verschillende redenen hebben, meestal zijn de D1 stoelen dan al uitverkocht of niet beschikbaar. Ook zie je nog wel eens dat dit soort constructies worden aangeboden en de prijs dan iets lager is, dan klik je die natuurlijk zonder door te hebben dat het niet D1 is.

    Heeft het bellen nog iets opgeleverd?
     
    Rem76 en Urbanjazz vinden dit leuk.
  5. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Gold/Platinum status van KLM is Skyteam Elite Plus.

    Silver status van Delta is Skyteam Elite.
    Vanaf Gold status bij Delta is het ook Skyteam Elite Plus.

    Platinum van KLM zou dan toch op z'n minst moeten vertalen naar Delta Gold?
     
  6. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Je komt bij Delta onderaan de upgrade lijst te staan, zelfs als FB plat.
     
    Ambtenaruh en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    De Skyteam perks zijn wel elite+ maar voor een upgrade bij DL sta je verder achterin de rij. Ook wel logisch als KL en AF hoegenaamd zelf niet aan upgrades doen, ook niet voor DL elites.
     
    Daeni vindt dit leuk.
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Laatst nog met Delta gevlogen en het werkt als volgt:

    Delta SkyMiles leden worden, afhankelijk van hun status en de route, een aantal dagen voor de vlucht geüpgrade naar First/Comfort+. Ze staan dan niet meer op de upgrade lijst en hebben een bevestigde stoel in First.

    Flying Blue Platinum leden worden aan de gate geüpgrade, en dan telt hun status als 'Platinum Medallion' binnen het Delta systeem. De Delta gate agent ziet jouw FB status als Delta status.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Om terug te komen op je vraag of het bellen nog iets heeft opgeleverd, jazeker.

    Eerst de Platinum lijn gebeld. Deze keken mijn reservering na en zagen dat bij de boeking vlucht# 3 in economy geboekt was. Zelf niet goed op gelet dus. Ik vroeg of het mogelijk was of ze mij konden upgraden, maar mij werd vertelt dat Delta veel stoelen had 'geblokkeerd' en dat de Platinum service-dame dit niet kon veranderen. Zij stelde voor om Delta te bellen.

    Uiteindelijk Delta gebeld via het Nederlandse service nummer. Deze dame had mij binnen 5 minuten op een DeltaOne stoel voor de vlucht gezet...kosteloos. Ze vond het zelfs maar vreemd dat KLM Platinum lijn dit niet voor mij kon regelen.
     
    FlyRemco, Ruut, MoonJ en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Goed om te horen, en nette service van Delta. Geniet ervan!
     
    Rem76 vindt dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ik kaap dit topic even hoor.

    Hoe werken de upgrades bij Delta nou precies? Ik weet dat FB Plat aardig onderaan de lijst komt te staan.

    Nu heb ik een internationale vlucht en een domestic vlucht geboekt, losse boekingen, wel alle twee in Main cabin en fb platinum.

    Bij de domestic vlucht kon ik mezelf op de upgrade lijst zetten maar bij de internationale vlucht komt er te staan: not complimentary upgrade eligible

    Waarom is dit precies?
     

Deel Deze Pagina